Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Silent Night Deadly Night.

InläggPostat: mån mar 28, 2005 23:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Deranged_desperado skrev:
dechristianize skrev:
PsychoPat skrev:
Nattugglan skrev:
Och ja, 2:an är bland de värsta uppföljarna som gjorts.

Nja, den är inte bra men den slår inte boogeyman 2. Måste vara det sämsta jag sett någonsin.

hittade den just på discshop för 199kr, så det blir till att köpa den därifrån :)

Vafan! Jag slutar aldrig att förvånas över hur dumma människor på det här forumet är. Köpa filmer från sunkiga svenska företag med svindyra priser *skakar på huvudet*

är inte myndig och har ej kreditkort så det kan vara lite svårt att beställa från utlandet.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 29, 2005 00:02 Svara med citat
dechristianize skrev:
Deranged_desperado skrev:
dechristianize skrev:
PsychoPat skrev:
Nattugglan skrev:
Och ja, 2:an är bland de värsta uppföljarna som gjorts.

Nja, den är inte bra men den slår inte boogeyman 2. Måste vara det sämsta jag sett någonsin.

hittade den just på discshop för 199kr, så det blir till att köpa den därifrån :)

Vafan! Jag slutar aldrig att förvånas över hur dumma människor på det här forumet är. Köpa filmer från sunkiga svenska företag med svindyra priser *skakar på huvudet*

är inte myndig och har ej kreditkort så det kan vara lite svårt att beställa från utlandet.

...och tyvärr är det folk som har svårt att förstå det! Det handlar troligen om att dom är mindre intelligenta varelser bara. Tänker med *** och snackar med röven.

Jag minns själv hur det var att inte kunna beställa från utlandet. Man handlade från skitställen som Melody Line, ILEX och dom andra sjukt dyra ställena.

Men så fort du kan, beställ från utlandet :)

InläggPostat: tis mar 29, 2005 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
ooh yes, det är så det är tänkt :)

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 11, 2005 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Jag har den utgåvan på discshop, gillar båda två filmerna faktiskt, ettan är ju bäst såklart. Jag undrar bara ÄR den utgåvan på discshop oklippt, den verkade vara det men jag vill få ett ordentligt svar tack.
Utgåvan finns inte med på dvdcompare

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 15, 2005 21:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Är de insatta scenerna i sämre kvalitet än resterande film på Silent Night??
Tur att jag sparat laserdiscen som är unrated då :lol:
Har faktiskt inte sett någon av de andra 4 filmerna , men hört att det är bara 2 och 3 som har något gemensamt med den första (handlar om lillebrorn) och att favvisen Bill Mosely spelar i 3an...

InläggPostat: sön okt 16, 2005 08:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
ska det handla om elaka farbröder som förstör julkänslan så fördrar jag Jack Frost och Gremlins, denna var ingen höjdare, kändes som filmad skolteater :?

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
MadmanMARZ skrev:
Har faktiskt inte sett någon av de andra 4 filmerna , men hört att det är bara 2 och 3 som har något gemensamt med den första (handlar om lillebrorn) och att favvisen Bill Mosely spelar i 3an...

Japp, de insatta scenerna är i sämre kvalitet på Anchor Bay DVD'n. Lite störande. Är laserdiscen samma version som den oklippta Anchor bay?

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ulke666 skrev:
MadmanMARZ skrev:

Japp, de insatta scenerna är i sämre kvalitet på Anchor Bay DVD'n. Lite störande. Är laserdiscen samma version som den oklippta Anchor bay?

Ja, den gamla laserdiscen är samma unrated versionern som Anchor Bay

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
NIN skrev:
Ulke666 skrev:
MadmanMARZ skrev:

Fast laserdiscen har inte skiftande kvalitet på dom insatta scenerna alltså? Eller?

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 15:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
På min version är mordscenrna också i VHS skick, så då är den väl oklippt då.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ulke666 skrev:
NIN skrev:
Ulke666 skrev:
MadmanMARZ skrev:

Fast laserdiscen har inte skiftande kvalitet på dom insatta scenerna alltså? Eller?

Det skulle jag inte tro. Det är 10 år sedan jag såg den LD'n så vad jag minns så var det ingen skillnad alls.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Allt prat angående kreditkort så går de ju lika bra att ha ett kontokort som är Mastercard anslutet vilket man bara behöver vara 16år för att få.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 18, 2006 00:11 Svara med citat
Någon som har Initiation på DVD? Vore glad om någon kunde ta screenshots från dessa tre ställen (inom första 15 min av filmen):

Bild

Bild

Bild

Tack på förhand

InläggPostat: mån dec 18, 2006 00:20 Svara med citat
lr, finns den verkligen på DVD?

InläggPostat: tis dec 19, 2006 17:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Ettan är grymt bra. Tvåan har jag inte sett men vill nog inte se den heller efter all kritik den har fått.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 19, 2006 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
NIN skrev:

Initiation finns på dvd ja. Släppt av Anchor bay. Jag har den men kan tyvärr inte ta screenshot.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 19, 2006 23:00 Svara med citat
Varför kan du inte ta screenshot då?, har för mig att det räcker med att trycka på "prt Scr" knappen på den scenen i filmen man vill fota och sen gå in i paint och tryck "ctrl+v" för att få fram bilden.

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 20, 2006 00:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Lägg isåfall upp dem i rätt tråd för denna ska ju handla om Silent Night Deadly Night.

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 20, 2006 16:38 Svara med citat
jolli skrev:
NIN skrev:

Initiation finns på dvd ja. Släppt av Anchor bay. Jag har den men kan tyvärr inte ta screenshot.

Den Initiation verkar vara en film från 1984 och inte denna. Är Maud Adams med?

InläggPostat: fre dec 22, 2006 20:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
Nä, okej. Det är kanske en annan film då ja. Anledningen till att jag skrev om Initiation i denna tråden var för att jag trodde att den räknades som Silent night deadly night 4. Men det var tydligen fel. :?

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 22, 2006 22:35 Svara med citat
lizzardking skrev:
Lägg isåfall upp dem i rätt tråd för denna ska ju handla om Silent Night Deadly Night.
Initiation är den fjärde delen i Silent Night Deadly Night serien, så varför inte diskutera den i denna tråden?. Förövrig så finns den inte på dvd(i alla fall inte orginaldvd)

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 23, 2006 10:52 Svara med citat
Finns en slasher som heter The Initiation från det glada 80-talet med från AB som jag trodde ni menade.

http://www.imdb.com/title/tt0087472/

Men menade ni fyran där så kör på då, det är trots allt jul.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 26, 2006 00:00 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 22, 2006 20:05Inlägg: 178Ort: Östersund
Har bara sätt ettan än, den är ju seriöst ganska bra fast ändå underhållande.

Bye, Bye !
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 02, 2007 15:15 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Läste inne på Fangoria.com att en remake av "Silent Night Deadly Night" är på gång....

/Daydreamer

InläggPostat: sön okt 04, 2009 22:03 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Den 1:a December så släpper Lionsgate del 3-5 på dvd :) Har hört att dom ska suga lika mycket pung som del 2, men visst fan blir det att investera :mrgreen:

http://www.axelmusic.com/productDetails/012236106906

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
51 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori