Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Nightmare on Elm Street BOX

InläggPostat: fre jul 08, 2005 23:10 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
giallo:
Del 1: Wes Craven reveals in the commentary that the censors required a cut to the scene showing Tina's death. When she falls from the ceiling, the scene cuts to Rod as she hits the bed (rather than continue to show a splash of blood as her body hits the bed). This was an original cut from the original film BEFORE any theatrical release and Rewind User Scott Atkinson has confirmed that the R2 version is the same.

Del 5:Unrated video version features about a minute of extra gore that was cut from the R-rated theatrical release. Scenes that were cut in the R-rated version: when the girl is force fed her own guts, and when the motorcycle "fuses" with the rider's body.

The DVD version of the film is the theatrical release, rated R, and isn't uncensored like the VHS release.

InläggPostat: lör jul 09, 2005 07:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är så jävla jobbigt att så många bra filmer släppas enskilt och i box av stora distributörer för att nå en stor marknad vilket innebär trimmade R-ratings där man gör en familjeprogram av dem... :x

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 09, 2005 12:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
Steppo4u skrev:
Har sett del 1 & 2 nu, mumma!

Mina hoppa tillbaka till menyn efter vart fjärde kapitel!!! Ska kolla om det gör så på min spelare, testade flickvännens när det hände... :cry:

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 09, 2005 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Skrik skrev:
Steppo4u skrev:

Mina hoppa tillbaka till menyn efter vart fjärde kapitel!!! Ska kolla om det gör så på min spelare, testade flickvännens när det hände... :cry:

Mina funkar perfekt! :)

InläggPostat: lör jul 09, 2005 13:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
På min DVD-spelare funkar det perfekt!

Jag har kollat upp felet. Alla spelare som redan är regionsfria från fabrik fungerar, alla som man måste göra regionsfri kan ha/få problem med kodningen i längden och då blir det sådana hopp.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 09, 2005 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Skrik skrev:
Alla spelare som redan är regionsfria från fabrik fungerar, alla som man måste göra regionsfri kan ha/få problem med kodningen i längden och då blir det sådana hopp.

Låter inte det lite som RCE? :(

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 09, 2005 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Skrik skrev:
På min DVD-spelare funkar det perfekt!

Jag har kollat upp felet. Alla spelare som redan är regionsfria från fabrik fungerar, alla som man måste göra regionsfri kan ha/få problem med kodningen i längden och då blir det sådana hopp.

Konstigt, min DVD gjorde jag regionsfri i efterhand och det har då funkat perfekt hittills. (Har sett halva)

InläggPostat: lör jul 09, 2005 16:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Skrik skrev:
Steppo4u skrev:

Mina gör exakt likadant! Trist som bara fan!!

InläggPostat: lör jul 09, 2005 16:07 Svara med citat
Giallo skrev:
Skrik skrev:
Steppo4u skrev:

Mina gör exakt likadant! Trist som bara fan!!

På min DVD funkade det, men inte på hennes.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 09, 2005 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag ska testa på min andra dvd. Hoppas det funkar där....

InläggPostat: ons jul 13, 2005 13:18 Svara med citat
Fan vad trött jag blir!!! Nu fick jag reda på att jag kommer sälja boxen själv för 299:-. Vilken idiot jag är.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 13, 2005 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Schnaas skrev:
Vilken ska man egentligen ha? vilken är bäst?

Bild

Är denna utgåva med svensk text bra? den innehåller alla 7 fiömer!

Äsch, köp bara R1 utgåvan med 8 discar. Den duger. Asfula menyer men bra extramaterial.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2005 01:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Jag har den svensktextade som är lika stor som 7 keepcases, jag köpte den för rätt längesen och fick ge ca. 950kr för den. Filmerna är bra och allt funkar prima, så jag är nöjd. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2005 06:53 Svara med citat
Kalan skrev:
Jag har den svensktextade som är lika stor som 7 keepcases, jag köpte den för rätt längesen och fick ge ca. 950kr för den. Filmerna är bra och allt funkar prima, så jag är nöjd. :wink:

Min box funkar då jättebra!

InläggPostat: tor jul 14, 2005 12:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Steppo4u skrev:
Kalan skrev:

Min box funkar då jättebra!

Jo, men när jag införskaffade min box fanns då inte den boxen du har, utan bara den jag äger samt 5-discarn. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2005 18:56 Svara med citat
Jag märkte att storboxen med 3D-glasögonen finns på CDON för 389 kr. :|

InläggPostat: mån sep 05, 2005 10:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Jag har den boxen med de första fem filmerna i, vilken tycker ni jag ska köpa denna:
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... id=44387&#
eller denna:
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1
Vilken är mest klippt?

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 05, 2005 11:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Taget från sidan:

"Skillnaden mellan den här och den dyrare svenska boxen, är att det inte medföljer några 3D-glasögon i denna box. Det är inte heller lika mycket extramaterial i denna box, jämfört med den svenska versionen."

Så det borde ju inte vara någon annan skillnad!

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 02, 2006 21:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Enligt snack från regissören själv så har det kommit fram ganska nyligt att även Dream Warriors blev nerklippt i ett flertal scener innan den fick en R-rating. DVD-utgåvorna är samma version. Bara så ni vet. Tråkigt men sant.

InläggPostat: mån jan 16, 2006 13:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Morgonfiende skrev:
Boxarna suger alla rätt hårt. Allt för dyra, fattigt med extras och sen är flera av filmerna klippta, särskilt del 5 & 6.

5an är klippt i alla versioner på DVD vad jag vet, förutom kanske någon enstaka VHS-utgåva kanske...

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Vuus skrev:
Taget från sidan:

"Skillnaden mellan den här och den dyrare svenska boxen, är att det inte medföljer några 3D-glasögon i denna box. Det är inte heller lika mycket extramaterial i denna box, jämfört med den svenska versionen."

Fasst enligt Skrik när vi dikuterade detta så innehåller båda boxarna lika mycket extramaterial... Alltså skulle det bara vara det faktum att man får några 3D glasögon som är skillnaden...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 15:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Lord_Belial skrev:
Morgonfiende skrev:
Boxarna suger alla rätt hårt. Allt för dyra, fattigt med extras och sen är flera av filmerna klippta, särskilt del 5 & 6.

5an är klippt i alla versioner på DVD vad jag vet, förutom kanske någon enstaka VHS-utgåva kanske...

USA laserdiscen är unrated och oklippt (med resv för bolagsklipp)

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
smulan skrev:
Vuus skrev:
Taget från sidan:

Fasst enligt Skrik när vi dikuterade detta så innehåller båda boxarna lika mycket extramaterial... Alltså skulle det bara vara det faktum att man får några 3D glasögon som är skillnaden...

Ok, jag bara kopierade infon från discshop. Men vad vet dom? :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Precis. :wink:

Fasst nu äger jag faktiskt ingen av boxarna så jag säger inte med 100% säkerhet att så är fallet, det är bara vad jag har hört...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 04, 2006 20:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Kan någon berätta vad man får som extramaterial på den engelska boxen med alla filmerna i?
Vill snabbt ha ett svar eftersom jag snart tänker köpa den. Får man varsin dokumentär till filmerna som man får till de svenska utgåvorna?
Entertainment in video har släppt tre A nightmare on elm street boxar, en med de första fem, en med 6 stycken och en med alla, jag vill enbart få ett svar från en som har sett den med alla i(den engelska).
Jag vet att den engelska med alla saknar 3-D glasögon, men ett par sånna kan man skaffa på andra sätt än att köpa den uberdyra svenska boxen.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
145 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori