Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Day of the Dead Remake (Igen)

InläggPostat: tor aug 29, 2013 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6084Ort: Haddonfield
Vojne, vojne!!!

Vad gör man i Hollywood när det är SLUT på filmer att göra dessa jädra remakes på.

JO, då gör man remake på en remake. :shock:

Idetorka någon!!! :(

Så nu är det dax för ännu en remake på Romero's klassiker:

In the latest in Zombie-Flicks-That-Probably-Don't-Need-To-Happen, the LA Times is reporting that Lati Grobman and Christa Campbell, two of the producers behind TEXAS CHAINSAW 3D, have grabbed the rights to George Romero's 1985 zombie classic, DAY OF THE DEAD, and that it is the latest horror property headed for remake.

"But wait!" you might be asking. "Didn't we already have a mediocre DAY OF THE DEAD reboot just a couple of years ago?" I'm glad you asked that. We did, in fact, have a mediocre DAY OF THE DEAD reboot back in 2008 (in which producer Christa Campbell actually had a small role). But I guess it's been 5 years, so why not try again?

But hey, as Campbell noted, “Zombie movies are really popular right now, and we feel we could do this right.”

JO, visst fan är det populärt med Zombie filmer just nu, men se för FAN till och kom på något NYTT istället. :evil:

InläggPostat: tor aug 29, 2013 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Ah! Coolt! Kan bli kul! :D

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 29, 2013 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8102Ort: Borås, Sweden
Jag anser att det egentligen aldrig har gjorts någon remake på Day of the Dead, utan mer att filmtiteln har använt tidigare. Men det är nog bra att de inte går in och rör om allt för mycket i Romeros original.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 30, 2013 00:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2941Ort: Sundsvall
Håller med Jolli. Den som släpptes 2008 kan väl knappast kallas för remake. Ser fram emot det här då den inte kan vara lika kass som förra "remaken". :)

InläggPostat: fre okt 18, 2013 17:21 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis okt 15, 2013 18:39Inlägg: 7Ort: Huskvarna
Jag tycker egentligen att "Day of the dead", originalet är den perfekta zombierullen på många vis. Därför känner jag att man bör lämna det så.. Blev så fruktansvärt besviken när jag "remaken" för ett par år sedan och OM de nu ska göra ännu en så får de banne mig följa Romeros linje. Strunta i springande zombies som
kan hoppa som värsta superhjälten, och återgå till grunden. Det var faktiskt då det var som bäst, med risk för att låta som en bakåtsträvare! :)

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 27, 2013 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2941Ort: Sundsvall
marcuseyecon
Jag håller med dig om att Romero's Day of the Dead är hur bra som helst. Däremot ser jag faktiskt fram emot att se hur en ny remake kan bli. Förhoppningsvis gör den inte samma fel som bottennappet som släpptes tidigare :D

InläggPostat: ons apr 30, 2014 10:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons sep 21, 2011 21:02Inlägg: 73Ort: Norge
Använder dom Romero's orginalmanus kan det bli lovande, men det händer nog inte. Bra att dom i allafall undviker super-zombier denna gången.

InläggPostat: mån maj 05, 2014 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 192Ort: Västerås
Gäääääsp

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 11, 2018 19:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8102Ort: Borås, Sweden
Kanske inte så många som är intresserade, men den 22 januari släpps Day of the Dead:Bloodline på blu-ray i Sverige. Trailer såg ändå lite kul ut. Trotts en urvattnad genre.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 12, 2018 13:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6084Ort: Haddonfield
Är det den jag skrev om för 5 år sedan???

DAMN, va snabb jag måste varit med info om den i så fall. :P

InläggPostat: lör jan 13, 2018 16:45 Svara med citat
Ja jag tror faktiskt det är den.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 16, 2018 06:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1222Ort: Borås
Börjar bli hyfsat trött på alla dessa zombies...

InläggPostat: ons jan 31, 2018 10:10 Svara med citat
Tydligen ska det här vara ett riktigt bottennapp. I lördags när Hemmakväll hade 50% på all köpfilm blev det ett köp men har inte hunnit kolla på den ännu :)

InläggPostat: ons jan 31, 2018 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1222Ort: Borås
dechristianize skrev:
Tydligen ska det här vara ett riktigt bottennapp. I lördags när Hemmakväll hade 50% på all köpfilm blev det ett köp men har inte hunnit kolla på den ännu :)

Stod och funderade på att köpa den men avstod. Skriv vad du tycker sen

InläggPostat: ons jan 31, 2018 20:42 Svara med citat
Riktigt usel tyvärr..

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 01, 2018 12:13 Svara med citat
jolli skrev:
Riktigt usel tyvärr..

Jag tror tyvärr att du är alldeles för snäll i betyget. :)

Har läst att flera tycker detta är bland det sämsta som gjorts på denna sidan av millenium skiftet.

Riktig styggelse till film som aldrig borde gjorts.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
16 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori