Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Stephen King

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: fre apr 09, 2004 15:07 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:15Inlägg: 58Ort: Norrtälje
Har ett tag funderat på att införskaffa några King rullar men vilka är värda att ha? Funderar på att köpa är: Det, pestens tid, rose red, storm of the century, pet sematary och thinner.
Någon mer man bör köpa?

InläggPostat: fre apr 09, 2004 18:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
The Shawshank redemption, The Green mile

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 09, 2004 20:47 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Stanley Kubricks The Shining (har inte sett tv-serien) och Sommardåd (Apt Pupil).

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 10, 2004 14:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Förutom de som redan är nämda så kan jag rekommendera The Dead Zone av Cronenberg som är min favorit King filmatisering. Ruggigt bra faktiskt. Sedan borde du införskaffa Carrie, Silver Bullet och givetvis Creepshow.
Att tänka på är väl att över hälften av alla King filmatiseringar är ren skit.

InläggPostat: lör apr 10, 2004 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
ola skrev:
Stanley Kubricks The Shining (har inte sett tv-serien) och Sommardåd (Apt Pupil).

Mini-tv-serien (eller långlång-filmen) är verkligen jättejättedålig, och jag kan än en gång inte förstå hur man ens kunde tänka sig göra en remake efter Kubricks otroligt bra film? Antar att den ingick i Mick Garris/Stephen Kings idé om att tjäna äckligt mycket mer pengar. Same old song, every time.

Liknande fenomen var det mellan David Lynchs "Dune" och den nyproducerade mini-serien "Dune", där den nyproducerade serien verkligen var skandalöst dålig.

InläggPostat: lör apr 10, 2004 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
De som är av vörde är, pet cemetery, Det, Lida och The shining..

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 10, 2004 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
david skrev:
ola skrev:

Mini-tv-serien (eller långlång-filmen) är verkligen jättejättedålig, och jag kan än en gång inte förstå hur man ens kunde tänka sig göra en remake efter Kubricks otroligt bra film? Antar att den ingick i Mick Garris/Stephen Kings idé om att tjäna äckligt mycket mer pengar. Same old song, every time.

Liknande fenomen var det mellan David Lynchs "Dune" och den nyproducerade mini-serien "Dune", där den nyproducerade serien verkligen var skandalöst dålig.

att det gjordes en ny mini-tv-serie av The Shinning var tydligen för att Stephen King tyckte att Kubricks version va dålig och inte alls gick ihop med hur boken va. Den nya mini-tv-serien tycker jag personligen är riktigt dålig! Precis som många av Kings andra filmatiseringar.
Man ska aldrig röra ett mästerverk. De blir så sällan rätt!

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 10, 2004 18:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Precis inga mer sunkiga Re-Makes! :jason: :jason:

InläggPostat: tis apr 13, 2004 07:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det tycker jag är bra. Pet sematary eller hur fan det nu stavas är oxå en höjdare...

InläggPostat: tis apr 13, 2004 11:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
Tycker att Needfull things är rätt bra ändå...

Någe som är riktigt sunkigt är dock Langoljärerna (iallafall slutet, när pacman och co kommer)

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2004 13:14 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:15Inlägg: 58Ort: Norrtälje
Noterar ivrigt alla bra tips! (Skald går dock inte lita på....)

InläggPostat: tis apr 13, 2004 14:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Gillar mest dom lite äldre filmerna och då inte filmat för TV eller mini serierna.
Christine
Carrie
Stand By Me
Cujo
The Dead Zone
Lida
Pet Sematary
The Shining är förmodligen bra. Har ej sett den :oops:
The Shawshank Redemption
Till och med Maximum Overdrive är bättre än det mesta som kommit på senare tid.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2004 14:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Shining är en klassiker.... Tycker även att mini serien gjord för teve är en klassiker...

InläggPostat: tis apr 13, 2004 15:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Dom som är värda att ha är The Shining (mästerlig - trots att jag även läst boken), Stand By Me, The Dead Zone (Cronenburg) Carrie och Silverbullet.

Sen vet jag inte om resten är mycket att ha...kommer inte ihåg Carpenters Christine för att kunna säga bu eller bä men många andra har varit rätt usla.

Graveyard Shift har jag för mig var smårolig/halvtaskig monsterrulle...vågar inte rekommendera den då jag såg den för väldigt länge sen. Rätt blodig har jag för mig.
Children Of The Corn (ettan) var rätt ok också om jag inte kommer ihåg helt fel.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 14, 2004 06:26 Svara med citat
children of the corn 1 tyckte jag var väldigt seg.... Graveyard shift kan vara rätt slaskig, nu har jag bara sett den svenska versionen och den är väl sönderhackad som vanligt.... (suck).

Silverbullet är en bra varulvsfilm, Inte så tok mycket gore, men lite är det i allafall...

InläggPostat: fre apr 16, 2004 14:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Många av de filmer där han är inblandad i är bra. Maximum overdrive(även om det är hans mest utskällda film, i media och så), The shining, Carrie, Thinner mfl. Önskar att en av hans böcker Väktarna(som jag naturligtvis läst) kunde bli filmatiserad. Handlar om en liten autistisk pojke som efter att ha varit på besök i en gruva väcker en ond demon vid namn Tak till liv. Sen bosätter sig Tak inne i pojken och får honom att döda föräldrarna. Senare fortsätter faran när han får bo hos sin faster. Hela gatan förvandlas till ett fängelse med mardrömmar. GRYM BOK! :wink:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 21, 2004 15:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
tror inte jag sett en enda bra filmatisering av någon av hans böcker.. har iofs inte läst fler än två av böckerna så jag vet inte riktigt om uselheten låg hos filmskaparna eller Stephen själv.. 8)

InläggPostat: ons apr 21, 2004 15:23 Svara med citat
Jag gillar Stephen king böxker och filmer... Jag har oxå läst väktarna och vill gärna ha en film av den... Man kan ju alltid hoppas...

InläggPostat: tor apr 22, 2004 13:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Ja, det skulle ju va skitcoolt om Väktarna blev långfilm :P

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 22, 2004 16:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Ja böckerna är bättre. helt klart

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 25, 2004 15:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån mar 29, 2004 18:23Inlägg: 85Ort: Skellefteå
Av dom jag sett är nog Pet Sematary och Graveyard Shift mina favvisar vad gäller King-filmatiseringar. DET är ju bra ända tills det dassiga slutet.

InläggPostat: sön apr 25, 2004 15:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Jag tycker allt att mini-serien är bra. Kanske inte lika bra som Kubricks version men helt klart sevärd. Den kostar ju så lite också så den kan man allt ta och köpa också.

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 26, 2004 08:36 Svara med citat
Gillade oxå mini serien. Har den på dvd.. Billig och bra...

InläggPostat: tis maj 04, 2004 10:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Pestens Tid, DET och Pet Cemetary.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 20, 2004 15:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
children of the corn 1,2,3(bare nummer 1 er filmatisering av stephen king's novelle)
the langoliers
creepshow 1

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
120 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori