Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Cabin fever!

InläggPostat: fre jan 07, 2005 17:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Allvarligt, hur kan ni tycka att denna film är bra?

Typ inget våld, och allt är bara helt... konstigt. Plus att bilden är kass, bilden skiftar mellan ljust och mörkt hela tiden, iaf på min x-rental utgåva, dock helt orepig.

Helt... kass film.

InläggPostat: fre jan 07, 2005 17:35 Svara med citat
Ja, det är ingen höjdare. Men den är skön på nåt sätt. Dock inget jag kommer att köpa. Jag blev besviken för att dom aldrig gick hela vägen ut, den är ju faktiskt otroligt tam.

InläggPostat: fre jan 07, 2005 18:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
OTROLIGT tam, inget övervåld, inga smaskiga scener... Bara massor av trams. Och jag får inte lämna tillbaka den heller, kunde tagit Childs Play II eller Ring 0 istället. :)

InläggPostat: fre jan 07, 2005 18:48 Svara med citat
Förstår inte hur den kan ha fått så bra betyg från vissa håll... är det något jag inte fattat än?

InläggPostat: fre jan 07, 2005 20:58 Svara med citat
Goda nyheter! -Hoppas ingen från affären i fråga läser detta :)

Jag gick dit med skitfilmen, och sa att jag pratat med någon tidigare som sa att jag fick byta den mot något annat, så jag valde Ring 0. Älskar asiatisk skräck!

InläggPostat: lör jan 08, 2005 12:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Ja, Cabin Fever finner jag otroligt usel. Den blir alltmer farsartad ju längre den pågår. Karaktärerna ville jag skulle undanröjas så fort som möjligt så eländet tog slut. Skönt att du fick byta den, Steppo4u. :)

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 08, 2005 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Cabin Fever är ju grym ju! Redigt underhållande och ganska blodig

Jag skulle inte köpa den(tror jag) men den är ju lätt värd att se..

---

Ringu 0 är ganska bra

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 09, 2005 16:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Har sett den en gång... Visst är den lite blodig, men ingen film som jag höjer till skyarna... En del snygga make up grejer, men att folk spyr blod i parti och minut är ju inget som jag får stånd av i alla fall...

InläggPostat: sön jan 09, 2005 18:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Steppo4u skrev:

Jag gick dit med skitfilmen, och sa att jag pratat med någon tidigare som sa att jag fick byta den mot något annat, så jag valde Ring 0. Älskar asiatisk skräck!

HA-HA-HA smart! Ring 0? Och du klagar på att Cabin Fever är lite blod och så går du och byter den mot Ring 0?

Cabin Fever är riktigt bra, visst har man förväntat sig någon ny Evil Dead blir man kanske besviken men filmen är riktigt bra. Är alternativ på så sätt att man kommit på ett nytt "tema" i skräckväg och inte kör med något gammalt uttjatat "en mördare går lös på några ungdomar i skogen". Cabin Fever är gjord med känsla och gjord av personer som älskar skräck och både hyllar den och skapar ny form av kuslig underhållning i samma film.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 09, 2005 18:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Citera:
HA-HA-HA smart! Ring 0? Och du klagar på att Cabin Fever är lite blod och så går du och byter den mot Ring 0?

Cabin Fever är riktigt bra, visst har man förväntat sig någon ny Evil Dead blir man kanske besviken men filmen är riktigt bra. Är alternativ på så sätt att man kommit på ett nytt "tema" i skräckväg och inte kör med något gammalt uttjatat "en mördare går lös på några ungdomar i skogen". Cabin Fever är gjord med känsla och gjord av personer som älskar skräck och både hyllar den och skapar ny form av kuslig underhållning i samma film.

Bra sagt!

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 09, 2005 20:58 Svara med citat
Det är inte blod jag sökte när jag köpte Ring 0, utan en bra film. Men för att Cabin Fever skulle bli bra så behövdes det blod, vilket den saknade.

Men smaken är väl som baken... antar jag.

Älskar förövrigt asiatisk skräck, och Ring 0 var grymt bra, till skillnad från Cabin Fever.

InläggPostat: sön jan 09, 2005 21:02 Svara med citat
Adam: Förresten, ta det lite lugnt va, här är vi alla vänner... :)

InläggPostat: mån jan 10, 2005 11:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 26, 2004 07:18Inlägg: 357Ort: österlen
Adam Gäfvert skrev:
Steppo4u skrev:

Cabin fever är ju typ 100 gg blodigare änn ring 0,och sen att cabin fever är den skönaste filmen som gjort på dom senaste 3 åren spelar ochså in
så jäckla sköna skämt bara scenen med killen som skriker pancakes är värt pengarna man lägger ut på den ,sedermera är the ring inte så orginel som cabin fever,the ring skrämer bara dagis barn :|
så för att citera en vis man ...Pancakes...PANCAKES

InläggPostat: mån jan 10, 2005 13:50 Svara med citat
Men snälla, Ring 0 är år bättre än Cabin Fever. Ganska tokrolig humor ibland dock.

InläggPostat: mån jan 10, 2005 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 26, 2004 07:18Inlägg: 357Ort: österlen
Där är inget fel på the ring filmerna äger dem själv men jag tycker att CF är så himmla skön,filmen hade iofs mått bra av att vara 15min kortare
så den inte hade känts så hackig och sen så hade jag fel i att dett var den bästa filmen på 3 år :oops: glömde ju switchblade romance

InläggPostat: mån jan 10, 2005 18:40 Svara med citat
Det här med ekorrarna var ju grymt roligt, alltså vilken urdum kommentar: Because they're gay.

Hehehe, det frambringade några skratt. Samt vissa andra scener som var smått roliga, men på tok för lite våld för en sådan här film och absolut noll spänning (som jag hört många säga att det fanns) gör detta till en besvikelse i mina ögon. Tyvärr.

InläggPostat: tis jan 11, 2005 17:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Steppo4u skrev:
Adam: Förresten, ta det lite lugnt va, här är vi alla vänner... :)

:) Inget illa mot dig, försvarade bara Cabin Fever. Men eftersom du klagade så över Cabin Fever och påstod att det var inte film nog bara för att den inte hade blod i sig tyckte jag det var märkligt att du sedan hyllar en film som Ring 0.

Jag tycker för övrigt om asiatsikskräck också, dock tillhör in Ring 0 en av det bästa, snarare en av de sämre.

:wink:

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 11, 2005 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Mer blod hade inte räddat Cabin Fever, kanske gjort den lite uthärdligare. :wink:

Blod ska väl dessutom inte spela en avgörande roll i filmer som Ring. Man kan uppskatta olika genrer, men det gäller att kunna skilja dem åt. 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 12, 2005 09:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 24, 2004 15:06Inlägg: 400Ort: Lund
Steppo4u skrev:
Det är inte blod jag sökte när jag köpte Ring 0, utan en bra film.

varför hänger alla upp på på hur mycket blod det e i ring 0 när Steppo4u skrev detta här ovanför innan? känns lite OT snacka om ring 0 i denna tråd också

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 12, 2005 13:18 Svara med citat
Alla mobbar mig, that's why.

InläggPostat: ons jan 12, 2005 15:00 Svara med citat
"fiol musik" :cry:

InläggPostat: tor jan 13, 2005 22:33 Svara med citat
Steppo4u skrev:
Alla mobbar mig, that's why.

Hoppas inte du ser det så. Du har bara mycket att lära :)

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 14, 2005 07:10 Svara med citat
Men herregud människor, jag var oseriös!

:lol:

InläggPostat: mån jan 17, 2005 21:59 Svara med citat
Vad bra. Se Cabin Fever och var glad.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 20, 2005 23:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Otroligt hypad film.
Inget är bra, historien suger, allt splatter är "efter våld".

Skit i denna rulle!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
92 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori