Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  It comes at Night

InläggPostat: fre jun 30, 2017 17:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8177Ort: Borås, Sweden
http://www.imdb.com/title/tt4695012/?ref_=fn_al_tt_1

Bild

Bild

Här har vi en recension på filmen:

Trey Edward Shults' second film is a simple--but phenomenal--horror film that creates an unique and tense feeling of existential dread. This is what makes the film truly scary, rather than cheap jump-scares. The plot centers on a family and their guests living in a cabin. A disease has wiped out much of humanity and they are living off the grid in this cabin to try to protect themselves from the it. At one point, a stranger shows up. From there, the film grabs its audience and never lets go with an unrelenting feel of tension. While the film is very bleak and may feel nihilistic to some, its darkness is intended to be a point on the depraved abilities of mankind in extraordinary situations. The film's acting feels so real and raw that viewers often feel the urge to ask what they would do in the situation the characters are in. The ability to mirror real emotion also makes the film--and its writing--highly intelligent. All too often, viewers of horror films feel almost insulted by the stupidity of the characters or the decisions they make. Such stupidity is usually used as a plot device for those characters to be terrorized and/or killed. Thankfully, this film realizes that the people watching it have brains.

What makes this film truly exceptional is that it is one of the very few horror films I have ever seen that exclusively relies on a genuine sense of dread to generate suspense and terror. Many horror films create some sense of dread, but it often feels cheesy or rushed. In this film, the emotions experienced by the characters are very real. While the film (and especially its climax) can be devastating, its unique depiction of mistrust and fear is just unmatched by anything you normally see in the horror genre. Additionally, the film's performances and aesthetic qualities are superb. The cast is uniformly excellent, and their performances are quite thoughtful. The film's cinematography is excellent as well, with a mix of dim lighting as well as natural photography and wide shots. Finally, it wouldn't be a horror film without a score that can really get under your skin. In this movie, the simple but tense score absolutely does.

Taking almost every problem with modern horror movies and fixing them, "It Comes At Night" proves that Shults likely will have a great career as a director ahead of him. It seems to me like future horror films will have a new standard to live up to. 10/10

Alltså den verkar hur bra som helst!! :D

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 01, 2017 13:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6149Ort: Haddonfield
Kul att du blev inspirerad av min fråga om It Comes At Night och skappade en tråd om den. :)

Precis som du säger så förtjänar den det. :ymparty:

Verkar ju riktigt, riktigt bra. 8)

Den ska absolut ses på BIO.

InläggPostat: lör jul 01, 2017 18:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8177Ort: Borås, Sweden
Ja när sådana här filmer går upp på bio i Sverige så måste man visa att folk gillar det!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 04, 2017 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6149Ort: Haddonfield
Har biljetter till filmen ikväll på BIO. :ymparty:

Ser grymt mycket fram emot att se den idag. 8)

InläggPostat: tis jul 04, 2017 15:22 Svara med citat
Härligt! Ska bli spännande att höra vad du tycker!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 05, 2017 14:56 Svara med citat
Va väl inte helt övertygad.

Inte alls så bra som hypen tyvärr.

Tyckte Get Out va mycket bättre i så fall.

Den va i alla fall nyskapande.

Denna har man sett i massvis versioner och de flesta av dom bättre.

Seg, långsam, inte mycket som hände och en väldigt missvisande titel. :(

Men du va ju en av de få som inte gillade Get Out, så denna kanske du gillar bättre.

Hoppas du får möjlighet att se den på Bio så jag får höra vad du tyckte. :)

InläggPostat: ons jul 05, 2017 16:23 Svara med citat
Ojdå, där ser man.

Ja vi får helt enkelt se vad jag tycker. Men sänker hypen lite nu iaf.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 01, 2017 20:00 Svara med citat
Jo men jag gillade den. Visst är den över hypad, men ändå i skräckfilm med klass.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
8 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori