Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  George A. Romero

InläggPostat: fre mar 25, 2011 16:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Hittade ingen tråd...? Om det finns, stäng denna.

Mina favoriter;

Night of the Living Dead (1968)
Dawn of the Dead (1978)
Day of the Dead (1985)

behöver knappast säga så mycket av de ovan nämnda :wink:
Favoriten är Day...

Land Of The Dead (2005)(ja, jag gillar den...)
Diary Of The Dead (2007) (tycker inte den är så illa den heller..)

Knightriders (1982) är helt ok. Ingen favorit, men den håller iaf, och är rätt underhållande.

The Dark Half (1993) fascinerande men rätt trist rulle. Men ok den med.

Martin, Monkey Shines & Season Of The Witch är jag nyfiken på. Har inte sett dessa än.

Senast redigerad av phantasmagoria fre aug 26, 2011 21:59, redigerad totalt 1 gång.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Han har ju gjort en av världshistoriens absolut bästa filmer, Dawn of the Dead, så hos mig kommer Romero alltid ha en speciell plats i hjärtat. Även de andra två filmerna i zombietrilogin är helt fantastiska, och jag gillar både Land och Diary.
Förutom hans zombiefilmer har jag sett Two Evil Eyes, där hans bidrag är klart bäst, Creepshow som jag uppskattade. Annars är jag dåligt bevandrad på Romero, men är grymt sugen på att se både Martin och Monkey Shines, och det kommer nog inte dröja allt för länge innan jag ser dom :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 18:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Martin är allmänt hyllad, den föll dock inte mig i smaken alls, tyckte den var riktigt kass faktiskt och förstår verkligen inte vad som är bra med den, men jag verkar vara rätt ensam om att tycka det :lol: Dawn är annars favoriten, Argento cut då. Diary har jag inte sett, men tycker också att Land faktiskt är ganska skoj!

InläggPostat: fre mar 25, 2011 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Ska ta och låna apfilmen av polaren men han tyckte att den var riktigt kass

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 19:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
"Monkey Shines" är riktigt bra och "Martin" ser jag som Romeros bästa film, ihop med Dawn.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 19:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
dr alban skrev:
Ska ta och låna apfilmen av polaren men han tyckte att den var riktigt kass

Den verkar rätt intressant, så när du väl har beskådat den så ser jag fram emot en ordentlig recension så jag vet om det är värt att ödsla tid på den

Hedulven: Vad skulle du ge för betyg tänkas?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 19:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Utlåtande kommer men det dröjer nog ett bra tag om jag inte får tag på den på annat sätt

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Minst 7/10 tycker jag den är värd. Den är engagerande, underhållande, spännande, bitvis obehaglig och även rolig. Nu var det ett tag sedan jag såg den, så det får snart bli en omtitt. :)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2011 00:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
The Crazies är ingen höjdare.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2011 22:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Martin är en fin rulle det. Min kära sambo köpte Arrow-utgåvan åt mig för något år sedan efter att ha tagit sig en titt i min "att köpa"-lista. Vad jag kommer ihåg var den utgåvan rätt bra och omslaget är väl kanske inte det snyggaste jag sett, men stilrent :)

Av de senare filmerna så måste jag faktiskt säga att Land of the Dead inte föll mig i smaken. Diary of the Dead var snäppet bättre, men ingen höjdare. Survival of the Dead var snäppet bättre än Diary.

Det bli kul att se vad karln hittar på framöver, om det nu blir något mer vill säga, men det hoppas jag verkligen.

Av de jag inte sett är jag mest sugen på Monkey Shines, The Dark Half och Bruiser. Bruiser är väl den jag är mest sugen på, är den något att ha?

InläggPostat: mån mar 28, 2011 22:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Jag minns Bruiser som riktigt medioker, men det var bra många år sen jag såg den...

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2011 23:02 Svara med citat
Jag tyckte att Bruiser var dålig första gången, men andra gången sprudlade den mer av hejdlös satir. Fortfarande mycket ojämn dock. Slutet förstör en del. Den känns ändå mycket mer som en äkta Romero-film än den halvhjärtade filmatiseringen av King's Dark Half.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2011 17:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Monkey... är enligt mig riktigt bra. Skön stämmning genom filmen och en härligt ondeskefull liten ap-djävul.

InläggPostat: ons mar 30, 2011 22:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag har hört att det ska finnas en ny Season of the Witch... är ÄVEN DET en George Romero-reboot?

Jag gillar några få av gubbens filmer, eller delar av dom! Började kolla på Survival of the Dead men stängde av. Totalt värdelöst och livlöst.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2011 23:21 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Mutileiphor: Har fått intrycket att den nya Season of the Witch (med Nicholas Cage) är helt fristående

InläggPostat: ons mar 30, 2011 23:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Aha, okey. Då kanske vi slipper Wicker Man-katastrofen! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 26, 2011 21:03 Svara med citat
Såg nyss Monkey Shines och den var riktigt dålig och på tok för lång.

Sjävla iden känns intressant men håller inte hela vägen tyvärr

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 26, 2011 21:19 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Kan ingen ändra rubriken till George A Romero? Stör mig på att det står Geroge :mrgreen:

InläggPostat: fre aug 26, 2011 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Fixat :mrgreen:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 17, 2012 14:33 Svara med citat
Tänkte ta en omtitt på DOTD, men vilken version ska man egentligen se? Vilken anses vara den bästa? Var säkert 6-7 år sen jag så den sist, kommer ej ihåg vilken version jag såg då.

InläggPostat: fre aug 17, 2012 15:12 Svara med citat
Menar du Day of the Dead, Dawn of the Dead eller Diary of the Dead? ;)
;)

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 17, 2012 16:23 Svara med citat
Hehe, torde vara uppenbart, men kanske borde ha skrivit Dawn Of The Dead...originalet ej remaken :wink: Så vilken version anses vara bäst? Många hävdar att Argento cutten är den mest optimala. Kanske blir den som åker i spelaren.

InläggPostat: fre aug 17, 2012 18:59 Svara med citat
Själv tycker jag den allra längsta, men det är väldigt subjektivt då Dawn är min favoritfilm, jag vill ha så mycket jag kan få :)

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 17, 2012 19:01 Svara med citat
Vilken är då längst? Directors cut?

InläggPostat: fre aug 17, 2012 21:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ja, "Original directors cut"/Extended cut är den längsta.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
27 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori