Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Evil Dead - Remake!!!

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: tor jul 14, 2011 16:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
:shock: :shock: :shock:

Remakernas remake är på G.

Just of the press:

GHOST HOUSE PICTURES WILL RESURRECT THE DEAD!!!

Original Producing Team – Sam Raimi, Rob Tapert & Bruce Campbell –
Remaking Horror Classic ‘The Evil Dead’
To be Written and Directed by Fede Alvarez.

Los Angeles (July 13, 2011) – Sam Raimi and original producing partners Rob Tapert and Bruce Campbell (who also starred in the original franchise) are gearing up to remake their cult sensation THE EVIL DEAD through their long standing Ghost House Pictures partnership. Raimi and Tapert were such instant fans of Fede Alvarez’s short film “Panic Attack” that they set up a blind deal with the filmmaker and through that process have attached Fede Alvarez to write and direct the film. Alvarez wrote the script with Rodo Sayagues. Academy Award® winning screenwriter Diablo Cody is currently doing revisions on the draft. Ghost House is committed to renewing the franchise and has the film on the fast track.

Raimi, Tapert and Campbell will serve as producers. Ghost House Pictures partners Joe Drake and Nathan Kahane will executive produce. Nicole Brown and J.R. Young will oversee the project for Ghost House. Lionsgate will handle international sales on the film.

I vanlig ordning så är jag ju INTE så förtjust i remakes, det blir EXTREMT sällan bättre än orginalet.

Men eftersom alla orginal personerna är med och att Sam Raimi själv handplockade den nya regissören Fede Alvarez så får vi anta att han har fullt förtroende för han.

Och med tanke på hur skrämmande BRA Evil Dead va/är med den pyttelilla budgeten måste man säga att det ska bli spännande att se hur den nya blir med monster budget.

Är det någon remake jag TROR på så är det ta mig fan den här.

/Argento Rules

InläggPostat: tor jul 14, 2011 16:52 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Ja vi får hoppas!

Det var väl på tiden då. Dom pratade ju om detta för hur längesedan som helst. Även en 4a.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 17:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Tror starkt på detta projekt! Blev riktigt glad när jag läste nyheten, tror att de har valt rätt regissör också. Enda som gör mig tveksam är att Diablo Cody ska pilla på manuset, Jennifers Body var ju ingen höjdare, men hon kanske lyckas bättre här! :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 19:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Tror detta kan bli hur kul som helst, men precis som Pazzo är jag jävligt tveksam till Diablo Cody's medverkan. Läste att hon skulle göra en omskrivning av manuset. Tyckte Juno var grym, men Jennifer's Body var ingen höjdare, så detta är kanske helt fel genre för henne.

InläggPostat: tor jul 14, 2011 19:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Tror ju knappast att denna kommer bli bättre än min absoluta favorit-skräckis men lär ju ändå se den :)

InläggPostat: tor jul 14, 2011 22:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Tror inte heller den kommer bli bättre än orginalet, men erkänner att jag är nyfiken på hur den kommer bli!

InläggPostat: tor jul 14, 2011 23:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 23:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Det är på update 3 i den länken där det skrivs om Diablo Cody's inblandning i filmen.
Som sagt så är jag tveksam till att hon ska pilla med manuset.

InläggPostat: fre jul 15, 2011 01:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Som ett stort EVIL DEAD-fan så är jag givetvis nyfiken, även om en del 4 hade varit att föredra.

Skulle inte Bob Murawski regissera förresten??

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 15, 2011 09:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Regissören har tidigare gjort den imponerande kortfilmen Panic Attack som kan ses här:
http://www.youtube.com/watch?v=-dadPWhEhVk

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 15, 2011 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
HAde också föredragit en uppföljare till snarare än en remake - men vi får se :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 15, 2011 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
Mutileiphor skrev:
Som ett stort EVIL DEAD-fan så är jag givetvis nyfiken, även om en del 4 hade varit att föredra.

NÄ, det va gamla nyheter.

Mina va dagsfärska och kommer direkt från Sam Raimi's Ghost House Pictures.

Så det är Fede Alvarez som gäller som regissör, handplockad direkt av Sam Raimi själv efter att ha sett kortfilmen Panic Attack, den film som Pazzo länkade till.

InläggPostat: lör jul 16, 2011 16:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 11, 2011 19:20Inlägg: 106
Är jäkligt skeptiskt till en evil dead re-make.. originalet är antagligen min absoluta favoritfilm och kan inte se hur de på något sett kan toppa den. En högre budget tror jag bara kommer göra filmen mindre läskig. Hoppas att det blir en bra film men hur bra den än är känns det inte som om det kommer kännas som en riktigt evil dead film.. tyvärr. Hade hellre sett att de gjorde mer utav en homage/hyllning och kallade filmen nått annat så att evil dead namnet fick vila ifred.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 16:43 Svara med citat
Man kan väl göra en bra film utan att toppa originalet? Sen betyder ju inte mer pengar automatiskt en sämre/mindre läskig film på något sätt alls. Förstår inte varför folk måste vara så pessimistiska :(

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 17, 2011 10:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Alla dessa remakes... När ska filmnissarna i USA lära sig att komma på nya idéer?! Nåväl...
Jag tycker att Evil Dead är charmig på sitt lågbudget vis.
Jag läste på aftonbladet av alla ställen att även remaken ska ha väldigt låg budget för att behålla känslan från orginalet. Effekterna lär ju bli bättre. Men jag hoppas att de inte faller i cgi fällan och lägger alla slantar på visuella effekterna. Allt blod ska ju vara live. Det ska vara plast runt hela rummet och kameran ska vara helt invidas i gladpack förutom linsen... Då snackar vi film!
Nåväl. Den som lever får se hur filmen blir...

InläggPostat: tis jul 19, 2011 12:33 Svara med citat
Jag tycker också självklart att Evil Dead är en av världens bästa skräckisar och jag hatar också verkligen alla dessa remakes.

Men jag både hoppas och tror extremt mycket på detta projekt.

Mycket för att Sam Raimi själv är med och övervakar projektet och för att han själv handplockat regissören.

Så jag tror inte Raimi släpper ifrån sig denna remake utan att han är riktigt, riktigt NÖJD med den.

Ser fram emot denna riktigt mycket.

Vågar man hoppas på en svensk bio release??? :P

InläggPostat: tis jul 19, 2011 13:52 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Kan bara säga att jag håller med dig på alla punkter Argento Rules

Bara inte mr. Raimi har fått en skruv lös eller något och ändrat sin syn på bra skräck. Men det tror jag verkligen inte :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 19, 2011 18:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Argento Rules skrev:
Mutileiphor skrev:

NÄ, det va gamla nyheter.

Mina va dagsfärska och kommer direkt från Sam Raimi's Ghost House Pictures.

Så det är Fede Alvarez som gäller som regissör, handplockad direkt av Sam Raimi själv efter att ha sett kortfilmen Panic Attack, den film som Pazzo länkade till.

Okey, där ser man!
Tror att jag har sett den där kortfilmen, men men... ska kolla in den senare.
:)

Hmm...
Jag gillar nog bara drygt hälften av Sam Raimis filmer. Risken med honom är väl just att man inte kan beskylla honom för att vara en skräck-/splatter-nörd numera. Å andra sidan har jag alltid sett honom som en superhjälteregissör... eller... ända sedan slutet av 80-talet!

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2011 09:56 Svara med citat
Från DreadCentral.

Citera:
A week or so ago we broke the biggest story of the year, one that let you guys know that the long gestating remake of Evil Dead was indeed a go. The next day a director was announced ... Federico Alvarez. Recently the filmmaker spoke a bit about the project.

In an interview with Spanish website El Pais, Alvarez dropped the following on fans. We did our best in terms of translation.

"We realize the mistakes not to make," says Alvarez. "As fans of the original, we know we are going to offend those who are also fans just by taking this job. We're going to honor the original film along with the existing fans and hope to bring in a new audience as well."

"Because we are fans of the original, we realize that nobody wants to see a celebrity in a remake like this," he continues. "The only recognizable face will be that of Bruce Campbell, and he will be in a cameo toward the end of the film. We are going to change the characters and some story details, while keeping the basic outline of friends who are beleaguered by demons in a cabin alone."

Alvarez continues, "Sam Raimi says there's a fine line between horror and comedy. The original Evil Dead was intended as a straight horror movie with scenes of extreme gore directly designed to shock the viewer. I rented the movie with a friend from a video store at just thirteen years old, and that was a big mistake!
The film scared the life out of us."

Hopefully that's the direction he'll choose to go in!

InläggPostat: ons jul 20, 2011 13:06 Svara med citat
Schyst att jag va lika snabb som DreadCentral med att breaka ÅRETS största nyhet. 8)

Kanske borde ta upp fighten med Perez Hilton. :mrgreen:

InläggPostat: ons jul 20, 2011 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad

InläggPostat: ons jul 20, 2011 22:43 Svara med citat
WTF!! :shock:

Hur kan dom vara snabbare än produktions bolaget???

Och jag som alltid tyckt att Aftonbladet sugit getpung.

InläggPostat: ons jul 20, 2011 22:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Argento Rules
Aftonbladet har väl alltid och kommer alltid att suga getpung? :lol:

InläggPostat: fre okt 28, 2011 23:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 28, 2007 13:40Inlägg: 78Ort: Haddonfield
Kan vara kul att se Evil Dead med lite högre budget och modern teknik.
Dock är det mycket av bristen på detta som gör orginalet så bra!

InläggPostat: sön okt 30, 2011 02:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 11, 2011 19:20Inlägg: 106
Håller med om att det på ett sätt var bristen på budget som gjorde den första bra! Men om man vill se hur det blir med en högre budget kan man se evil dead 2, en remake är egentligen onödig från det perspektivet. Hoppas på att de istället kan utveckla konceptet och göra något som är lite annorlunda men ändå bra och i samma stil som originalet..

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
92 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori