Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  House of Wax (2005)

InläggPostat: sön maj 22, 2005 08:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jun 28, 2004 13:24Inlägg: 450
Såg den igår och den kom ut mycket bättre än jag hade trott. Väntade mig ungefär samma som alltid med dessa nya amerikanska filmer, samma tjatiga ungdomar som blir mördade osv, men visade sig vara riktigt underhållande. Första 20 minuterna var grymt tveksamma, kändes inte alls som det kunde bli bra men sen tog filmen mer fart och kom som sagt ut som helt klart sevärd. Är en del småcoola mord i den, speciellt på den nämnda tjejen ovan som för övrigt inte alls var så kass i denna som jag trott hon skulle vara. Ingen superfilm, men är som sagt underhållande och intresset hålls uppe filmen igenom. 7/10

InläggPostat: sön maj 22, 2005 17:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
Den var faktiskt helt okej, inget nytt men den är det den ska vara, underhållande slasher.
Ganska rå på sina ställen med, vilket uppskattas :)
Och sen till alla Paris hatare som trodde att hon skulle vara urusel, hon är inte sämre än någon annan :) Och jag måste nog hålla med henne om att hon har den bästa döds-scenen +ler+ (även en av dom andra är riktigt HAWT +skratta+)
Det enda jag inte riktigt förstår är varför alla nya skräckfilmer tvunget ska ha så överdrivna slut, istället för att höja filmupplevelsen så drar det ner på den, man retar sig bara.

Men överlag en underhållande film och man kan aldrig få för mycket slashers.

p.s. nu har jag inte sett originalet för ovanlighetens skull så jag tänker inte jämföra dom, jag antar dock att dom inte har något direkt gemensamt.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 23:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Oj vilken trevlig överraskning!

Efter en trög start kom den igång och blev en rejält sadistisk och ganska blodig slasher. Den bästa slashern jag sett på bra jävla länge.

Paris Hilton skötte sig helt okej.

Jag håller med Leprosy: 7/10.

InläggPostat: ons jun 01, 2005 22:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Den duger.........................................men jag måste se om den för det var massa fjortisar som satt och skrek i salongen..

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 03, 2005 09:50 Svara med citat
Det var fjortisar som skrek här i stockholm också, men jag gillade en skarpt. Ovanligt sadistiskt och blodig för att vara Dark Castle faktiskt :) Ett givet inköp på dvd!

InläggPostat: fre jun 03, 2005 09:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Citera:
Det var fjortisar som skrek här i stockholm också

Såg på Medis :wink:

Men den här var som sagt en liten överraskning..Bättre och brutalare än man hade trott..

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 03, 2005 12:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Haha, själv hade jag ett par finska turister i salongen. Bokstavligen. Vi var bara fyra stycken i bion: jag och min polare plus finnarna. Jag undrar om de helt visste vilken typ av film de tänkt se för den ena av dem, en medelålders dam, satt och suckade högt och skruvade på sig varje gång nån karaktär fick en kroppsdel avklippt :D

InläggPostat: mån jun 13, 2005 15:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jun 13, 2005 06:15Inlägg: 56
Har sett filmen och kan säga att man inte blir besviken :D
VÄldigt bra i stil med Saw, kanske inte riktigt lika bra men nästan :wink:

InläggPostat: mån jun 13, 2005 15:50 Svara med citat
Flanders skrev:

I stil med Saw var den väl ändå inte?

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 13, 2005 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jun 13, 2005 06:15Inlägg: 56
utan_armar skrev:
Flanders skrev:

I stil med Saw var den väl ändå inte?

Kanske inte, men det kändes nästan så :? Mest kanske för när han gör honom till en , ja du vet.. Om du har sett filmen d.v.s

InläggPostat: sön jul 10, 2005 09:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre jun 03, 2005 14:54Inlägg: 242Ort: Sverige,Skåne,Lund
verkar som att den e bra, ja ska se den på fredag!

InläggPostat: ons mar 29, 2006 18:45 Svara med citat
Oj! Såg om den nu, på dvd, och det är faktiskt fortfarande en höjdare. Kliniskt befriad från oneliners och ganska humorfri (vilket vi tackar för), riktigt sadistiska mord-scener (ovanligt utdragna för att vara r-rated) och grafiskt blodig. Fotot är en av mina favoriter i senare års skräckisar och det är sköna köttiga ljudeffekter.

Helt okey skådespelare då, även Hilton, och mycket effektiv regi.

Absolut en av de bästa bodycount-filmer som gjorts sedan åttiotalet. Är nyfiken på nya Hills have eyes, den kan mycket väl slå den!

InläggPostat: tor mar 30, 2006 11:20 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Såg den för ett tag sedan och blev positivt överraskad. Kanske inte den bästa "nya" filmen jag sett inom denna genre men trots allt välgjord och sevärd.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 30, 2006 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Den är överraskande bra. Lite seg inledning, men tempot höjs mot slutet. Tycker mördaren ser ganska cool ut med.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 30, 2006 12:38 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Ondskapt skrev:
Den är överraskande bra. Lite seg inledning, men tempot höjs mot slutet. Tycker mördaren ser ganska cool ut med.

Absolut, det är en av dom bästa aspekterna med filmen. Även morden är ju sköna slick kills. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 30, 2006 12:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
SLL skrev:
Absolut, det är en av dom bästa aspekterna med filmen. Även morden är ju sköna slick kills. 8)

Givet, morden är blodiga och härliga. Kul att se allas favorit-Paris lämna jordelivet på det sättet hon gör.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 30, 2006 12:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Ondskapt skrev:
SLL skrev:

Givet, morden är blodiga och härliga. Kul att se allas favorit-Paris lämna jordelivet på det sättet hon gör.

Det gör det tusan värt att se filmen bara för den sakens skull! :D

Hade gärna sett lite seriös T&A från Elisha Cuthberts sida, men... familjefilm är familjefilm :razz:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 30, 2006 16:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Citera:
Mamoulian skrev: Hade gärna sett lite seriös T&A från Elisha Cuthberts sida, men...

:lol: Vem vill inte det. Men det får vi tyvärr se oss i månen efter... tills karriären hamnar på sniskan om... sisådär ett halvår, då åker tuttarna fram.

Gillar House Of Wax 2005 skarpt. För lång och segdragen start dock som lätt kunnat kortas en kvart-tjugo minuter.

Paris Hilton ser förresten ut som en näsapa. Hennes syster med. Riktiga ugglor båda två.

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 13, 2006 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Jag har en likadan mobil som Paris Hilton har i filmen - betyder det att jag också är jetset då eller :?: :lol:
Jag köpte min på Siba för 800 spänn för tre år sen. Undrar vad hennes kostade...

InläggPostat: ons jun 14, 2006 10:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Får passa då så du inte möter samma öde som hon gör i filmen då bara nu när ni har samma mobiler :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 15, 2006 08:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
lizzardking skrev:
Får passa då så du inte möter samma öde som hon gör i filmen då bara nu när ni har samma mobiler :lol:

Fast att dö så skulle ändå vara lite coolt...

InläggPostat: tor jun 15, 2006 09:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Ärligt talat så är hennes demis det enda jag komer ihåg av den filmen så lite nytta har hon ju gjort :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 16, 2006 08:13 Svara med citat
lizzardking skrev:
Ärligt talat så är hennes demis det enda jag komer ihåg av den filmen så lite nytta har hon ju gjort :lol:

Japp, partypinglan bevisade en gång för alla att hon inte är helt oanvändbar.

InläggPostat: fre jun 16, 2006 12:13 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre jun 02, 2006 19:11Inlägg: 75
filmen var riktigt grym faktiskt! så sant som det är sagt så är inte p. hilton helt värdelös :D

InläggPostat: lör jun 17, 2006 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Dritfilm, til tross for at art-directingen var veldig bra. Resten av historien var så forutsigbar at det gjorde vondt, fullt av yo-skuespillere, dårlig soundtrack, you name it - en skam mot klassikeren med Vincent Price. 4/10

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
55 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori