Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Hereditary

InläggPostat: lör feb 10, 2018 06:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8201Ort: Borås, Sweden
Har hört och läst mycket gott om denna lovordade skräck/drama. Vad tror ni?

Bild

Bild

http://www.imdb.com/title/tt7784604/?ref_=nv_sr_1

Trailern ser lovande ut tycker jag.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 09, 2018 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1262Ort: Borås
Ser faktiskt riktigt lovandes ut! Skall dock hålla förväntningarna nere, man är ju rätt bra på att hypa sönder filmer för sig själv :lol:

InläggPostat: lör mar 10, 2018 11:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6184Ort: Haddonfield
Verkar jädra bra. :)

Kul att 2 så stora namn som Toni Collette och Gabriel Byrne ställer upp i en skräckfilm. :ymparty:

Lång speltid också för att vara skräckfilm, 2h 6 min.

InläggPostat: mån jun 11, 2018 10:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1262Ort: Borås
Går upp på bio 27/7 :ymparty:

InläggPostat: mån jun 11, 2018 16:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8201Ort: Borås, Sweden
Jag väntar med spänning! Såg om trailern idag och gillar den verkligen!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 12, 2018 07:00 Svara med citat
Någon här som har sett den ännu?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 21, 2018 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6184Ort: Haddonfield
Den är ju sjukligt TOK hyllad. :)

Det händer normalt ICKE att en skräckfilm får 4:or och 5:or i betyg av kritiker, men denna bara dunkar in bra betyg.

Jag har själv inte sett den, men polarna menar att detta är fruktansvärt bra, kanske det bästa i skräckväg på många år. :ymparty:

InläggPostat: ons aug 22, 2018 21:05 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån maj 16, 2005 13:08Inlägg: 32
Jag ska se den på bio på måndag. Jag är bara rädd att förväntningarna är för höga och att jag därför kommer bli besviken :?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 27, 2018 21:08 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån maj 16, 2005 13:08Inlägg: 32
Jag vet inte vad jag ska tycka om denna. Det var en välgjord film med bra skådespelare. Skönt att slippa "hoppa till effekter" som alla skräckfilmer litar blint till nuförtiden. Ganska långsam men aldrig tråkig.

En ganska udda film. Jag hade lite svårt att känna sympati med familjen av någon anledning vilket var ett problem. Inte specielt läskig även om den kom igång på slutet. En ganska mörk film som jag inte direkt känner för att se om.

Vissa kommer gilla denna andra inte. Själv ligger jag någonstans mittemellan.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 28, 2018 20:35 Svara med citat
Precis sett klart den och gillar den som fan. Blir så glad när det görs skräckfilmer utanför de vanliga ramarna. Svinbra regi, musik, manus, skådespel ja allt faktiskt. Rakt igenom. Inte en film för alla och många skräckfilmsfans kommer säker att tycka den är trist. Men jag tycker den är lysande.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 30, 2018 16:39 Svara med citat
jolli skrev:
Precis sett klart den och gillar den som fan. Blir så glad när det görs skräckfilmer utanför de vanliga ramarna. Svinbra regi, musik, manus, skådespel ja allt faktiskt. Rakt igenom. Inte en film för alla och många skräckfilmsfans kommer säker att tycka den är trist. Men jag tycker den är lysande.

Mycket kul och höra, du är den 8:e jag känner som sett den och tokhyllat den.

Som sagt att en film får en 5:a i nästan varenda tidning och att fansen tycker likadant händer bara INTE.

Den går denna vecka och nästa vecka på BIO i Göteborg, måtte jag få tid till att se den på BIO för en sådan här film måste jag bara se på BIO.

Svårt att jämföra så klart, men om du jämnför den med Ghostland som du ÄLSKAR likt mig, vilken är bäst då???

Utan att ha sett Hereditary så tror jag ändå Ghostland är mera min typ av skräck. 8)

Va tycker du??

InläggPostat: tor aug 30, 2018 19:55 Svara med citat
Tror absolut att du kommer föredra Ghostland framför denna. Men det är väldigt svårt att jämföra dom då de är så långt ifrån varandra man kan komma typ, inom genren.

Så jag gillar båda lika mycket fast på helt olika sätt. Du kommer bli besviken på Hereditary om du väntar dig samma typ av skräckfilm.

Kul detalj gällande regissören till Hereditary är att han kommande skräckfilm heter Midsommar och ska innehålla flera svenska skådespelare. Så ska säkert utspela sig på midsommar i Sverige kan man anta. Så det blir spännande att se vad regissören gör av det manuset.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 31, 2018 15:52 Svara med citat
Nää, som jag skrev så är det så klart svårt att jämföra då det ör 2 helt olika typer av skräckfilm.

Tänkte mest bara om du va tvungen att välja en av dom.

Åhh NEJ, bara det inte är en remake av den dansk/svenska skräckisen Midsommar med Tuva Novotny. :shock: :shock:

InläggPostat: fre aug 31, 2018 20:43 Svara med citat
Nej det är ingen remake på den värdelösa filmen.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
14 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori