Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  US 'Martyrs' Remake!!!

InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
OMG!!

Snälla låt INTE Kristen Stewart från Twilight spela huvudrollen. :shock: :jason:

Och OM dom absolut MÅSTE göra en amerikansk remake, snälla låt den inte bli PG-13 som dom vill för att locka Twilight fansen.

Detta är bland det sjukaste jag hört på bra länge.

FAN att sabba ett sådant här mästerverk. :evil:

Som tur är så är jag absolut inte ensam om att tycka så här.

Läs här vad skräckfilms fans världen över tycker om denna URDÅLIGA ide:

http://www.bloody-disgusting.com/news/20557

:jason: :evil: :jason: :evil: :jason:

DÖD åt amerikanska remaker på ALLVAR nu.

InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
*suckar* Inte nu igen... :shock:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
Instämmer, bara att komma på tanken att låta en BRUTAL fransk skräckis bli en twilight vänlig US remake är ju helt absurt. :shock:

InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
äsch, låt dem hålla på. Görs så mycket skitfilm där ute i världen hela tiden och man väljer ju hela tiden själv vilka man vill se. En del gillar det, andra inte.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Blir spännande att se hur de ska kunna göra Martyrs vänligare utan att helt tappa storyn...men å andra sidan har man sett förut hur HW's remakes brukar se ut, kolla in t.ex. The Uninvited, det är inte lätt att se att det är A Tale Of Two Sisters som de gjort remake på!!!

InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Idioti att göra remakes på en så pass ny film, som dessutom är hyllad lite varstans...och att göra en PG13 version - varför?

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:37 Svara med citat
kill187: Din första meing är briljant, det är det jag menar.

Det hela med remakes blir bara löjligare och löjligare.

InläggPostat: tis jun 22, 2010 12:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
När ska amerikanerna lära sig att se filmer som inte är på amerikanska. Inte ens engelskspråkiga filmer får ju vara ifred. Är de inte producerade i USA funkar de inte i USA...mycket märkligt folkslag det där!

InläggPostat: tis jun 22, 2010 13:47 Svara med citat
Hemska tanke, tänk om svenskarna får tuppjuck & gör svenska remakes?!

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 14:00 Svara med citat
Det behöver du faktiskt inte oroa dig över.

Vi har gott om författare som det går att göra film av.

Låt den rätte komma in eller Snabba Cash för att nämna två.

Sedan så har vi ju (även om jag tycker det är dåligt) Wallander, Beck, Irene Huss och Johan Falk filmerna och så länge de fortsätter och drar in pengar så behöver vi nog INTE oroa oss över svenska remakes.

Men OM Åsa-Nisse blir en DUNDER succé så kanske vi drabbas av Hollywood feber och måste göra remakes på varenda svensk film som det går att dra in pengar på.

Uhhh, hemska tanke. :jason:

InläggPostat: tis jun 22, 2010 17:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
Nu tycker jag vi fokuserar på ämnet tråden har. Och då menar jag att prata om filmen och inte om remakes i allmänhet.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 17:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 22:12, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 20:48 Svara med citat
Så fånigt att göra en remake bara för att få en amerikansk version & för en yngre publik. Finns ju massor av annat att göra i stället....

Eller är det av en annan anledning de gör den??

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
Bild

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 21:29 Svara med citat
Ja. Jo. Sant. Men..ÄNDÅ!

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 22, 2010 22:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
jolli skrev:
Nu tycker jag vi fokuserar på ämnet tråden har. Och då menar jag att prata om filmen och inte om remakes i allmänhet.

Tror du på det själv eller?
Varför skulle den här tråden bli annorlunda än precis varenda annan tråd som handlar om en remake :?

InläggPostat: tis jun 22, 2010 22:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Vaddå, är det sagt att det ska bli en PG-13 remake?!!

InläggPostat: ons jun 23, 2010 14:06 Svara med citat
rogerxy: nej jag vet att det brukar vara svårt och det är därför jag försöker säga till tidigt i tråden. Så de som vill snacka remakes i allmänhet kan ta det i remake-tråden så vi får lite ordning här. Tack :)

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2010 14:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Jag tycker martyrs var urusel så remaken kan inte vara sämre 8) . Som sagt, vill man inte titta så behöver man inte.

InläggPostat: ons jun 23, 2010 15:00 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Jag tyckte att originalet var bra, riktigt bra men sedan spårade filmen ut totalt efter ca en timmas speltid och det förstörde filmen för mig. Remaken kan ju bli bra, hoppas att de vågar gå sin egen väg..

/Daydreamer

InläggPostat: ons jun 23, 2010 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Första halvan var riktigt bra men sen runt halvvägs går det helt utför och det är så tråkigt och ointressant att jag knappt orkade se klart den.

InläggPostat: ons jun 23, 2010 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Jag tycker att det är just den andra halvan av Martyrs som gör den så bra, 00-talets bästa skräckfilm.
En nyinspelning känns inte så intressant dock.

InläggPostat: ons jun 23, 2010 23:26 Svara med citat
Håller också med Cenobite och Haiylund.

Lät en av de bästa och mest innovativa skräckisarna på mycket länge. 8)

Är oerhört glada att fransmännen och Norge givit oss massa BRA och GRYMMA skräck filmer när USA bara sputtar ut skit remaker hela tiden.

InläggPostat: sön jun 27, 2010 21:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
En av 2000-talets bästa filmer ska bli urvattnad hollywood trams. Så kul.

InläggPostat: mån jun 28, 2010 23:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag tycker att originalet är högst mediokert, men är inget fan av den franska skräckvågen. Känns mest tjatigt och tråkigt. Känns inte det minsta innovativt heller. Som ett se färg torka, eller en häck piskas i all oändlighet.

En remake kanske kan tillföra lite (ofrivillig) humor och underhållning. Eller så blir det bara lika tråkigt.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
34 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori