Författare |
Meddelande |
|
dr alban
|
Postat: fre okt 02, 2009 12:46 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
|
Om jag säger så här då vilka som kom efter Gröna Milen är bra?
_________________ Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker. |
|
|
|
Cenobite
|
Postat: fre okt 02, 2009 14:11 |
|
|
Gorehound Blev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
|
x
Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 19:33, redigerad totalt 1 gång.
|
|
|
Ketcham
|
Postat: fre okt 02, 2009 14:14 |
|
|
Giallo Aficionado Blev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
|
Rose Red i sin helhet gillade jag inte. Taffliga CGI-FX o så..
|
|
|
King Horror
|
Postat: fre okt 02, 2009 15:40 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 836Ort: Karlskoga
|
var inte heller så förtjust i Rose Red, nu är det några årsen jag såg den, men har för mig att den var väldigt seg.
_________________ Man ska ha ro i tillvaron |
|
|
|
FearMAL
|
Postat: fre okt 02, 2009 20:34 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
|
Jag älskade Rose Red  Spökhus och mystisk historia
_________________ I am the MAL... Fear me! |
Senast redigerad av FearMAL ons mar 30, 2011 20:43, redigerad totalt 1 gång.
|
|
|
Lenkan
|
Postat: fre okt 02, 2009 21:01 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
|
Jag gillade också Rose Red, kändes så odramatisk mitt i alla spöken. Håller med om att effekterna inte är de bästa, men filmen som helhet är riktigt bra
_________________ "Livet suger och jag tvingas svälja" |
|
|
|
Astoon
|
Postat: ons mar 30, 2011 19:28 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
|
Nån som sett föregångaren till Rose Red, Diary of Ellen Rimbauer i så fall är den bra eller kass ?
|
|
|
Lenkan
|
Postat: ons mar 30, 2011 20:10 |
|
|
|
Har sett den och vad jag minns så var jag riktigt besviken, gillar verkligen Rose Red
|
|
|
FearMAL
|
Postat: ons mar 30, 2011 20:26 |
|
|
|
Jag blev också besviken på Diary of Ellen Rimbauer . Det var i och för sig väldigt länge sedan jag såg den men nej jag gillade den inte. Den går inte ens ihop sig med Rose Red när det gäller historien. Så, Astoon, det är inget jag rekommenderar.
|
|
|
Astoon
|
Postat: tor mar 31, 2011 18:12 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
|
Okej 2  av 2 möjliga... men ska nog ta o se den själv för att bilda mig egen uppfattningen men nu vet man var man ska lägga ribban, tack Lenkan & Malen
|
|
|
FearMAL
|
Postat: tor mar 31, 2011 20:27 |
|
|
|
Det tycker jag, ska bli kul att se vad du tycker om den.
Själv har jag kollat på Golden Years och den var otroligt långdragen och poänglös, riktigt dålig. Det sämsta jag har sett med Kings namn på sedan Gräsklipparmannen.
|
|
|
Lenkan
|
Postat: fre apr 01, 2011 13:06 |
|
|
|
Håller med om Golden Years, den är alldeles för långdragen. Jag är just inne i en "King-period" och läser en massa böcker. Tror jag äger alla svenskutgivna utom Det Mörka Tornet-serien som jag tycker är alldeles för mycket fantasy och intresserar mig inte. Just nu läser jag om Dreamcatcher, började igår och är på sidan 263
|
|
|
phantasmagoria
|
Postat: fre apr 01, 2011 13:35 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
|
Är ockSå inne i en King period när det kommer till läsandet - läser just nu Rasande Rose, grymt bra!
----------------
Favorit filmatiseringar;
Dreamcatcher Petsematary Green Mile Shawshank Redemption Stand By Me Carrie The Shining Cujo Silver Bullet Running Man It Misery Dolores Claiborne Children Of The Corn Cat's Eye
Svagast är helt klart Golden Years & Langoliers....
_________________ / Millan
"How do you kill something that's already dead?!"
Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd! WSPA |
|
|
|
Lenkan
|
Postat: fre apr 01, 2011 13:53 |
|
|
|
Jag tycker faktiskt inte att Langoljärerna är så dålig film. Jag avgudar novellen, den är bland det mest genomtänkta jag läst, och jag tycker nog att filmen är helt okej. Den låga budgeten syns alltför väl, men jag tycker att den följer novellen bra. Dolans Cadillac är en film som egentligen inte fungerar lika bra på film som bok, eftersom det är mycket tankar som inte går att genomföra till filmen. Detsamma gäller nog en av mina favoriter; Geralds Lek. Fantastisk bok, men skulle nog inte bli så bra som film tyvärr. Rasande Rose älskar jag också, men vi verkar vara få om det av de jag pratat med
|
|
|
Astoon
|
Postat: fre apr 01, 2011 15:03 |
|
|
|
FearMAL skrev: Det tycker jag, ska bli kul att se vad du tycker om den.
Själv har jag kollat på Golden Years och den var otroligt långdragen och poänglös, riktigt dålig. Det sämsta jag har sett med Kings namn på sedan Gräsklipparmannen. Äh Gräsklipparmannen är ju helt okej. Lenkan skrev: Jag tycker faktiskt inte att Langoljärerna är så dålig film. Nä den är bra om man bort ser från den blinda ungjäkeln som går en på nerverna.
|
|
|
AlmostHuman
|
Postat: fre dec 21, 2012 15:02 |
|
|
Newbie Blev medlem: tor apr 05, 2012 14:33Inlägg: 41
|
Miniserien Bag of Bones kommer att visas på TV3 efter nyår.
Del 1, onsdag 2/1, klockan 21-22.45
Del 2, torsdag 3/1, klockan 21-22.50
|
|
|
hatchet
|
Postat: tis jul 14, 2020 09:32 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2570
|
Graveyard Shift gillar jag. Den är hyggligt ruggig på sina ställen. Jo, jag kom bara o tänka på den titeln i detta nu.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
hatchet
|
Postat: tis aug 18, 2020 21:54 |
|
|
|
Vilka filmer har jag då sett (o har hemma (= DVD))? Jo..: Carrie The Shining (DVD) Creepshow (DVD) Cujo Christine The Dead Zone Firestarter Children of the Corn (+ sex uppföljare, DVD) Silverbullet (DVD) Cat's Eye (DVD) Stand By Me Creepshow 2 (DVD) Pet Sematary (+ uppföljaren, DVD) Graveyard Shift (VHS) Misery Sometimes They Come Back (+ uppföljarna, DVD) Sleepwalkers (DVD) Needful Things The Dark Half The Shawshank Redemption The Mangler (DVD) The Night Flier (DVD) Rose Red Dreamcatcher (DVD) Desperation (DVD) It 1 & 2 (DVD) Mini-/TV-serier: Salem's Lot (+ den bisarra filmuppföljaren, DVD) It (DVD) The Tommyknockers (DVD) The Langoliers (DVD) Stephen King's The Shining (DVD) Storm of the Century Övriga (men som jag inte kollat på ännu): Golden Years (DVD) The Stand (DVD)Och nå'ra till, där han har bidragit med en historia vardera: Tales from the Darkside - The Movie (DVD) Quicksilver HighwayAvslutningsvis..: jo, jag hyrde Firestarter: Rekindled, men jag kunde inte se klart på den, för den var så jävla usel.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
Senast redigerad av hatchet mån jan 25, 2021 22:45, redigerad totalt 3 gånger.
|
|
|
Ala
|
Postat: ons aug 19, 2020 08:52 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 376Ort: Västerås
|
hatchet skrev: Vilka filmer har jag då sett (o har hemma (= DVD))?
Övriga (men som jag inte kollat på ännu):
Golden Years (DVD)
Den kan du fortsätta skippa, riktigt usel.
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons aug 19, 2020 09:00 |
|
|
|
Aj, då.. Jag brukar kolla på dom DVD:er jag har hemma o har tvingat mig igenom den värsta tänkbara s(m)örjan, men är den som Firestarter: Rekind- led, ja, då..
|
|
|
Alexander
|
Postat: mån dec 21, 2020 14:57 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6902Ort: Stockholm Norra
|
Golden years hade jag också för många år sedan på DVD, men det var ingen höjdare så jag sålde av den, ingen stor förlust direkt  Hoppas ingen annan ödslat tid på den? hatchet: När du skrev Desperado, är det inte Desperation du syftar på? Alltså denna: https://www.kaptenkrok.se/dvd-desperati ... n-king-beg
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
Senast redigerad av Alexander mån dec 21, 2020 15:58, redigerad totalt 1 gång.
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån dec 21, 2020 15:52 |
|
|
|
Ja, det ska vara Desperation, mycket riktigt. Skrev fel i all hast, har nu korrigerats.
|
|
|
Alexander
|
Postat: mån dec 21, 2020 16:03 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6902Ort: Stockholm Norra
|
Nej nej, ingen fara  Såg att jag skrivit lite om The Regulators (Väktarna) på första sidan i den här tråden. Är fortfarande av åsikten att den (som ändå är "tvillingnovell" till Desperation) borde kunna filmatiseras (diskussioner om typ mini-serie har funnits men inte kommit till skott). Thinner däremot (ytterligare ett av hans projekt under pseudonymen Richard Bachman) nja, vet inte om jag skulle hylla den idag precis Såg att du inte nämnt AC/DC eposet Maximum Overdrive dock!  Vad nu? We made you!!!  Nåja, Stephens första egna filmatisering var knappast något han själv var nöjd med
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån dec 21, 2020 16:12 |
|
|
|
Har inte nämnt den av den enkla anledningen att jag inte sett den o vill inte göra't heller (tr- ots musiken av AC/DC).
|
|
|
Alexander
|
Postat: mån dec 21, 2020 16:23 |
|
|
|
Ja mycket kan man nog säga om MO (det var väl knappast Emilio Estevez eller Pat Hingle i högform direkt!  Men den har sin charm, jag kan inte hjälpa att känna en viss ånger över att jag sålde den där holländska DVD-utgåvan ( Videofilm express) jag hade i tonåren (minns inte varför jag sålde den, kanske utrymme/pengar?). Man fick ju iallafall lyssna på ett härligt soundtrack
|
|
|
|