Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Burning

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
21/11 verkar vara releasedatum för Dragons remastrade Special Edition.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Låter intressant! :D D blir nog nästa investering!

InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ja, måste ju få min favorit slasher på finfin DVD utgåva! jag tror min VHS är trimmad med några sekunder dessutom..
helt otroligt bra film, och man njuter varje sekund Jason Alexander är med i bild, hoho :D

fast det är klart, jag har ju inte sett the Prowler och Maniac ännu.. men de har klättrat upp en bit på "ska köpas"-listan. :)

InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
The Prowler och Maniac är klart köpvärda! :D En annan film du bör kolla upp är Nightmare in a damaged brain, Fanns utgiven på vhs från Video Invest en gång i tiden. Rå och brutal, men film-mässigt lämnar den väl en hel del att önska! Har dock ingen aning om den finns på dvd...

InläggPostat: mån nov 03, 2003 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Jag tycker inte att Nightmare är särskilt bra, utan ganska tråkig. Däremot så är den ett måste för mig i och med att den är så blodig. Finns utgiven i Tyskland utan engelskt ljudspår. Har varit snack om att Program Power ska släppa den på R1, men det finns inget datum ännu.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Det är 2-disc utgåvan vi snackar om va?

InläggPostat: mån nov 03, 2003 17:16 Svara med citat
Freak skrev:
Det är 2-disc utgåvan vi snackar om va?

Självklart! 8)

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
sant att Rick wakeman gjort musiken till filmen?, nån som vet.

InläggPostat: mån nov 03, 2003 18:41 Svara med citat
Svartheim skrev:
sant att Rick wakeman gjort musiken till filmen?, nån som vet.

Ja det kan nog stämma!

InläggPostat: mån nov 03, 2003 18:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
Fasen, måste nog jaga på en schysst version av den isåfall!

InläggPostat: tis nov 04, 2003 08:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Nightmare in a damage brain verkar rätt intressant.
Finns det inte en dubbeldisc med Nightmare+Demonium?

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 04, 2003 16:13 Svara med citat
Fredrik skrev:
Nightmare in a damage brain verkar rätt intressant.
Finns det inte en dubbeldisc med Nightmare+Demonium?

Det stämmer, men tyvärr så är Nightmare klippt. Var en hel del rykten om att den skulle vara oklippt och diskussioner om förbeställning gick varm på sidor som sexgoremutants, men när det visade sig att Nightmare var klippt så fick Play och de andra en massa avbeställningar.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 04, 2003 21:21 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön okt 26, 2003 15:03Inlägg: 11
Det blir ju ett klart köp då jag har en sliten Vhs och vipcos sönderklippta utgåva .

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 21, 2003 12:01 Svara med citat
Lite specs.

Info:
55 Min. Interview with Savini
Trailer
Filmographies,
Languages: German: Dolby Digital 5.1 & 2.0; English: Dolby Digital 2.0
Subtitles: German
region 2 (pal)

http://www.absurd-online.dk/shop/productinfo.asp?id=965

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 21, 2003 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
ironfist skrev:
Det blir ju ett klart köp då jag har en sliten Vhs och vipcos sönderklippta utgåva .

Är Vipco utgåvan klippt?
Menar du dvd eller vhs?

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 21, 2003 23:19 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Vipcos dvd är oklippt.Vhsen fanns faktiskt både en klippt och en oklippt version i från vipco! Det enda som skillde dom åt var ett lite klistermärke på fronten där det stod "Strong Uncut".

InläggPostat: lör nov 22, 2003 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Vipcos extreme Uncut Edition av the Burning som jag äger på VHS är iaf inte oklippt.
på baksidan står det i en liten ruta att tre små klipp på totalt under 10 sekunder har gjorts för att försäljning skulle tillåtas i storbrittanien.

Måste verkligen köpa den här utgåvan sen, bättre slasher får man leta efter alltså!
det enda jag saknar i the Burning är ju lite thc-intag, annars kör den ju på rätt bra efter slasher modell.
ett till plus är ju att killcount är ganska högt. :D

och sen Savinis effekter i the Burning är ju helt fantastiskt snygga, bland de tuffaste jag någonsin skådat! :shock:

InläggPostat: lör nov 22, 2003 17:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
metmask, Nej, men "Strong Uncut" versionen är helt oklippt. Dom släpptes av folk i Danmark enligt rykte. Dom släppte även helt oklippta och fina OAR släpp på Zombie Flesh eaters (bästa släppte, jämte Japanska LD, forttfarande), Blood camp Thatchers, etc

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 22, 2003 17:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
NIN skrev:
metmask, Nej, men "Strong Uncut" versionen är helt oklippt. Dom släpptes av folk i Danmark enligt rykte.

Trodde de släpptes av VIPCO, men de oklippta skeppades utomlands. Den versionen har jag hört, men det kan va fel.

*EDIT*
Danmarks spåret verkar rätt, undrar isåfall varför de trycktes där? Antar att bara spridning i England var förbjudet...Kanske special för oss censurplågade Nordbor?

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 22, 2003 19:11 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
NIN har som vanligt helt rätt! Samma omslag användes till dom engelska utgåvorna som till dom oklippta som inte fick säljas i England.
Melody Line i Gbg hade alla dom oklippta utgåvorna innan polisen gjorde razzia där för en massa år sedan!

InläggPostat: lör nov 22, 2003 19:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
vincent skrev:
Melody Line i Gbg hade alla dom oklippta utgåvorna innan polisen gjorde razzia där för en massa år sedan!

Kommer ihåg att det var lite turbulent runt de där, så de slutade att sälja dem/reade ut till kunder de visste var intresserade. Visste inte att polisen var där, beslogtog de något? Detta måste ha varit runt 94-95 och då fanns väl ingen censur av den typen av film kvar? Men det var onekeligen ett eko av Sudio S..

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 22, 2003 20:18 Svara med citat
oj, jag trodde inte det hände sånt i sverige förutom med just motorsågsmassakern när vi var så påverkade av england.. det var så illa alltså? shit! :shock:

ok, då vet jag, tackar. :)
ska iaf bli väldigt skönt att få en fräsch utgåva med bättre bild och allt vackert våld intakt. :D

InläggPostat: lör nov 22, 2003 23:28 Svara med citat
Citera:
Dom släppte även helt oklippta och fina OAR släpp på Zombie Flesh eaters (bästa släppte, jämte Japanska LD, forttfarande), Blood camp Thatchers, etc

Precis, deras strong uncut zombie flesh-eaters i widescreen är i fenomenal kvalitet. varför inte den printen letat sig ut på dvd är ett mysterium. det är verkligen en vhs som jag håller i tills det kommer en dvd av minst lika god klass.

InläggPostat: sön nov 23, 2003 10:17 Svara med citat
Den sålde jag..... :(

InläggPostat: sön nov 23, 2003 14:55 Svara med citat
Nej Hans, det stämmer att censuren inte fanns ,däremot var utgåvorna inte lagliga i sig.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 11
274 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori