Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Deranged

InläggPostat: fre okt 24, 2003 16:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Enlikt en del rykten så ska Deranged släppas på dvd i Tyskland utav bolaget Legend någongång i April/Maj. Hoppas verkligen att detta stämmer och att det blir en oklippt utgåva med engelskt ljudspår. :D

"A man living in rural Wisconsin takes care of his bed-ridden mother, who is very domineering and teaches him that all women are evil. After she dies he misses her, so a year later he digs her up and takes her home. He learns about taxidermy and begins robbing graves to get materials to patch her up, and inevitably begins looking for fresher sources of materials. Based closely on the true story of Ed Gein."

http://www.imdb.com/title/tt0071408

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2003 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
Hoppas på rykten :D

InläggPostat: fre okt 24, 2003 20:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
Verkar juh guld :-) Bara det finns engelsk sub så är jag i paradiset :lol:

InläggPostat: tor feb 05, 2004 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag vill verkligen se deranged.. Hoppas det kommer en fin dvd-utgåva snart! Finns väl en double pack tillsammans med motel hell!

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 05, 2004 23:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Japp fast den är klippt.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 07, 2004 10:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Ett minus till isfåfall!

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 09, 2004 18:52 Svara med citat
Juni verkar det röra sig om nu. Skulle inte alls förvåna mig om det visar sig att den endast har tyskt ljudspår, den som lever får se.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 09, 2004 19:05 Svara med citat
men vad faen. Måste iallafall vara eng text!

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 10, 2004 10:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Schnaas skrev:
men vad faen. Måste iallafall vara eng text!

Det ska man inte räkna med. Tyskar är lite speciella.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 10, 2004 14:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ja, tyskar är verkligen lite för speciella. de har fel subjekt helt enkelt. dubbning framför subs? det är ett tecken på att en nation behöver ordentligt med smisk! :x

InläggPostat: tis feb 10, 2004 14:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
metmask skrev:
ja, tyskar är verkligen lite för speciella. de har fel subjekt helt enkelt. dubbning framför subs? det är ett tecken på att en nation behöver ordentligt med smisk! :x

Många länder dubbar. Men bara tyskar som envisas med endast dubbat ljudspår på DVD:er.
Engelsk Christiane F är rätt så bedrövligt det också. Fast då förstår man vad dom säger till skillnad mot om det är tvärtom.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 10, 2004 14:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jo jag vet, men det är mest tyskland som fått för sig att släppa filmer jag vill ha på det sättet, men det är givetvis många nationer där ute som förtjänar en omgång smisk. eller två.

InläggPostat: tis feb 10, 2004 21:07 Svara med citat
men ack va mycket fin splatter de gett oss!

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2004 01:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Derenged är verkligen en kung film minns att femman visade den på tv men hade då översatt titeln till svenska så de var omöjligt att lista ut att de var Derenged.Spelade in den på ett gamalt VHS band så de blev inget ljud :(

InläggPostat: fre mar 26, 2004 08:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Den måste vi ju undersöka lite närmnare...

InläggPostat: fre mar 26, 2004 09:07 Svara med citat
Ligger en VHS där hemma. Måste kolla upp denna film.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2004 09:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Då du sett den, skriv en rad eller två om den...

InläggPostat: fre mar 26, 2004 09:53 Svara med citat
Giallo skrev:
Då du sett den, skriv en rad eller två om den...

Ok, då ser jag den i helgen. Promise

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2004 09:56 Svara med citat
Lysande sickan....

InläggPostat: lör mar 27, 2004 03:39 Svara med citat
Okej, nu har jag sett den.
Ganska snäll film. Beskriver mer mannen bakom Ed Gein än att bara vara en våldsorgie. Richards Blossom är lyssande som Ezra Cobbs(Ed Gein). Han lyckas på något konstigt sätt att spela så att man gillar honom och tycker synd om honom fast han inte uppträder normalt angående lik och kvinnor. Han blir inte ett monster som man tycker att han borde vara, utan det känns mest tragiskt. Min VHS innehåller även dom bortklippta scenerna som fattas i MGMs utgåva tillsammans med Motell Hell. En bonus är en dokumentär om Ed Gein. Deranged följer Ed Geins historia mer än man tror när man ser filmen.
Ed var väldigt omtyckt och endast en person trodde det var något skumt med honom av Plainsvilles befolkning på 600+ invånare.
Han blev förklarad sinnessjuk och kom in på ett mentalsjukhus. I slutet av 70-talet så förflyttades han till ett minimalt bevakat sjukhus där han satt fram till 81 då dokumentären var gjord. Han skulle kunna mer eller mindre gå därifrån om han velat. Dokumentären innehåller en hel del makabra foto från polisutredningen.
Ska även tillägga att filmen inte kommer i närheten av den riktiga händelsen. Mycket för att hela historien undanhölls för allmänheten i den mån det gick. Många historier cirkulerade och det spekulerades ordentligt om antal mördade och vad han ska ha hittat på med offrena.
Dom som bodde i Plainsville ville aldrig prata om vad som hänt.
Så när filmen gjordes 74 så har dom nog tagit det lite försiktigt och försökt att inte överdriva.
Vad som hänt Ed Gein efter 81 har jag ingen aning om.
Köper man den klippta så får man en bra film och inget saknas från handlingen. Den oklippta bjuder på en scen med lite gojsande med ett huvud som han snott frn kyrkogården.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 05:17 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis jan 20, 2004 18:53Inlägg: 63
Håller oxå tummarna för en b r a DVD release av "Deranged". Helt klart en underskattad film, som förtjänar mer uppmärksamhet.

http://www.dvdboxoffice.com saluför en R1:a av denna DVD. Omslags-layouten stämmer överens med den utgåva som finns tillgänglig på VHS från Exploited Films (UK), tyvärr så verkar den övriga informationen om filmen (regissör, skådespelare...etc) vara "way of track", och hänvisar till en film med exakt samma titel, men som producerats senare: 1987, av Chuck Vincent (http://www.imdb.com/title/tt0092872)....???

http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?id=6AC34FB0-9178-4768-A794-3C70C51835F9&class=mvi&wh=MAIN&s=gg&rate=CAD++%2D1%2E000+++++&pid=90043381

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 05:26 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis jan 20, 2004 18:53Inlägg: 63
Trivia: Robert Blossoms (Ezra Cobb) har en oväntad roll i "Ensam Hemma" (Home Alone), som "hemsk" granne till Macaulay Culkin... :)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag tycker att Deranged är en mycket bättre film än den överskattade Texas Chainsaw Massacre.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 14:40 Svara med citat
gokudo skrev:
Jag tycker att Deranged är en mycket bättre film än den överskattade Texas Chainsaw Massacre.

Måste nog hålla med. Mest tack vare Roberts.
Den är inte lika hemsk som TCM, men är mer en jävligt bra skilldring av en historisk massmördare.
Fast bägge filmerna handlar om samma saker så är det ändå en väldigt stor skilnad på dom.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 14:51 Svara med citat
SDC skrev:
Vad som hänt Ed Gein efter 81 har jag ingen aning om.

Han dog stillsamt 1984 i cancer.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
37 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori