Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Phantasm

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: tor nov 03, 2005 19:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
zimmy skrev:
Almost Human skrev:
Skulle vara lite jobbigt om Sfären "brummar" som i filmerna när den står i hyllan...

Haha..om man inte redan var ett nervvrak så skulle man bli ett... :)

Ähh lär ju inte brumma mer än min dator som låter som ett mindre kärnkraftsverk ;)

InläggPostat: tor nov 03, 2005 20:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 30, 2005 00:57Inlägg: 1477
AndiOne skrev:
"lånar" lite bilder ja såg i ett annat forum.

Bild
Bild

Ser riktigt riktigt schysst ut!

Edit: Fick hit Mr-Metal från det andra forumet. Det var hans bilder jag "lånade"
Vill passa på att välkommna honom hit.

Den är snygg, väntar på min som jag bokade på discshop

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 03, 2005 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Jag fick min från discshop i dag. Blev lite förvånad när man fick sätta fast spetsarna på kulan själv, lite som en byggmodell.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 03, 2005 22:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Mackan666 skrev:
Jag fick min från discshop i dag. Blev lite förvånad när man fick sätta fast spetsarna på kulan själv, lite som en byggmodell.

Men du fick väll med beskrivning så du klarade ut det? :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 04, 2005 00:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons aug 10, 2005 15:02Inlägg: 130Ort: Linköping
Mackan666 skrev:

Jaha där ser man...

InläggPostat: fre nov 04, 2005 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8717Ort: Borås, Sweden
Mackan666 skrev:

Ja men det är nog tur. Annars hade säkert många riskerat att få dem avbrytna i frakten.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 04, 2005 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Ja, det var lite IKEA över det hela. Den är jävligt snygg i verkligheten. Ett av de snyggaste släppen i år!

InläggPostat: fre dec 30, 2005 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Fick anchorbay´s digipack box nu vid jul, har inte hunnit se fyran ännu, men ettan och tvåan var helt fantastiska, trean var ganska tråkig så jag har inte så stora förväntningar på fyran, får väl se den nu i helgen.
Bild och ljud var i topp kvalité.
Angående del tre, information om box-utgåvan från dvdcompare:
Citera:
All films has a new nice transfer and part 3 is fully restored with unrated footage.
5-disc Digi-Pack with cardboard slip cover that includes an 8 page booklet.

Men det står också att den tyska boxen har den längsta versionen av del 3:
Citera:
OVERALL: R2
UK - Anchor Bay box set for superior extras, new transfers and DTS audio track.

The German -release (contained in the Box Set) has no forced subtitles and is fully uncut and longer then the UK AB box set. Do note that the box is a bootleg, as it contains illegal material and should have been withdrawn from sale.
CUTS:
R2 France - (TF1 Video) - No cuts
R2 Germany - (XT Video / Marketing Films (Complete Edition)) - No cuts - Workprint Version of film (1:30:49 - PAL)
R2 United Kingdom - (Anchor Bay - Box Set) - No cuts - Restored unrated version (1:27:19 - PAL)
R2 United Kingdom - (Digital Entertainment) - This appears to be the same as the pre-cut Guild Home Video version

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 30, 2005 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
vaultkeeper skrev:
Fick anchorbay´s digipack box nu vid jul, har inte hunnit se fyran ännu, men ettan och tvåan var helt fantastiska, trean var ganska tråkig så jag har inte så stora förväntningar på fyran, får väl se den nu i helgen.
Bild och ljud var i topp kvalité.
Angående del tre, information om box-utgåvan från dvdcompare:
Citera:
All films has a new nice transfer and part 3 is fully restored with unrated footage.
5-disc Digi-Pack with cardboard slip cover that includes an 8 page booklet.

Men det står också att den tyska boxen har den längsta versionen av del 3:
Citera:
OVERALL: R2
UK - Anchor Bay box set for superior extras, new transfers and DTS audio track.

The German -release (contained in the Box Set) has no forced subtitles and is fully uncut and longer then the UK AB box set. Do note that the box is a bootleg, as it contains illegal material and should have been withdrawn from sale.
CUTS:
R2 France - (TF1 Video) - No cuts
R2 Germany - (XT Video / Marketing Films (Complete Edition)) - No cuts - Workprint Version of film (1:30:49 - PAL)
R2 United Kingdom - (Anchor Bay - Box Set) - No cuts - Restored unrated version (1:27:19 - PAL)
R2 United Kingdom - (Digital Entertainment) - This appears to be the same as the pre-cut Guild Home Video version

Det är ju en ren WP, så mest troligt är det även en del handling som saknas i färdiga filmen. Jag är ingen expert på Phantasm, har dock båda versionerna så jag får väl lov att göra en jämförelse nån vacker dag.

InläggPostat: mån jan 09, 2006 14:01 Svara med citat
Jaha, då fick jag digipak-boxen! Ska bli roligt att se om alla, även om tvåan egentligen är den filmen jag föredrar :) Men det är en unik serie och jag gillar en massa roligt extramaterial, så det blir mycket att kolla igenom nu.

InläggPostat: mån jan 09, 2006 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
fredzilla skrev:
Jaha, då fick jag digipak-boxen! Ska bli roligt att se om alla, även om tvåan egentligen är den filmen jag föredrar :) Men det är en unik serie och jag gillar en massa roligt extramaterial, så det blir mycket att kolla igenom nu.

Väntar fortfarande på min "The Ball" box =)... kommer antagligen snart enligt säkra källor!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 10, 2006 09:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Jag är riktigt nöjd med min boll!

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 10, 2006 13:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Skönt o höra, så jag vet att det är fina grejjer!

Själv har jag 1:an på fristående VHS samt en box med 1-3 på VHS... De är ena riktiga kanonfilmer! Inte sett 4:an ännu dock... hur är den?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 10, 2006 13:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
smulan skrev:
Inte sett 4:an ännu dock... hur är den?

Jätteudda! Någon jättelång snubbe, några dvärgar och flygande silverklot, helt sjuk! ;)

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 10, 2006 13:28 Svara med citat
Vän av ordning skrev:
smulan skrev:
Inte sett 4:an ännu dock... hur är den?

Jätteudda! Någon jättelång snubbe, några dvärgar och flygande silverklot, helt sjuk! ;)

:lol: Inte alls som de tre föregångarna då??? :wink:

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 12, 2006 08:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
För er som inte redan har Phantasm så kolla in www.play.com och deras rea. Digi-versionen är ruggigt billig: ca 123:- ink frakt!
:shock:
Nästan så att man undrar om dom skrivit fel, och nästan så att man köper ett ex till bara för att... 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 12, 2006 09:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön jan 30, 2005 00:16Inlägg: 384Ort: Kalmar
snask skrev:
För er som inte redan har Phantasm så kolla in www.play.com och deras rea. Digi-versionen är ruggigt billig: ca 123:- ink frakt!
:shock:

Jo, det är väldigt billigt så jag kunde heller inte låta bli, och boxen pryder verkligen sin plats i min bokhylla. :) Jag får nog till och avnjuta de första (eller möjligen alla) filmerna i helgen. :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 12, 2006 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
240kr inkl frakt för Sphere-boxen e väl inte så blodigt heller ;)

InläggPostat: tor jan 12, 2006 12:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
den bollen ska jag beställa nån gång ;)

InläggPostat: tor jan 12, 2006 12:24 Svara med citat
Ja ska nog beställa bollen ikväll! ;O)

Ska bara se till o få tag på cash till kontot först.

InläggPostat: tor jan 12, 2006 13:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Fick min i dag 8)

Ytterligare en sak att köpa en extra bokhylla för :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 14, 2006 20:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
FAN TA ER! Nu har jag beställt digipacken från Play... Billigt, men jag kommer nog att hata alla filmerna...:wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 14, 2006 20:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
mamoulian skrev:
FAN TA ER! Nu har jag beställt digipacken från Play... Billigt, men jag kommer nog att hata alla filmerna...:wink:

Ärligt talat, bror, så tror jag att du hade varit lyckligare med en Sphere bredvid din fina Pinhead i hyllan :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 14, 2006 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
mamoulian skrev:

Ärligt talat, bror, så tror jag att du hade varit lyckligare med en Sphere bredvid din fina Pinhead i hyllan :wink:

Kanske det, men ännu bättre en Lamentation Box a la Hellraiser... :twisted:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 14, 2006 20:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
vart köpte du hellraiser boxen??
den va snygg....

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
165 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori