Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Necronomicon

InläggPostat: lör okt 08, 2005 07:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
vad är Aspartam ?
Någon :?:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 08, 2005 08:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
NIN skrev:
mamoulian skrev:
Och vissa tror på Aspartam :razz:

Så är det här i livet: Somliga tror på det ena och somliga tror på det andra och ingen ordning och reda på nånting... utom NIN själv, förstås : :lol:

Skillnaden är att jag tror inte, jag bygger det på vetenskaplig forskning och fakta. Om du eller någon annan tror på troll, tomtar, att jorden är platt mm så kan ni göra det. Men påstå inte det är någon form av fakta.
Däremot vetenskapliga undersökningar bevisar att t ex Aspartan är ofarligt i normala mängder kan man säga eftersom det finns bevis på det. 8)

NIN: Söker du bara konflikter eller kan du verkligen inte diskutera saker på ett roligt och givande sätt? :razz:

LIZZARD: Aspartam är ett sötningsmedel (istället för det vanliga sockeret) som NIN håller väldigt varmt om hjärtat :wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 08, 2005 09:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
tackar för det :D

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 08, 2005 13:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
mamoulian skrev:
NIN: Söker du bara konflikter eller kan du verkligen inte diskutera saker på ett roligt och givande sätt? :razz:

Inga problem, sålänge man inte använder egna ider som fakta :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 08, 2005 20:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
NIN skrev:
mamoulian skrev:

:lol: ...

*Ahem... host, host*... Tillbaka till ämnet nu :wink: Necronomicon...

Tycker den är jäkligt skön bara... Tycker nog andra episoden är lite svagare än ettan och trean. Episod#1 känns mest Lovecraft, medan episod#3 mer är en typisk Yuzna-mardröm än kanske just HPL... Episod#2 är ... åtminstone helt OK ...:) Ramberättelsen känns lite svag, men gillar den ändå någotsånär...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 09, 2005 01:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
mamoulian skrev:
NIN skrev:
mamoulian skrev:

:lol: ...

*Ahem... host, host*... Tillbaka till ämnet nu :wink: Necronomicon...

Tycker den är jäkligt skön bara... Tycker nog andra episoden är lite svagare än ettan och trean. Episod#1 känns mest Lovecraft, medan episod#3 mer är en typisk Yuzna-mardröm än kanske just HPL... Episod#2 är ... åtminstone helt OK ...:) Ramberättelsen känns lite svag, men gillar den ändå någotsånär...

Som sagt, den dagen du kan bevisa med någon trovärdig fakta så kan du komma och säga Aspartan är farligt 8)

Det jag finner som största problemet med denna filmen är dom flesta effekter. Dom är väldigt plastiga IMO. Men, den är ju servärd iaf, men jag nöjer mig med USA laserdiscen och Japan laserdiscen och lär inte köpa någon DVD på denna.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 09, 2005 08:50 Svara med citat
NIN skrev:
Det jag finner som största problemet med denna filmen är dom flesta effekter. Dom är väldigt plastiga IMO. Men, den är ju servärd iaf, men jag nöjer mig med USA laserdiscen och Japan laserdiscen och lär inte köpa någon DVD på denna.

Jag kan hålla med om att en del scener känns "plastiga"... Men är inte det lite i Yuznas natur? Hursomhelst slår affektionsvärdet på denna film undan många eventuella brister. Och det är ju det som gör vissa filmer större än många andra...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 09, 2005 14:28 Svara med citat
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Jag kan hålla med om att en del scener känns "plastiga"... Men är inte det lite i Yuznas natur? Hursomhelst slår affektionsvärdet på denna film undan många eventuella brister. Och det är ju det som gör vissa filmer större än många andra...

Joo, men om man jämför denna med Re-animator eller Society så tycker jag denna hade sämre effekter. Smaken är väl olika.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 09, 2005 16:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Fasst re-animator är ju inte yuzna regissör... inte för att regissörerna står för effekterna... eh, skit samma =)

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 09, 2005 23:34 Svara med citat
Skrev fel där, blanda ihop dom där två :oops:

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 10, 2005 06:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Jo det händer den bäste :lol:

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 11, 2006 14:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Hitade denna film bland mina VHS band. Det var ett UK utgåva från ITC är det nån som vet om den är oklippt, enligt BBFC så är den det men den kan ju vara förklippt.
Annars tycker jag att filmen var sådär inte jätte dålig men inget specielt heller.
Lite pinsamt att när jag läste i denna tråden så blev jag sugen på att skaffa denna film men så hade jag den redan :oops:

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 11, 2006 21:39 Svara med citat
Inget vidare pinsamt av dig där :D
Snarare slarvigt av dig :lol:
(Att du inte har bättre koll på dina filmer, alltså :wink: )

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 15, 2020 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 925
Den här manglar ju seriöst. Mycket sevärd o reprisvänlig. :ymparty:

Min brittiska VHS (fast bilden är inte på mitt ex!):

Bild

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
39 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster