Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Cabin fever!

InläggPostat: tor jan 20, 2005 23:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8377Ort: Borås, Sweden
Dom sålde in filmen bra iaf. Så bra att till och med personer som har sett den fortfarande inbillar sig att den är bra! :)

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 21, 2005 19:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
CABIN FEVER ÄR EN VÄLDIGT BRA FILM!

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 21, 2005 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Adam Gäfvert skrev:
CABIN FEVER ÄR EN VÄLDIGT BRA FILM!

Bara ett ord fel i den meningen, byt ut "bra" mot "kass". :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 21, 2005 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Skulle ersätta bra med "halvdan" ;p

InläggPostat: sön jan 23, 2005 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Cabin Fever är ganska dålig och alldeles för tounge-in-cheek för att vara bra på riktigt.

jag gillade dock: analfingrandet, den stora påsen med gräs, lår-onanin.

tidsfördriv eller något men verkligen inget att lägga sina surt förvärvade slantar på.

InläggPostat: tor feb 03, 2005 00:37 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons feb 02, 2005 23:38Inlägg: 11
helt klart köpvärd film må jag säga

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2005 10:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Jag gillar Cabin Fever faktiskt.
IMO helt klart värd o köpa.
Trevligt hologram omslag till R1an oxå ;)

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2005 15:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
AndiOne skrev:
Jag gillar Cabin Fever faktiskt.
IMO helt klart värd o köpa.
Trevligt hologram omslag till R1an oxå ;)

Håller med!
Lyssna på komentatorspåret, det är riktigt underhållande och bra!

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2005 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Cabin Fever er herlig tribute til old-school splatter. En litt for klar referanse til Night of the Living Dead, men ellers flott underholdene miks av The Thing og Evil Dead

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 31, 2005 19:52 Svara med citat
Ja absolut. Man förstår själva syftet med filmen bättre när man hört Eli Roth snacka om den lite.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 31, 2005 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Adam Gäfvert skrev:
Ja absolut. Man förstår själva syftet med filmen bättre när man hört Eli Roth snacka om den lite.

Du har sett dokumentarene på R2 dvden du og?

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 02, 2005 18:00 Svara med citat
Jag har sett det som fanns att se på R1an.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Jag har fortfarande inte riktigt kunnat fatta varför vissa avskyr Cabin Fever så mycket.

Snälla, kan någon förklara vad det är som gör den så dålig i vissa ögon :?:

Själv blev jag överraskad och glad när jag såg den. Vad mer kan man begära? Filmens humor passade mig perfekt, är det den vissa stör sig på? Eller är det för att Eli Roth har så mäktiga vänner? Eller va :?:

Som sagt: vänligen förklara, någon.

InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:48 Svara med citat
tyckte bara att den var trist. inget gore, ingen spänning, trist klippt och regisserad. manuset byggde på en skitbra idé som utfördes extremt tråkigt. ser mer fram emot hostel, även om jag misstänker att den också är väldigt överhypad.

InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Men i början av tråden skrev du tvärtom:

fredzilla skrev:
Jo, det var en klart skön rulle. Inte alls vad jag hade förväntat mig, men det blev bara en positivt upplevelse. Det märks så tydligt att den är gjord utanför dom stora bolagen då uppbyggnaden, speciellt på slutet, är helt vansinnig. Udda humor och bra skådisar gjorde också att jag satt och skrek i soffan av olika anledningar.

Äcklig? Joda, det fanns en och annan sådan scen!

Jag förstår att David Lynch älskade den och på nåt sätt så anar jag att John Waters sitter och gapskrattar i sin femtiotalssoffa där hemma...

Har du ångrat dig? Eller var det en annan fredzilla :?:

InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:57 Svara med citat
rageman skrev:
Men i början av tråden skrev du tvärtom:

fredzilla skrev:
Jo, det var en klart skön rulle. Inte alls vad jag hade förväntat mig, men det blev bara en positivt upplevelse. Det märks så tydligt att den är gjord utanför dom stora bolagen då uppbyggnaden, speciellt på slutet, är helt vansinnig. Udda humor och bra skådisar gjorde också att jag satt och skrek i soffan av olika anledningar.

Äcklig? Joda, det fanns en och annan sådan scen!

Jag förstår att David Lynch älskade den och på nåt sätt så anar jag att John Waters sitter och gapskrattar i sin femtiotalssoffa där hemma...

Har du ångrat dig? Eller var det en annan fredzilla :?:

Utan tvekan har jag ångrat mig. Men så gör jag med många filmer. En första titt kan ge en helt annan bild först. Sedan när man ser om den så inser man hur man varit förblindad av hypen och inte tänkt klart. För den höll inte för en andra titt, eller en tredje. Tyvärr.

Tycker den är genomtrist.

Alien 3 tyckte jag var enormt trist på bio. Tills jag såg om den på dvd och då hade den vuxit. Andra filmer som jag tyckte var enormt underhållande på bio var Godzilla och Independence Day faktiskt. Men dom går knappt att se om pågrund av att dom är så trista.

InläggPostat: mån feb 27, 2006 15:01 Svara med citat
Då får jag väl ta och se om den, jag med, dårå. Hur jag nu ska hinna med det.

I Hostel är i varje fall humorn rejält nedskruvad, till svartaste svart kan man väl kanske säga. Den behöver jag se på bio för att kunna yttra mig, tror jag.

InläggPostat: mån feb 27, 2006 18:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Tycker att Cabin Fever är alldeles för ojämn, vissa partier och scener i filmen är sköna, som passningarna till diverse klassiker, men större delen av filmen är både trist och förutsägbar. Borde klippts ner till en kortfilm! :)

InläggPostat: tis mar 07, 2006 20:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Hoppade till mer än en gång till den här filmen, tycker att de har kommit en hel del bra skräckisar nu mot slutet. Hade gett upp hoppett där ett tag när scream och jag vet vad du..... va de ända som branchen kunde klämma ur sig

InläggPostat: ons mar 08, 2006 16:55 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Just det här med smitta och smittbärare känns väldigt aktuellt i dessa tider. Riktigt bra film måste jag säga.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 08, 2006 23:10 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis feb 14, 2006 12:08Inlägg: 68Ort: Uddevalla
Jag tillhör också dom få som tycker att CB ÄR en bra film, det är en underbar hyllning till skräckfilmer alá oldschool, fast istället för mördare så är det ett virus... vad är det som gör det så dåligt?

InläggPostat: ons mar 08, 2006 23:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Gillar den också faktiskt! 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 08, 2006 23:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
En film som fått väl mycket credit även fast den utklassas av de flesta Masters of Horror-avsnitten.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 09, 2006 16:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
I mitt fall var det alla skriverier om den innan om att den skulle vara si och den skulle vara så och så var den inget av det :shock:
Bara tråkig 8)

Har sett om den till och med för att ge den en andra chans men fortfarande samma tycke för den 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 09, 2006 17:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Cabin fever är skitdålig och tråkig. Det ända som kunde räddat en sådan dålig film hade varit mer gore, även om det var en del. Mycket gore kan lyfta upp vilken tråkig film som helst, hur hade tex Pieces varit utan gore?
Jag ångrar nästan ihjäl mig för att jag betalade 89 kr för Cabin fever.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
92 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori