Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Jeepers Creepers III; Cathedral

InläggPostat: mån mar 15, 2010 22:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Tredje delen av Jeepers Creepers är på väg. Jag gillar de 2 första, så det blir att nyfiket följa utvecklingen av denna.

Citera:
Set 23 years after the previous film, we follow Trish Jenner (Gina Phillips), who is now a mother. Realizing that the return of the Creeper is just around the corner, she begins to have terrible recurring nightmares of her own teenage son confronting the creature and suffering the same fate as her deceased brother. Now a rich and powerful woman, she's determined to finally put an end to the Creeper once and for all.

* Originally thought to be titled Jeepers Creepers 3: The Creeper Walks Among Us and Jeepers Creepers 3: Cathedral.
    * MGM originally inteded this to go straight to DVD, but writer/director Victor Salva hopes it'll go theatrical like the previous two.
    * The film's subtitle "Cathedral" plays an important role in the story.
    * Writer/director Victor Salva promises new surprises in the story and claims that this will be the biggest of the three films.
    * We will see the return of the infamous truck the Creeper drove in the first movie.
    * Gina Phillips returns as the character "Trish" from the first film.
    * Actor Ray Wise reprises his role as "Jack Taggart Sr." from the previous film.
    * Jonathan Breck returns as the "Creeper."
    * Victor Salva will once again write and direct.
    * Various characters from the previous two films may have roles or make cameo appearances.
    * It's said that we will be given more background on the "Creeper."
    * The film will serve as a prequel and sequel, starting off in the "Old West" and then switching to twenty years after the events of the previous film.
    * This film has been in talks since before the sequel was released back in '03.

Lite update om filmen från Dreadcentral;
http://www.dreadcentral.com/news/33449/exclusive-jeepers-creepers-3-cathedral-update

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 15, 2010 22:28 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Jepp, gillade också dom två första. Ser fram emot denna.

InläggPostat: tis mar 16, 2010 07:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
OJ! Den första var otroligt bra, nummer två led väl lite av uppföljarsyndromet men den var åndå helt klart godkänd. SKa bli kul att se denna...

InläggPostat: tis mar 16, 2010 10:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ettan var riktigt bra, tvåan helt ok.
Så trean kommer jag garanterat att se.

InläggPostat: tis mar 16, 2010 11:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
ja hoppas som sagt att de kan höja den några steg från tvåan för den fick knappt godkänt av mig. Däremot första Jeepers Creepers var riktigt bra.
Tyvärr så lät ju handlingen så där.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 16, 2010 11:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Såg om ettan för ett tag sen och tyckte den var ganska tråkig, första gången tyckte jag att den var riktigt bra,

Har bara sett tvåan en gång och den var helt ok, har inga större förhoppningar på trean men kommer givetvis att se den innan jag sågar den.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 16, 2010 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Har sett båda o tycker idén är schysst o behållningen i serien sammanlagt är väl när monstret kamouflerar sig som fågelskrämma (i tvåan, vill jag minnas).

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 16, 2010 13:59 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Gillade de två första filmerna o kommer självklart se denna oxå.

/Daydreamer

InläggPostat: tis mar 16, 2010 14:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6169Ort: Haddonfield
Now we're talking!!

Diggar verkligen Jeepers Creepers filmerna, speciellt den första.

Såg den första på bio i Frankrike utan att hört talas om den, snacka om att jag va mörbultad efteråt.

Vilka jävla grym film upplevelse det va. 8)

InläggPostat: tor mar 18, 2010 16:00 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Håller med alla föregående talare, dom två första var riktigt bra, så det blir att hålla utkik efter denna :)

InläggPostat: fre mar 19, 2010 16:24 Svara med citat
uppdatering:

Bloody-Disgusting had the chance to catch up today with actor Ray Wise, star of Jeepers Creepers 2, who updated us on the long-rumored third installment.

"The script for 'Jeepers Creepers 3' is complete," Wise said. "They're in pre-production planning now. I'm hopeful that sometime in the next two or three months we'll get a start date...[MGM] definitely want[s] to do it, and it's just a matter of putting together all the final financing I believe...I think it's gonna be a go in a couple of months."

In addition, he indicated the third chapter in the series would pick up literally right where the second film let off.

"It begins right where the second one ended, right there in that barn with the Creeper on the wall and me the old man waiting there with my harpoon gun."

Of course we've heard this kind of talk before, but it at least keeps hope alive for fans of the series. One thing you can definitely be sure of -- if it ever does happen, no one but Victor Salva will direct. Said Wise: "He wouldn't let anybody touch that. The Creeper is his."

källa: http://www.bloody-disgusting.com

/Daydreamer

InläggPostat: fre mar 19, 2010 20:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Första är riktigt bra och tvåan är en bra uppföljning som stämmer överens med handlingen. Trean kommer jag definitivt att se :)

InläggPostat: lör mar 20, 2010 16:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Håller med de flesta... ettan klockren och tvåan mycket bra, hoppas att de håller samma klass på trean och att den inte blir fjantig.

Väntar med spänning :P

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 08, 2011 07:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Daydreamer skrev:

det som är mest skrämmande med Jeepers Creepers filmerna är att man kan ana motivet till Victor Salva´s långa smekande kameraåkningar över unga barbröstade män... karln är ju dömd för pedofili

Det var ju inte så kul :(

Men det är väl mest i tvåan som det är barbröstade killar, inte i ettan vad jag minns (är väl iofs inget man som hetro-man lägger märke till). Aja hoppas i all fall att filmen blir lika bra som de övriga två.

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 08, 2011 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6169Ort: Haddonfield
Fasen vad jag ser fram emot den här filmen.

Är den klar eller finns det ett premiär datum???

InläggPostat: ons jun 08, 2011 13:35 Svara med citat
AR: Enligt IMDB skall den komma 2013...

Här finns lite mer info om Victor Salva och hans brott på The Florida Department of Law Enforcement - Florida Sexual Offenders And Predator

länk: http://offender.fdle.state.fl.us/offend ... onId=23464

Han är ett j*vla creep...... förlåt, men e det ngt jag har svårt för så är det vuxna män som utnyttjar barn.

InläggPostat: ons jun 08, 2011 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Bojkottar filmen.

Edit: sett de två tidigare filmerna och de var bara typiska mainstreamskräckisar som inte gav mycket.

InläggPostat: ons jun 08, 2011 15:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag borde ha nämnt att han är en dömd pedofil tidigare i tråden, men "glömde" bort det.

Huvudsaken i min mening är att se till att man inte sponsrar filmen ekonomiskt. :-q

InläggPostat: ons jun 08, 2011 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Det har du helt rätt i, se den gratis kan jag tänka mig att göra men aldrig sponsra sånt.

InläggPostat: ons jun 08, 2011 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Samma här. Gillade första filmen, men Salva är ett jävla as, så denna ska inte läggas ett öre på.

InläggPostat: ons jun 08, 2011 18:10 Svara med citat
Snubben ser ju som ett praktexemplar på pedofil när man ser den bilden. :YMTONGUE:

Bild

Synd att han verkar göra allt i Jeepers Creepers serien, annars hade man ju kunna dumpa honom och låtit någon annan stå för regi men det är ju lite svårt när det är han som gör manus också.

Var det 1988 som han dömdes ? I så fall får man ju hoppas att det bara var då han höll på och att han hållit sig i skinnet de senaste 25 åren.

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 08, 2011 18:32 Svara med citat
Har läst nånstans att det var under inspelningen av clownhouse (tror jag) som han hade en del fuffens för sig med huvudrollsinnehavaren. Vet ej om de stämmer men det är vad jag hört iallafall.

InläggPostat: ons jun 08, 2011 18:35 Svara med citat
Stämmer bra Gus och har för mig att han filmade övergreppet också.

InläggPostat: ons jun 08, 2011 19:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
tycker han var lik john wayne gacy haha :))

InläggPostat: ons jun 08, 2011 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Nu är det inte honom som det ska snackas om. Utan filmen.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
46 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori