Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Don Dohler

InläggPostat: tis okt 18, 2011 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 11, 2011 19:20Inlägg: 106
Sökte men hittade förvånande nog ingen tråd om denna man.
Efter att ha sett dokumentären Blood, Boobs and Beast som handlar om honom har jag blivit mer och mer fascinerad av denna super-lågbudgetfilmskapare.

Det måste väll vara någon mer än jag som gillar hans filmer? :D

Finns förresten alla utgivna på dvd? har haft en del svårigheter att gräva fram hans tidiga filmer..

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 19, 2011 16:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons sep 21, 2011 21:02Inlägg: 73Ort: Norge
Har undrat på om han har gjort något bra. Ska börja med The Galaxy Invader. Den är i "public domain" så den kan man se gratis och laglit online.
Sen kjöper jag kanskje Nightbeast. Så trailern och den verkar fantastisk dum och rolig.
Blood Massacre lockar ochså, ska visst vara någon sorts kannibal eller zombie film.

InläggPostat: ons okt 19, 2011 19:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 11, 2011 19:20Inlägg: 106
Nightbeast är as kul :) Såg den igår med några kompisar och vi gillade den mycket allihopa. Riktigt kul med alla fula effekter och kassa skådespeleriet, men uppskattar den också för all den entusiasm som man märker att filmskaparna hade.

Blood Massacre har jag inte sett, men tror att den handlar om nån kannibalfamilj 8) Skulle verkligen vilja ha den, men har inte lyckats hitta den på några av de sidor som jag brukar handla från

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 19, 2011 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons sep 21, 2011 21:02Inlägg: 73Ort: Norge
Blood Massacre har ingen egen DVD om jag kommer i håg rätt. Den finns bara i et boxset tilsamans med andra filmer. Serial Psychos heter den enligt IMDB.

InläggPostat: ons okt 19, 2011 21:07 Svara med citat
aha, på så vis! Då får man väll se om man lyckas snubbla över den boxen. I annat fall får det bli att jaga gamla VHS kopian

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 25, 2011 20:11 Svara med citat
Tittade nyss på Fiend och Herregud den var otroligt långtråkig. Jag slet verkligen med at se den färdig. Halvägs i filmen orkade jag inte mer och skippade fram til dom sista tio minuterna. Själva konseptet var interesant nog, en sorts zombievampyr som måsta suga ur folks livskraft för at inte rutna bort. Men den är så himla trög, ingenting interesant händer utanom på början och slutet. Massa dödsnack och morden är helt utan gore, samma kvävningscen om och om igjen.

InläggPostat: mån nov 21, 2011 01:14 Svara med citat
Såg nyligen på Galaxy Invader och måste tyvärr säga att den inte höll sig så bra gentemot Nightbeast vilken jag verkligen tyckte om. Inte speciellt mycket blod och inte något naket alls. Dock så hade filmen vissa roliga bitar med kasst skådespeleri och flera sköna redneck-karaktärer. Fast blev lite för repetativt och var inte lika mycket saker som hände om man jämför med Nightbeast.

Dock har jag inte helt tappat hoppet på Don :D ska försöka se så många av hans filmer som jag kan få tag på.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 30, 2011 14:46 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis nov 29, 2011 23:37Inlägg: 1
Fiend är den enda jag sett av Dohler och jag tyckte det var en helt OK skräpfilm.
Fast, aktörerna var inte bättre än porraktörer vad gäller att leverera dialog. :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 14, 2020 20:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1154
Har Fiend på ett budgetsläpp + Blood Massacre på nå'n
skräcksamling (DVD). Den förstnämnda hyrde jag i mitten
av 80-talet.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
9 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori