Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Hellraiser

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: lör apr 15, 2006 22:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5229Ort: Sölvesborg
Jag har ettan, tvåan och trean på atlantic dvd. Funderar på att köpa lite bätre utgåvor någon gång, vet i fan om det ska bli anchor bays kub, känns som att den skulle slitas jätte snanbbt, så seperata utgåvor får det nog bli.
Men jag överlever så länge med atlantic utgåvorna, även om dom inte är jätte bra.

Atlantics utgåvor:

Ettan har väldigt bra bild och ljud och hyfsat extramaterial. Oklippt

Tvåan är i full screen, misstänker att den är croppad. Oklippt

Trean har jätte bra bild och ljud precis som ettan, men tyvärr klippt.

InläggPostat: sön apr 16, 2006 08:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Oj, är trean klippt, blir att akta sig för den utgåvan, Pinhead får ta och besöka de ansvariga! :P

InläggPostat: sön apr 16, 2006 11:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5229Ort: Sölvesborg
Inte riktigt "censur klippt" är den inte, men en förkortad "R-Rated version" är samma sak enligt mig.

InläggPostat: sön apr 16, 2006 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
vaultkeeper skrev:
Inte riktigt "censur klippt" är den inte, men en förkortad "R-Rated version" är samma sak enligt mig.

Håller med fullständigt.

InläggPostat: lör apr 22, 2006 23:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör apr 22, 2006 21:31Inlägg: 5Ort: Motala
jag hade tvåan ett tag men tog bort den. ljudet var ganska dåligt och kvaliten var ju inte helt bäst heller. men jag märkte inte att den var klippt. är den det?

InläggPostat: sön apr 23, 2006 16:50 Svara med citat
Hellraiser: Hellworld var en ganska kul slasher-aktig historia, med det typiska mindfuck-slutet och ovanligt mycket Pinhead. Det var många filmer sen som han hade så mycket screentime. En del kul gore också. Lance Henriksen verkade ha det trevlig i rollen. Filmen såg och kändes också mer påkostad än Deader (som hade sina poänger den också).

InläggPostat: sön apr 23, 2006 17:23 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Tyckte oxå att del 8 var riktigt bra faktiskt!

InläggPostat: mån apr 24, 2006 13:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Måste man se dom i rätt ordning eller kan man se dom hur som helst ?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 24, 2006 14:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Ettan och tvåan har väl nå'n sorts koppling och bör ses i följd. Resten är mer eller mindre fristående!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 02, 2006 16:29 Svara med citat
Fick fyran och femma idag, var enormt länge sedan jag såg dom! Ska bli kul att se om!

InläggPostat: tis maj 02, 2006 20:15 Svara med citat
Fyran var ju inte så illa faktiskt, även om det skulle ha varit oerhört mycket intressantare att ha sett regissörens ursprungsversion. Men det känns som en intressant story med en bra fortsättning på de tre första delarna. Bättre än trean, men inte den bästa rullen givetvis. Men jag gillar den :)

Dessutom var den ju ganska gory! :D

InläggPostat: tis maj 02, 2006 22:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
fredzilla skrev:
Fyran var ju inte så illa faktiskt, även om det skulle ha varit oerhört mycket intressantare att ha sett regissörens ursprungsversion. Men det känns som en intressant story med en bra fortsättning på de tre första delarna. Bättre än trean, men inte den bästa rullen givetvis. Men jag gillar den :)

Dessutom var den ju ganska gory! :D

Jag håller med! :P

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 03, 2006 07:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
vaultkeeper skrev:
Jag har ettan, tvåan och trean på atlantic dvd. Funderar på att köpa lite bätre utgåvor någon gång, vet i fan om det ska bli anchor bays kub, känns som att den skulle slitas jätte snanbbt, så seperata utgåvor får det nog bli.
Har själv AB´s Puzzle Box, riktigt dålig förpackning, kanterna på min har släppt så den ser för jävlig ut i hyllan, har knappt öppnat den ens. Inte alls så snygg som på bilderna som man såg innan man köpte den. Det enda bra med den är extra discen med Salome och The Forbidden, lite roligt att ha. 8)

InläggPostat: ons maj 03, 2006 08:25 Svara med citat
babydamien skrev:
vaultkeeper skrev:
Har själv AB´s Puzzle Box, riktigt dålig förpackning, kanterna på min har släppt så den ser för jävlig ut i hyllan, har knappt öppnat den ens. Inte alls så snygg som på bilderna som man såg innan man köpte den. Det enda bra med den är extra discen med Salome och The Forbidden, lite roligt att ha. 8)

Har också den boxen och är helnöjd! Den är i toppenskick, och då har jag öppnat och stängt den mååååånga gånger. Förpackning är stadig och riktigt snygg. Så köp den. Dessutom massor av bra extramaterial, förutom kortfilmerna.

InläggPostat: ons maj 03, 2006 09:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
fredzilla skrev:
babydamien skrev:
vaultkeeper skrev:

Har också den boxen och är helnöjd! Den är i toppenskick, och då har jag öppnat och stängt den mååååånga gånger. Förpackning är stadig och riktigt snygg. Så köp den. Dessutom massor av bra extramaterial, förutom kortfilmerna.
Vafan, har jag fått något måndags ex, kanske. Lite sent att gnälla på discshop nu, fick den i julklapp 2004. :(

InläggPostat: ons maj 03, 2006 09:32 Svara med citat
babydamien skrev:
fredzilla skrev:
babydamien skrev:
vaultkeeper skrev:

Vafan, har jag fått något måndags ex, kanske. Lite sent att gnälla på discshop nu, fick den i julklapp 2004. :(

Det kanske hade fått sig en rejäl stöt i posten?

InläggPostat: ons maj 03, 2006 09:47 Svara med citat
fredzilla skrev:
babydamien skrev:
fredzilla skrev:
babydamien skrev:
vaultkeeper skrev:

Det kanske hade fått sig en rejäl stöt i posten?
Ja, antagligen har den det. Så jävla typiskt. Måste höra med min bror hur hans är, hans kom i samma beställning.

InläggPostat: ons maj 03, 2006 16:57 Svara med citat
Hade David Lynch gjort en Hellraiser-film så hade antagligen blivit nåt som liknar Hellraiser Inferno. Väldigt skön och lyckad fristående rulle som på ett ganska intelligent sätt trots allt blandar in Hellraiser-myten.

InläggPostat: lör sep 30, 2006 04:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor sep 14, 2006 21:34Inlägg: 253Ort: Gbg
2:an: Your suffering will be legendary even in Hell.
Kan man vara hårdare ????

Adam Gäfvert skrev:
Är det ingen förutom jag som tycker trean är totalt sämst?

Tydligen inte.. Bara scenen när han skändar kyrkan skulle jag kunna köpa filmen för..

Här är lite presenter från Doug:

Bild

Doug igen:

Bild

Annu en Doug:

Bild

Och till sist Doug och Andy Robinson:

Bild

Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna men min sura dotter sov framför dom.. :)

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Averno
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 21, 2006 00:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Clive Barker skriver re-make på första filmen åt Dimension:
http://fangoria.com/news_article.php?id=2994

InläggPostat: lör okt 21, 2006 07:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
För helvete :shock:
Är det verkligen slut på idéer i filmbranschen? Jag satsar mina pengar på att Eli Roth kommer att få göra denna, kompisproducerad av Tarantino och hans sidekick Rodriguez :lol:

Lägg ner för säger jag bara :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 21, 2006 09:52 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör okt 14, 2006 08:23Inlägg: 682
Hellraiser-serien är rätt schysst(har hela serien),men det lite trist om den ska gå samma öde till mötes som de senaste Steven Seagal-rullarna... 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 21, 2006 11:03 Svara med citat
cozzi skrev:
Clive Barker skriver re-make på första filmen åt Dimension:
http://fangoria.com/news_article.php?id=2994

Jävligt bra idé! Eftersom Hellraiser-mytologin är så intressant så är det helt klart att återuppväcka den som en ny franchise. Med Clive Barker som manusförfattare (och uppenbarligen inblandad på nåt annat sätt) så kan det inte gå snett, speciellt eftersom Hellraiser har en sådan betydelse för Barker och för skräckvärlden.

Som han säger själv i intervjun:

Citera:
Barker tells the site, “and they’ve invited me to write it—the invitation came from Bob Weinstein—which I am going to do, on the basis that if I don’t do it, it will be done in some way that I probably won’t like!

Jag är jätteglad! Detta är mycket positiva nyheter.

InläggPostat: lör okt 21, 2006 11:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Du kör inte med din "fredism" nu då :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 21, 2006 11:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Jag vet inte om jag yrar nu igen, men kunde det inte vara bra med en rejäl re-make för att stoppa upp det här fasansfulla flödet av urusla uppföljare...?! 8)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 8
199 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: