Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Hellraiser

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: lör okt 21, 2006 11:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
För min del räcker det med de två första filmerna.
Men vill folk göra remake på dem och Barker själv är inblandad så kör på men jag står kvar vid min synpunkt.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 21, 2006 11:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Klart som korvspad att Hellraiser och Hellbound är unika! :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 21, 2006 11:55 Svara med citat
lizzardking skrev:
Du kör inte med din "fredism" nu då :wink:

Ja, "fredismer" är ju alltid sanningar från mitt håll, så på så sätt är det väl en "fredism" :)

InläggPostat: lör okt 21, 2006 11:56 Svara med citat
mamoulian skrev:
Jag vet inte om jag yrar nu igen, men kunde det inte vara bra med en rejäl re-make för att stoppa upp det här fasansfulla flödet av urusla uppföljare...?! 8)

Jag älskar ju de flesta av uppföljarna... är intressanta på sitt eget lilla sätt, men en ny färsk remake med Clive som en av de ansvariga skulle kunna relauncha serien på nytt och vi kan få se Pinhead och hans glada gäng på bio igen!

InläggPostat: lör okt 21, 2006 20:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Som ni säger så är Hellraiser verkligen en mytologi och jag skulle tycka det vore underbart om dom gick djupare in i själva mytologin. Kanske en bra förklaring till maktkampen mellan demonerna i helvetet. Mer kring hur de olika cenobitsen blev till.
En filmatisering av en Hellraiser-Simarilion det vore någonting!

Även om jag tycker att ett antal av uppföljarna är riktigt underhållande så känns det som de har glidit ifrån ursprungsmytoligin och magin däromkring. En remake av första filmen känns så där men att Barker kommer tillbaka och börjar styra upp saker och ting känns riktigt bra!

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 24, 2006 11:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Clive Barker med lite mer skvaller om re-maken:
http://fangoria.com/news_article.php?id=3002

InläggPostat: ons okt 25, 2006 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
Bra att Clive är med och gör remaken, men fan en film utan Doug Bradley som Pinhead kan inte bli en Hellraiser film! :(

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 15:33 Svara med citat
Givetvis klarar sig Hellraiser-serien utan Doug Bradley. Har man kunnat byta James Bond vart tionde år så går det givetvis, utan problem att hitta en ny Pinhead. Sedan vore det kul om Doug hängde på givetvis, men viktigt är det inte. Huvudsaken är att slutprodukten blir så bra som Clive vill ha den.

InläggPostat: ons okt 25, 2006 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 09, 2004 16:39Inlägg: 273Ort: Göteborg
Håller inte med alls. Doug ÄR Pinhead. Det är inte bara å kleta på vit makeup & klistra dit spikar på "vem som helst". Det handlar givetvis om hela hans uppenbarelse, blicken, rösten & allt som skådisar använder. Att figurer som Jason & Myers spelas av olika skådisar gör desto mindre skillnad.

Däremot ska det bli riktigt intressant å se hur Clive Barker uppdaterar historien med tanke på boken, The scarlet gospels, som han skriver på.

InläggPostat: ons okt 25, 2006 19:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Håller med om att Doug Bradley är Pinhead och även om jag tycker alla förutom 1:an och 2:an (speciellt 2:an som är en av världens bästa filmer) är relativt ointressanta så skulle det bli ännu värre utan Doug.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ja, måste nog hålla med om att ingen Doug Bradley = ingen Hellraiser. Lite som att köpa coca cola och det är fanta i den

InläggPostat: ons okt 25, 2006 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Femto skrev:
Bra att Clive är med och gör remaken, men fan en film utan Doug Bradley som Pinhead kan inte bli en Hellraiser film! :(
Jodå, det har ju blivit 6 st nu.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Fasst Doug är ju med i dom också...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 22:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
ja Doug har ju varit med i varje :P

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 31, 2006 15:22 Svara med citat
Jag har redan skrivit det hör en gång men fick inga svar o sen försvann det i och med krashen i helgen...

Iallafall så såg jag hellraiser 1 och 2 men commentray och i 1:an berättar Clive Barker att han först hade en version av filmen som han skickade in till MPAA, dom klippte ner en del scener. T.ex. i slutet under "jesus wept" scenen. När han sedan fick tillbaka filmen gillade han det bättre på det sättet. Det jag undrar är om dessa scener finns med i någon version eller som extramaterial någonstans? Och sen undrar jag verför denna film ligger under US horror? Den spelades in i England, regisören är engelsman och större delar av cast och crew är det också! T.ex. Doug "Pinhead" Bradley. Jag skrev mycket mer ingående förra gången med lite frågor om 2:an också, kommer inte riktigt ihåg vad det va för frågor men jag återkommer kanske igen.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 31, 2006 17:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Det är alltså Doug Bradley i all Hellraiser-filmer hittills?
Imponerande isf.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 31, 2006 18:25 Svara med citat
Japp, det stämmer det!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2008 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
mamoulian skrev:
Jag vet inte om jag yrar nu igen, men kunde det inte vara bra med en rejäl re-make för att stoppa upp det här fasansfulla flödet av urusla uppföljare...?! 8)

Nä, fler urusla uppföljare tack. Hellre det än en pretto-remake och inga fler CHARMIGA uppföljare. 8)

InläggPostat: ons okt 29, 2008 17:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
dr alban skrev:
Måste man se dom i rätt ordning eller kan man se dom hur som helst ?

I ordning är att föredra! Del 1-2, sedan del 3-4, sedan 5-6 och till sist kan man se del 7-8. Intressant struktur på uppföljare... (själv tycker jag helt klart om alla utom de två sista.)

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2008 18:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Tycker bara 1, 2 & 4 är riktigt bra. 3an har ett par bra scener....

Resten är bara tråkiga & helt onödiga att se.

Vill man ha Pinhead & co så är 1, 2 & 4 de man ska se - tha'ts my pleasure.

What's your pleaseure Sir?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2008 18:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag såg del 1 - 4 för nåt år sedan, Sen gav jag upp, Kollade dock på del 8 när den gick på Kanal 5 för ett tag sen.

Tycker att det gick utför efter tvåan

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2008 18:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Hellraiser och Hellbound är mina favoriter..

Som så många här säger - utan Doug Bradly blir det heller inte Hellraiser...

/Ullis

InläggPostat: ons okt 29, 2008 18:43 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Film 1 och 2 är dom absolut bästa. Riktigt bra filmer från början till slut. Film 3 har en del scener här och där under filmens gång som är bra. Övriga filmer är inget annat än ren dynga i min mening. Kan inte förstå hur Doug Bradley fortsätter att tacka ja till att spela in filmer som svärtar ner hela filmseriens rykte. Antar att det antingen har med $$$ att göra eller att han vill spela Pinhead själv. För jag hoppas inte att han försvarar sina filmer med att han faktiskt tyckte att manus för dom var bra. Hemska tanke.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2008 19:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Trean är skön som fan :D
Såg den förra veckan och Hickox är en stabil regissör som vet hur en slipsten ska dras.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2008 20:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Det bästa med Hellraiser 3 är cenobiten som har cdskivor inkörda i skallen. :lol:
Bild
(detta skulle vara en bra ide för en Hellraiser dvdbox. En plastbyst av denna kille med dvdskivorna instoppade i huvudet) :wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 8
199 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori