Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Hellraiser

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
InläggPostat: fre maj 28, 2004 07:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Jag har gort en sökning och hittar ingen tråd kring Hellraiser! Eftersom jag själv är stor fan av de första tre filmerna (och rätt stor fan av den fjärde) så vore det kul att höra vad ni tycker om serien? Hur många av dom bör man äga?

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 08:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 24, 2004 15:06Inlägg: 400Ort: Lund
ett stort fan av pinhead och hellraiser till har du här. tycker att man bör äga de 2 första inte bara för att de grymma men eftersom dom finns att hitta så pass billigt också, 2 för 99

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 08:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Dom två första filmerna är klassiker...sen blir det bara värre och värre.
Men 1:an och 2:an är givna i samlingen. Hellbound är ju en klockren uppföljare. Tar det hela ett steg längre men behåller stämningen och känslan i ettan.

Trean blev jag så besviken på när en Cenobite sprang omkring och sköt CD-skivor...suck...dom andra efter det har jag lyckats förtränga.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 08:49 Svara med citat
Fast trean är ju riktigt kul faktiskt, tramsig och rolig :)

Jag fick den senaste släppta sverige, Hellseeker heter den väl, och gillade storyn. Eftersom dom senare är helt fristående så kanske dom inte har speciellt mycket med Hellraiser-legenden att göra, men både Inferno och Hellseeker var ju utmärkta filmer och hade kanske blivit ännu bättre om man inte stoppat in Pinhead och polare.

InläggPostat: fre maj 28, 2004 10:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Gillar också 1an och 2an, har inte sett flera.

InläggPostat: fre maj 28, 2004 12:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
fredzilla skrev:
Fast trean är ju riktigt kul faktiskt, tramsig och rolig :)

Jag fick den senaste släppta sverige, Hellseeker heter den väl, och gillade storyn. Eftersom dom senare är helt fristående så kanske dom inte har speciellt mycket med Hellraiser-legenden att göra, men både Inferno och Hellseeker var ju utmärkta filmer och hade kanske blivit ännu bättre om man inte stoppat in Pinhead och polare.

Lite inne på vad du skriver. 3:an skulle jag förmodligen behöva se om.
Reagerar på samma som snask skrev. CD-skiv grejen var inte min grej.
En CD-skiva i pannan ser inte tufft ut. Ganska fjolligt om man ser till dom övrigas S/M utstyrsel.

Gillar 1:an och 2:an riktigt mycke. Vem glömmer en sån scen som när fadern drar sin hand i spiken när han ska bära upp en säng. :shock:

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 12:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag gillar de första i serien skarpt.. Sedan börjar det gå lite utför, men fortfarande helt sevärda filmer...

InläggPostat: fre maj 28, 2004 13:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Mmm kan hålla med om att det börjar balla ut lite i trean. Kan dock tycka att fyran är rätt charmig. Jag gillar historian när dom återupplivar den kvinnliga cenobiten. Hatar dock rymd-ram-berättelsen. Inferno är inte dum men jag tycker inte det är en Hellraiser film utan bara en schysst övernaturlig Thriller. Jag brinner inte för att kast mig över Hellseeker och ser inte fram emot de två nya delarna som är under utveckling. Jag äger ettan till trean både på DVD och VHS men funderar på att köpa Bloodline också.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 13:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Tyckte att Hellseeker var helt ok.
Är inte så petig.
Sarah Michelle Gellar är ju inte med.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 17:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Hellraiser serien:
Hellraiser: 3/5
Hellbound: Helleraiser II: 3/5
Hellraiser III hell on earth: 1/5
Hellraiser 4: Bloodline: 1/5
Hellraiser: Inferno: 2/5

Har inte sett den sjätte delen ännu men är inte speciellt sugen på den.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 17:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
fredzilla skrev:
Fast trean är ju riktigt kul faktiskt, tramsig och rolig

Håller med. Gillar dom första tre mycket och fyran är rätt okej. Resten bryr jag mig inte om.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 17:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
NIN skrev:
fredzilla skrev:

Håller med. Gillar dom första tre mycket och fyran är rätt okej. Resten bryr jag mig inte om.

Hehe...tycker den är den sämsta delen i serien. Tjen som spelar huvudrollen tror att hon är världens bästa skådis...hon suger (på att spela).

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 17:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Adam Gäfvert skrev:
NIN skrev:
fredzilla skrev:

Hehe...tycker den är den sämsta delen i serien. Tjen som spelar huvudrollen tror att hon är världens bästa skådis...hon suger (på att spela).

Jaså? Ja, det är ju iaf en Hellraiser film, något som jag inte vill kalla den deckaren som 6:an eller vad det nu var är.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 17:29 Svara med citat
Har inte sett den. Femman var lite flummig tycker jag. Kändes inte som hellraiser.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 19:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
ETTAN är skitbra, likaså Tvåan, sedan spårar det bara ur

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 19:59 Svara med citat
Precis så tycker jag med. Skulle inte ha något mot ifall de klippte ihop de första två till en lång grym film på ca 3 timmar.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 23:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
ja det kanske skulle vara något

själv tyckte jag att 3an sug nämvärt, speciellt gämfört med dess uppföljare...
men det finns andra schyssta CLive Barker filmer (som tur rä) Rawhead tex 8)

InläggPostat: lör maj 29, 2004 02:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag gillar ingen av de tre filmerna jag har sett och förstår inte riktigt hur dessa filmer kan ha ett så stort följe av fans.
de är ju bara dåliga och tråkiga samt tämligen fula.
särskilt 2:an är ju skrämmande dålig, kändes som den aldrig ville ta slut i sin absurda ful- och dålighet.
huga.

InläggPostat: lör maj 29, 2004 13:45 Svara med citat
Tycker inte heller de är så överdrivet bra

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 11:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Vad jag har förstått så finns det väl 8 Hellraiser filmer? Har orkat sett till fyran, den var får dålig för att jag skulle vilja se fyra till
Dock så verkar del åtta (Hellworld) ha riktigt rolig handling:

Citera:
Pinhead returns to terrorize computer hackers that have opened a virtual Lament Configuration on the website Hellworld.com.

idé brist någon?

InläggPostat: sön maj 30, 2004 11:44 Svara med citat
Åtta delar? Trodde de höll på med del sju nu?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 11:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
De delar som finns är:

Hellraiser (1987)
Hellbound: Hellraiser II (1988)
Hellraiser III: Hell on Earth (1992)
Hellraiser: Bloodline (1996)
Hellraiser: Inferno (2000) (V)
Hellraiser: Hellseeker (2002) (V)
Hellraiser: Deader (2004) (V)
Hellraiser: Hellworld (2004) (V)

info taget från imdb

Senast redigerad av Inferno sön maj 30, 2004 12:05, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: sön maj 30, 2004 11:55 Svara med citat
Okej jag tror dig. Tror inte heller jag kollar vidare i den här serien.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 12:09 Svara med citat
Jag tycker flera av uppföljarna är VÄLDIGT intressanta och välgjorda, långt ifrån dåliga eller typiska uppföljare. Snarare försöker varje film hitta sitt eget spår, binda ihop det med Hellraiser-legenden, och knyta ihop historien på slutet.

Både Inferno och Hellseeker är överlägsna filmer som får Hofströms rullar att verka som Al Adamson-filmer (sorry Al!).

InläggPostat: sön maj 30, 2004 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Del sju och åtta är inte släppta än, men ryktet säger Augusti.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 8
198 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori