Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Stephen King

InläggPostat: tis mar 17, 2009 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Maximum Overdrive en favorit, gillar remaken Trucks också

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 17, 2009 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Hehe! Maximum Overdrive är ju riktigt skön...fattar inte att den floppade så brutalt...!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 18, 2009 07:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
Är det inte i den en ATM maskin förnedrar våran King och han utbrister: "Honey!, This machine just call me an asshole!" :lol:

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 18, 2009 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Obetalbart! Man kan ju inte påstå att han saknar humor... :D

Bild

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 18, 2009 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Humor har han definitivt. :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 19, 2009 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Arthax skrev:
En tanke som slog mig nu och som jag bollar över till er hardcore filmdiggare är, varför tror ni att de flesta av Kings filmatiseringar totalfloppar? The Shining, Pet Cematery och förmodligen ett par till är ju faktiskt riktigt bra .. men sen finns det, så vitt jag förstått många bra böcker som totalfloppat som filmer? Varför?

På senare år så har man slutat skylta med hans namn på filmerna. Det är nog rätt många som inte vet om att Den Gröna Milen och Nyckeln till Frihet är baserade på böcker skrivna av Stephen King.

InläggPostat: tor mar 19, 2009 20:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
Där ser man. Kings filmer var väl igentligen dom som på allvar fick mig att börja se skräck .. började nånstanns med The Shining, Det och Salem´s Lot. Hörde nånstans att hans "bästa" filmer/böcker kom när han var som djupast i alkoholen, någon som vet om detta stämmer?

Nyckeln till frihet är i mitt tycke en otroligt vacker film! :x

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 19, 2009 20:44 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Filmatiseringarna är tyvärr jäkligt ojämna, flera bottennapp och några som är ruggigt bra.

/Daydreamer

InläggPostat: fre mar 20, 2009 00:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Arthax skrev:
Hörde nånstans att hans "bästa" filmer/böcker kom när han var som djupast i alkoholen, någon som vet om detta stämmer?

Jo, det stämmer nog. Har oxå hört el. läst det nå'nstans.
Det gällde hans böcker, då.

Salem's Lot - fantastisk bok. Bra film/miniserie för TV.
Shining - min favorit-Kingbok. Kubricks film är en klassiker!
Graveyard Shift - gillar filmen!
Max von Sydow som djävulen i (filmen) Köplust manglar änglar till fjäderdun som hamnar i var mans kudde! :ymdevil:
Jurtjyrkogården - OK, jag vet..somliga av er kommer hata mig för att jag tycker att filmen suger svårt, o det tycker jag att den faktiskt gör, men boken är kanon!

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 20, 2009 06:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jurtjyrkogården är ganska bra men jag gillar tvåan mer.
Thinner är en annan favorit

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 20, 2009 11:40 Svara med citat
Däremot förstår jag inte varför "alla" (dvs. väldigt många) hackar på Jurtjyrkogården 2..
Clancy Brown är ju fantastisk i den, dessutom. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 23, 2009 15:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Någon som har en hel lista på alla hans filmer?

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 23, 2009 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal

InläggPostat: mån mar 23, 2009 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor jan 29, 2009 18:25Inlägg: 196
Yeeeesss!!! Äntligen en Stephen King-tråd!!! \m/

Jag har några filmer från honom som: Pet Sematary 1&2, Firestarter, Golden Years(OBS, den sög) och sen minns jag inte mer.

InläggPostat: sön mar 29, 2009 16:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Pet samatary 2 kan väl inte räknas som en film baserad på Kings bok? Snarare en fristående uppföljare för att pressa ur mer ur succén efter den första. Missförstå mig rätt, jag tycker faktiskt att det är en helt okej film, men det är ingen Stephen King. Lika mycket som Carrie & Firestarter 2. Lite mer åt ungdomsfilmhållet liksom.

Jag tycker faktiskt att de flesta av hans filmatiseringar är bra på ett eller annat sätt, nu är det svårt att följa en roman till punkt och pricka om man ska få ihop det till 2 timmar visuell fasa. I många filmer har de ändå fått med det essentiella och viktigaste och gjort vad de kunnat för att förmedla det till rörliga bilder.

Sen skulle jag självklart vilja ha med fler händelser som just jag själv anser vara viktiga från böckerna, men det fungerar ju inte så. Är det någon film som jag speciellt vill ha en re-make på som följer boken så är det Running Man. Utan Arnold, utan gladiatorer och utan tafflig action-humor och istället följa desperationen och misären som finns i boken.

InläggPostat: sön apr 12, 2009 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Man bör se:
Carrie
Shawshank redemption
The green mile
Misery
Rose red
Needful things
The shining 1997
IT
Pet sematary
Creepshow
Dreamcatcher
Hearts in Atlantis
Cujo
Tommyknockers
The stand
Nightmares and dreamscapes
Tales from the darkside
Thinner
Firestarter
The dead zone
1408
The mist
Christine
Sectret window
'Salem's Lot

InläggPostat: tor okt 01, 2009 16:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Dreamcatcher började jävligt bra, men spårade sedan ur totalt. Fan vilken fjantig sörja det blev framåt slutet. I helhet en godkänd film i alla fall.

Needful Things blev jag också lite besviken på, hade riktigt höga förväntningar. Sleepwalkers är rentutav kass. Och Secret Window är bara tråkig och väldigt långt ifrån originell. Annars gillar jag nog de flesta King-filmatiseringar jag sett. :)

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 01, 2009 23:41 Svara med citat
Har börjat uppskatta miniserierna. Ska om en stund se tredje o sista akten av The Shining. Se'n har jag även Desperation, Det (ger denna en ny chans, efter många år) o Pestens tid framför mig.

Langoljärerna o Knackarna har jag sett, men tyckte inte dom var speciellt bra. Nu är det visserligen många år se'n sist jag såg dessa.

En historia som jag vill se som miniserie (m. minst 4 timmars speltid :lol: )
är faktiskt Jurtjyrkogården.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 02, 2009 09:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jag tycker faktiskt att Langoljärerna är en av de mest fantastiska berättelserna King skrivit. Den är helt jävla otrolig och det krävs en sjuk hjärna för att komma på den. Filmatiseringen tycker jag är bra, följer novellen ganska väl, men skådespeleriet är inte alltid på topp.

Pestens tid tycker jag är kanon, både som bok och miniserie, även om de har totaländrat Mr Flagg :)

The Shining som miniserie tycker jag också är guld. Speciellt om man låter bli att göra onödiga jämförelser med Kubricks, bättre att se det som två helt olika filmer för det är de.

Tommyknockers älskade jag som liten och tycker fortfarande den är bra. Följer boken mycket bra och har bara korta scener med "monster" i, fokus ligger inte på dem.

Men varför göra miniserie av Jurtjyrkogården? Tycker att filmen fått med det väsentligaste ur berättelsen redan

InläggPostat: fre okt 02, 2009 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Tommykonckers är riktigt, riktigt bra! :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 02, 2009 10:37 Svara med citat
Vilka av hans nyare är nåt att se?

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 02, 2009 11:38 Svara med citat
Lenkan skrev:
Men varför göra miniserie av Jurtjyrkogården? Tycker att filmen fått med det väsentligaste ur berättelsen redan

För att jag har läst romanen o tycker den är en av Kings starkaste.
Filmen tyckte jag sög grovt. Det finns partier i boken jag helst skulle
vilja se i en ev. miniserie. Är i skrivande stund inte 100 på vilka partier
jag syftar på, men jag känner att dom finns där, icke desto mindre.

Langoljärerna som berättelse i skriven form minns jag som rätt ball, men
Knackarna - romanen - tycker jag sög rejält.

Miniserien Storm of the Century var däremot bra.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 02, 2009 11:45 Svara med citat
Det som oftast händer med miniseriefilmatiseringarna av hans böcker är att de blir ofta mycket mer kommersiella är filmerna. Det är meningen att de ska nå ut till en bredare publik, varför förstår jag inte alls eftersom de som oftast vill se King-filmer är skräckälskare.

Oj, vad mycket ofta det blev :shock:

InläggPostat: fre okt 02, 2009 11:54 Svara med citat
Jag gillar att dessa miniserier ofta är flera timmar. :lol:

Befinner mig en aning utanför min egentliga sfär ("underjorden")
genom att jag tittar på nå't som finns o hyra o köpa överallt (dvs.
t.o.m i matbutiker), men King är en av mina allra första bekantskaper
vad gäller skräcklitteratur.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 02, 2009 12:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 19:33, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 5
120 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori