Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Burning

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
InläggPostat: mån maj 28, 2007 15:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
Ska den nya utgåvan av The Burning vara i widescreen!? :shock: Det är väl inte det rätta bildformatet?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2007 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
jopps. det är helt i sin ordning.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2007 15:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det tidigare "utgåvorna" är väl open matte, kanske...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 29, 2007 22:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Vilka då? Att det stod "original kinoformat" på Dragon-discen är nog inget man ska ställa klockan efter.

[edit]

NIN
> kan inte du lägga upp screencaps dragon vs HD-mastern, lär ju vara den som kommer på dvd.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 30, 2007 05:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Strålande nyheter, precis vad denna underbara slasher förtjänar!

jolli skrev:
Det är väl inte det rätta bildformatet?

Ibland kan bioformat/originalsläpp skilja sig ifrån regissörens personliga uppfattning - med andra ord ser jag i detta fall widescreen som "director's cut". Ett extra plus skulle dock en eventuell dubbelutgåva med bägge versioner få...

InläggPostat: ons maj 30, 2007 07:12 Svara med citat
Technical specifications for
The Burning (1981)

Camera
Panaflex Cameras and Lenses by Panavision

Laboratory
Movielab, USA

Film negative format (mm/video inches)
35 mm

Cinematographic process
Spherical

Printed film format
35 mm

Aspect ratio
1.85 : 1

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 30, 2007 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Bazzoni skrev:
Aspect ratio
1.85 : 1

OAR alltså? :)

InläggPostat: ons maj 30, 2007 14:36 Svara med citat
You bet. 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 30, 2007 15:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Årets mest givna köp helt klart.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 30, 2007 15:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
Fan vad nice. Då lär jag kasta mig över den utgåvan! :D Jag sålde ju dessutom min Dragon utgåva för några månader sedan ihop om den ultimata.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 30, 2007 15:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Skönt att kunna uppgradera (dragon dvdn är ju ingen höjdare). Ett givet köp!

InläggPostat: ons maj 30, 2007 16:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
En enig hyllningskör - jag måste stämma in! :D

InläggPostat: mån jun 04, 2007 14:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ja, dom tidiga upgåvorna har varit open matt. Vet inte om något blod eller naket försvinner i mattningen, inget som jag tänkte på när jag kolla iaf.

InläggPostat: mån jun 04, 2007 19:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
[quote="Bazzoni"]Vilka då? Att det stod "original kinoformat" på Dragon-discen är nog inget man ska ställa klockan efter.
quote]

verkligen inte...
tyskarna är dom största bluffmakarna på DVD marknaden och The Burning är inget annat än en VHS rip upplaggd på DVD skiva

InläggPostat: mån jul 23, 2007 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Preliminärt omslag:
Bild
+ länk till MGM:s övriga släpp i september, mycket godis där:
http://www.dvddrive-in.com/features/mgm ... endvds.htm

InläggPostat: mån jul 23, 2007 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 26, 2007 18:54Inlägg: 464
När släpps succén så ja får köpa den någon gång???

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 23, 2007 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
hemskt fult omslag till burning.
men ska köpa den endå :lol:

InläggPostat: mån jul 23, 2007 17:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Gillar originalomslaget bättre, men det där var schysst också, stilrent och snyggt!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2007 10:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Tyckte det var ok, bättre än awes omslag iaf...

InläggPostat: tis jul 24, 2007 10:29 Svara med citat
TheButcher skrev:
När släpps succén så ja får köpa den någon gång???

I september, som det står i inlägget du kommenterade.

Pazzo skrev:
Gillar originalomslaget bättre, men det där var schysst också, stilrent och snyggt!

Vilket av dem? Finns ju ett flertal som kan anses vara "original". Men jag håller med, de flesta tidigare omslag har varit snyggare. Men så är det ju, kolla bara på My Bloody Valentine DVDn. Helt vansinnigt ful. Original artworken var klart snyggare även där.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2007 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Jag menar nog inget särskilt, utan bara bilden på cropsys silhuett som avtecknar sig mot bakgrunden, och paret i sjön är med också.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2007 11:03 Svara med citat
Lite olika designs, alla, såklart snyggare än det preliminära MGM-omslaget. :?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2007 11:58 Svara med citat
Jag håller med, alla dessa bioaffischer är mycket snyggare än det preliminära omslaget! Uselt val av omslag, men transfer och extramaterial kommer förhoppningsvis vara plåster på såren...

Jag tycker framförallt att den översta bioaffischen hade kunnat bli kronjuvelen bland slasheromslag, men icke sa nicke. Nu får man den bilden enbart om man köper den klippta (amerikanska) videofilmen. :|

InläggPostat: tis jul 24, 2007 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Mutileiphor skrev:
Uselt val av omslag, men transfer och extramaterial kommer förhoppningsvis vara plåster på såren...

:shock:
Förhoppningsvis :shock:
Snacka om att hänga upp sig på omslag :lol: :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2007 22:14 Svara med citat
Jo, jag ser omslag som en ganska viktig del i dvd-produktionen (även om det i en så här suverän films fall knappast är det enda som väger tungt). Tycker att The Burning förtjänar att bli behandlad med vördnad, och extramaterial och överföring visste vi ju på ett ungefär hur det skulle vara sedan tidigare. Hoppades såklart även på ett fint omslag.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 9 av 11
274 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori