Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  My Bloody Valentine (1981)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
InläggPostat: tis apr 06, 2004 17:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8376Ort: Borås, Sweden
Är den engelska utgåvan nåt att ha? Är den klippt?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 17:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Det finns bara R-Rated versionen på den på dvd... Unrated lär vi väl knappast få se heller! :cry:

InläggPostat: tis apr 06, 2004 17:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8376Ort: Borås, Sweden
Så inget att ha då eller?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 17:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Filmen är juh ok, men den finns inte i ursprungsversion, altså har dom tvingats klippa ner den för att få en R-Rating. Och filmbolagte väljer att bara inkludera den klippta på dvd:n.... Så jag hoppar över den!

InläggPostat: tis apr 06, 2004 17:57 Svara med citat
okej, men då får det nästan bli att man köper den iaf. Om det nu inte går att få tag i en bättre version. För jag måste ju ha den! Sen är det ju ett litet plus tycker jag, när utgåvan har svensk text.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis dec 30, 2003 14:19Inlägg: 87Ort: Ørnes. Norway
Nei denne er ikke noe å satse på nei, har R1 utgaven og det er nok en god del klipp i denne ja.
Paramount er visst ganske strenge når det kommer til slike ting, dette har jo vært et problem angående Friday the 13th filmene også :evil:

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 19:10 Svara med citat
Paramount har väl fått för sig att inte släppa annat än R-Rated versioner för att skona Jänkarnas labila mentala hälsa, eller nåt! :cry:

InläggPostat: tis apr 06, 2004 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån mar 29, 2004 18:23Inlägg: 85Ort: Skellefteå
Finns en workprint som flyger omkring, som har en massa extra gore.
Men den är extremt svår har jag till min ilska märkt! :x

InläggPostat: tis apr 06, 2004 19:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Tyckte filmen faktiskt var helt okej. Mycket bättre än de flesta dussin slasherserna som finns där ute. Dessutom så kan man hitta den rätt billigt nu mera så jag skulle rekommendera ett köp!

InläggPostat: tis apr 06, 2004 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Tyckte filmen faktiskt var helt okej. Mycket bättre än de flesta dussin slasherserna som finns där ute. Dessutom så kan man hitta den rätt billigt nu mera så jag skulle rekommendera ett köp!

InläggPostat: ons apr 07, 2004 06:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Inget fel på filmen... Bra stämmning, men tyvärr är den klippt rätt så mycket, klippen är inte snyggt gjorda heller.... Såg filmen oklipp på femman för ett par år sedan.... Blev besviken när jag köpte den på dvd...

InläggPostat: tor apr 08, 2004 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Mäh vad ni snackar bull.

Det finns vissa filmer man ska ha oavsett om dom är
klippta eller kassa och det är vad man behöver dessa
återkommande dagar och helger såsom Fredagen den 13:e,
alla helgons natt, jul och alla hjärtans dag!

Så alltså för att illustrera det hela.
Julafton=Silent Night, Deadly Night.
(funkar iochförsig alla dagar runt jul.
Halloween=Halloween eller Night of the Demons.
Fredagen den 13:e=Välj valfri Jason favvo rulle,
jag brukar köra med Final chapter.

Alla hjärtans dag=My bloody valentine!

Så.....köp den snarast. 8)

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2004 15:45 Svara med citat
Gore skrev:
Mäh vad ni snackar bull.

Det finns vissa filmer man ska ha oavsett om dom är
klippta eller kassa och det är vad man behöver dessa
återkommande dagar och helger såsom Fredagen den 13:e,
alla helgons natt, jul och alla hjärtans dag!

Så alltså för att illustrera det hela.
Julafton=Silent Night, Deadly Night.
(funkar iochförsig alla dagar runt jul.
Halloween=Halloween eller Night of the Demons.
Fredagen den 13:e=Välj valfri Jason favvo rulle,
jag brukar köra med Final chapter.

Alla hjärtans dag=My bloody valentine!

Så.....köp den snarast. 8)

Det var lite så jag tänkte också. Man måste ju ha den och finns den inte oklippt så får det helt enkelt bli den klippta.
Nu såg jag My bloody valentine imorses och den va bra. Märktes självklart att den var klippt. Men det funkade ändå!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 09, 2004 00:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Morgonfiende skrev:
Finns en workprint som flyger omkring, som har en massa extra gore.
Men den är extremt svår har jag till min ilska märkt! :x

Är du säker på att denna verkligen finns??

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 09, 2004 10:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis dec 30, 2003 14:19Inlägg: 87Ort: Ørnes. Norway
Jeg har sett endel bilder fra noe av det som er klippet bort, og det så fin fint ut det.
Men angående denne workprinten er jeg ikke helt sikker, mener jeg kanskje har lest noe om dette en gang...
Men hvis dette er fakta, hadde det jo vært en god ide å slippe denne i en deluxe utgave på dvd :D

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 09, 2004 13:06 Svara med citat
Det finnes endel forskjellig info angående den uklippte versjonen :

As some of you might know I've been somewhat doggedly trying to get this - my favourite of the early 80's slasher flicks - out on DVD in its full, uncut glory (or at least finally track down a complete VHS version from some exotic location or other).
The good news is that the missing footage, which was excised at the behest of the MPAA back in 1981, does exist - it makes up part of 8-9 minutes of unused footage (!). It was discovered by the film's producer, John Dunning, a couple of years ago as he was clearing his office. It has, apparently, been his, and director George Mihlka's, desire to get the film out uncut but Paramount, who seemingly have a world-wide stranglehold on the rights, had zero interest in restoring the film (especially as they had already restored the it in its R-rated form several years ago for a small VHS re-release and the upcoming bare bones DVD).

For a while it looked like Dragon Entertainment might put out the uncut version, but as the dust settled on the German rights it appeared that Paramount owned them there, too. However, Dunning is hoping to get a sequel off the ground and has expressed his intention of utilising the cut footage in that. It doesn't make up for the lack of a director's cut but, presently, it is better than nothing.

Meanwhile the search for the slasher movie holy grail continues ...

Og her er litt annen info + etpar fine bilder :

http://www.hysteria-lives.co.uk/hysteri ... bvmain.htm

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2004 07:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Riktigt fina bilder....

InläggPostat: tis apr 13, 2004 08:05 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Giallo: Är du säker på att den du såg var oklippt? Den verkar ruskigt svår att få tag i ,om den ens finns! Att femman visade den oklippt låter ganska otroligt.Du spelade klart inte in den eller...? 8)

InläggPostat: tis apr 13, 2004 09:07 Svara med citat
Den version som visadets på femman var blodigare än min dvd version. Men om den var helt oklipp kan jag inte veta... Hoppas bara att dragon släpper den helt oklippt... Det hade vart sköj..

InläggPostat: tor apr 15, 2004 15:34 Svara med citat
Mener også jeg har hørt rykter om en blodigere versjon som er blitt vist på tv her i Norge, men har dog ikke fått sett denne :cry:

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 15, 2004 15:41 Svara med citat
Tråkigt... Nästan alla mord var förlängda.... och blodigare.. Jag tror jag spelade in den.. kan kolla om jag hittar bandet.. Fast jag har ju ingen video så det kvittar ju.. Men kan ju vara kul att ha en blodigare version än min dvd.. Annars var dvd produktionen fin... Bra bild och ljud... Men då tyvärr sönderhackad...

InläggPostat: tor apr 15, 2004 17:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån mar 29, 2004 18:23Inlägg: 85Ort: Skellefteå
NIN skrev:

Japp, den finns. Har sett den med egna ögon, en samlarkamrat till mig har den, men jag har inte kunnat få mig en kopia pga att det är ett NTSC band! :x Som ni kanske vet går det inte att kopiera i en ordinär video utan extra svindyr konverteringsutrustning. Kvalitén var rätt risig dock, som med de flesta workprintar.

Förresten så var den inte oklippt på femman, måhända lite längre men ändå långt ifrån fullständig.

InläggPostat: fre apr 16, 2004 06:07 Svara med citat
Ok... Jag hittade bandet i gårkväll... Men kan ju inte kolla på den eftersom min video ej finns något mer...

InläggPostat: fre apr 16, 2004 07:38 Svara med citat
Morgonfiende skrev:
NIN skrev:

Japp, den finns. Har sett den med egna ögon, en samlarkamrat till mig har den, men jag har inte kunnat få mig en kopia pga att det är ett NTSC band! :x Som ni kanske vet går det inte att kopiera i en ordinär video utan extra svindyr konverteringsutrustning. Kvalitén var rätt risig dock, som med de flesta workprintar.

Förresten så var den inte oklippt på femman, måhända lite längre men ändå långt ifrån fullständig.

En film som man bara måste få tag i helt oklippt! Läste en gammal Fangoria där det fanns en hel del smaskiga bilder för en massa år sedan som väckte mitt intresse! Den svenska vhs:en var juh inte direkt orörd om man säger så...

Vad pysslar Paramount med? Vem fan vill ha sönderklippta filmer? :(

Nåväl, vi får väl hoppas att det dyker upp en oklippt version av den i framtiden. Men risken är väl inte speciellt stor!

InläggPostat: fre apr 16, 2004 07:44 Svara med citat
Vi får lägga hoppet till Dragon films då att dom lyckas få ut en oklippt film... Enligt bilderna man såg så verkar den ju vara riktigt slaskig...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 11
262 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori