Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Sentinel -77

InläggPostat: mån maj 11, 2009 18:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Hittar ingen tråd av denna klassiker och är det jag som är dålig på att söka så får ni rätta mig. Han är hatad och älskad. Mest hatad :)
Det jag undrar är vad ni andra tycker och om det finns någon oklippt utgåva med allt gore? Universal studios har släppt den men jag vet inte om den utgåvan är oklippt.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 11, 2009 19:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Tycker den fungerar alldeles utmärkt, fortfarande ganska störande på sina ställen. Absolut inget finlir av Michael Winner men det är en enkel och effektiv skräckis.

Har R1:an själv och vad jag vet ska den vara komplett. Rätt grov på sina ställen och freak-paraden på slutet är inte att leka med :wink: .

InläggPostat: mån maj 11, 2009 21:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
En ojämn rackare, stundtals inspirerat makabert, stundtals enerverande banalt...
Freakparaden på slutet glömmer man däremot inte i första taget. :shock:

InläggPostat: mån maj 11, 2009 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Har oxå Universals R1-utgåva av denna film o den är oklippt. Det är jag säker på. Gillar denna rulle o slutet är minst sagt politiskt inkorrekt. En rätt brutal film för sin tid, tycker jag. Filmen har haft den svenska titeln "Ondskans redskap" o en kille nämner denna film i den härliga komedin En djävul till granne aka 'Burbs. :lol:

Edit:

"R1 America- Universal Pictures - No cuts."
(från Rewind DVD Compare)

Däremot har det funnits en särskild TV-version med en annan vinkling
där originalfilmens starka kritik mot den katolska kyrkan nästan är obefintlig.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 11, 2009 23:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Verkar som en helt okej rulle, och den nya brittiska utgåvan verkar också bra.

Rätt grym rollista sen:

CARRADINE, JOHN
FERRER, JOSÉ
GARDNER, AVA
MEREDITH, BURGESS
WALKEN, CHRISTOPHER
D'ANGELO, BEVERLY
BERENGER, TOM
GOLDBLUM, JEFF

InläggPostat: mån maj 11, 2009 23:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Även med Chris (Fright Night) Sarandon. Han spelar den kvinnliga huvudrollens pojkvän.

Fan, jag kan inte se honom utan o spontant tänka på "Hello, Charlie!" eller "You have to have faith for that to work, mr. Vinccccent-t! Remember?" :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 12, 2009 11:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Fint då vet jag, får bli att köpa den utgåvan då.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 12, 2009 12:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Ja, Chris Sarandon är också med. Jag ville dock bara kopiera och klistra in de allra mest kända namnen hehe. 8)

jolli:
Den brittiska DVD utgåvan har snyggare omslag, är helt oklippt och ska enligt DVDCompare ha extramaterial.

InläggPostat: ons maj 13, 2009 17:36 Svara med citat
okej, tack då får jag ställa om mitt sikte mot den då. Finns den någonstans för en billig peng? (vet jag är lat och orkar inte leta själv :oops: )

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 13, 2009 18:41 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595

InläggPostat: sön maj 17, 2009 23:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
En favoritscen är när tjejen råkar störa sin väldigt gamla pappa när har en gangbang med ett helt rum fyllt med kvinnor! :o Hon blir så pass upprörd att hon genast springer till badrummet och skär upp sina handleder. Scenen är väl menad att vara väldigt dramatisk, men det är svårt att hålla sig för skratt.

Christopher Walkens cameo var rätt konstig, har gör ju nästan inget. Står bara och tuggar tuggummi. :?

InläggPostat: mån maj 18, 2009 14:46 Svara med citat
jolli skrev:
Finns den någonstans för en billig peng?

Hmm... tveksamt om den finns så mycket billigare än här:
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/5192137/ ... oduct.html

Nämner inget om extramaterial, men enligt DVDCompare så ska det ju finnas.

InläggPostat: mån maj 18, 2009 21:29 Svara med citat
Happy Hamster skrev:
Christopher Walkens cameo var rätt konstig, har gör ju nästan inget. Står bara och tuggar tuggummi. :?

Tror knappast att det var en cameo. Han var nog inte speciellt känd år 1977.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 18, 2009 23:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Nä. det har du i och för sig rätt i. Det hade dock varit kul om hans karaktär hade fått lite mer utrymme i filmen. :)

InläggPostat: tis aug 18, 2020 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1149
En rätt så läskig rulle på sina håll.

Har den här utgåvan:

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
15 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori