Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Burning

Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
InläggPostat: ons jul 25, 2007 21:10 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 22, 2006 20:05Inlägg: 178Ort: Östersund
Självklart vill man som sammlare ha snygga omslag.
Den översta planschen är ögongodis som heter duga. Några av de andra planscherna var också jävligt läckra.
Hoppas för guds skull att det inte blir det preliminära omslaget, klart fulas, det kan tillåme en mullvad på rullskridskor se

Bye, Bye !
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 01, 2007 18:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Frågan är om bolagen ofta har dålig smak och väljer bort original artworken, eller om det handlar om rättigheter och det är billigare med annan artwork?

InläggPostat: ons aug 01, 2007 18:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Eller dom kanske kör med samma dåliga ursäkt som med Friday the 13th 5 - 8 att artworken har blivit förstörda

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 02:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Förstörda? Tillåt mig att skratta. :lol:
Del 5-8 har jag ståendes i filmhyllan som amerikansk originalkassett, de är verkligen inte några rariteter! F ö är den artworken praktverk jämfört med de nya, hemska omslagen som samma bolag (Paramount) fick för sig att håna F13-fans med. :oops:

Framförallt de svenska dvd-utgåvorna av The New Blood och Jason Takes Manhattan är förkastliga... urrk.
Nog med OT nu, hehe.

InläggPostat: fre aug 03, 2007 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Tror Dr Alban menade att originalen till artworken blivit förstörda. Men visst det är fortfarande en dålig ursäkt. Tror delvis NIN är inne på rätt spår, att de inte vill pröjsa för originalartworken. Dessutom, ta tex, Paramounts släpp av My Bloody Valentine, jag antar att de lever i en så pass skruvad värld att de tror att de "förnyar" designen och på det sättet lockar "ny publik". :|

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Aaah de sistnämda är nog inte helt möjlgit.
O precis som bazze o nin va inne på, så kostar de säkert
några extra slantar att ha orginal artworken.

InläggPostat: fre aug 03, 2007 11:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag menade såklart orginalen men det borde väl gå att ta ett vhscover och göra om :?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Tja de borde gå o göra bra mkt snyggare hursom helst än de som de valt...

InläggPostat: fre aug 03, 2007 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Japp, och omslagen i boxen är ju ännu värre. :?

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 04, 2007 04:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Fast helt seriöst så tvivlar jag starkt på att bolagen inte äger rätten till diverse original artwork. I varje fall i de fall som det är originalbolaget som släpper filmen på dvd. (Vilket väl iofs inte är fallet med MGM och The Burning?) De som designar dem lär knappast få betalt mer än en gång och att konstnären skulle äga rätten till artwoken som han gjort på beställning (eller som anställd) för ett bolag till en film tror jag inte existerar i Hollywood. Jag lutar åt att man helt enkelt vill ha lite nyare och modernare look på omslagen för att locka lite ny publik. Det kan säkert också hända att man har råkat slarva bort original artwork och att de kopior man har anses vara för kassa.

I vilket fall som helst så är det hemskt trevligt att The Burning släpps. Den sista av de riktigt stora slasherfilmerna som inte fått ett bra släpp tidigare. Synd på omslaget bara. Häcksaxen ska ju banne mig vara höjd över huvet!

InläggPostat: tor sep 06, 2007 17:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
MGM släppet är ett Rated R på 91min.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 06, 2007 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Med andra ord oklippt 8)

InläggPostat: tor sep 06, 2007 19:04 Svara med citat
Please note that even though the back of the box states this is Rated R it is the uncut version.

taget från produktbeskrivningen från xploitedcinema.com

Men varför har det inte kommit några recensioner på discen?

InläggPostat: tor sep 06, 2007 19:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Det undrar jag också, de lyser med sin frånvaro.

InläggPostat: tor sep 06, 2007 19:19 Svara med citat
vad vill ni veta? jag har sett den. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 06, 2007 19:23 Svara med citat
Upplys oss då med din ovärdeliga kunskap!
Har du också tagit del av extramaterialet?

InläggPostat: tor sep 06, 2007 23:19 Svara med citat
Mastrad från den ruskigt snygga HD-versionen som cirkulerat ett tag på nätet, oklippt. OAR 1:85:1. Mono.

Ingen koll på extramaterialet tyvärr. Men kommentatorsspår av Tony Maylam och ett par intervjuer utlovas.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 07, 2007 08:01 Svara med citat
Det låter så bra som man kan önska sig! 8)

InläggPostat: fre sep 07, 2007 10:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Fantastiskt. Givet köp. Men precis som alla andra håller jag med att det är synd på artworken.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 07, 2007 15:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Väntar med spänning på min (jättebilliga :D ) order från Axelmusic.

InläggPostat: tis sep 11, 2007 21:30 Svara med citat
Fan vad fint, nu sitter man med MGMs Burning DVD i spelaren. Det trodde man fan inte skulle hända.

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 11, 2007 21:32 Svara med citat
Nu blir jag avis, hoppas min kommer i morgon 8)

InläggPostat: tis sep 11, 2007 21:47 Svara med citat
Ok, lite update på utgåvan. den är inte mono som väntat, utan i gloriös 2.0 som utkodas fint till surround med ProLogic II. Extramaterialet är Kommentatorssprår med regissör och en filmskribent som heter Alan Jones. Sedan är det trailer, fotogalleri och en featurette som heter Blood and Fire Memories, den är 20 minuter och består av en intervju med Tom Savini.
Bilden är som sagt tidigare OAR 1:85:1 och mer eller mindre helt perfekt. Och som sagt, trots att det står att den är R-rated på omslaget så är det den oklippta versionen.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 12, 2007 12:47 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Väntar otåligt på mitt ex... :D

/Daydreamer

InläggPostat: lör sep 15, 2007 20:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Otroligt fin bild och bra ljud på DVD:n, och intervjun med Savini är absolut sevärd! Kan mycket väl vara årets släpp detta...

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 10 av 11
274 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori