Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Society

InläggPostat: tis jun 08, 2004 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Yuznas film.. Hur är den, vad handlar den om? Anchor bays dvd utgåva är...?

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 08, 2004 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
...inte någon av mina favoriter men den innehåller många makabra skapelser/special effekter.

From Beyond är däremot en riktig höjdare! :D

InläggPostat: tis jun 08, 2004 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Mycket av det Stuart Gordon gjort är kalas-bra!

InläggPostat: tis jun 08, 2004 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Kostar ju bara 73.36 på dvdpacific.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 08, 2004 20:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
gillar du underliga filmer så ska du slå till! Personligen klarar jag mig utan den, såg den när den kom och jag fastnade inte för den alls... Tror inte att jag skulle göra det nu heller!

InläggPostat: tis jun 08, 2004 20:29 Svara med citat
Kollade just på denna recension och kolade på bilderna:

http://www.monstersatplay.com/review/dvd/s/society.php

Tror dne skulle passa mig.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 08, 2004 21:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Jag fastnade inte heller för den. Dock är det mycket fräna monster i slutet om man gillar sånt. Den har ju funnits på hyrvideo i Sverige så försök och hyra den innan du köper.

Tyvärr måste jag säga att Brian Yuzna inte är mycket till regissör. Han borde hålla sig till att producera.

InläggPostat: tis jun 08, 2004 21:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Skulle kanske leta upp VHS kopian och friska upp minnet.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 08, 2004 22:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Alpha60 skrev:
Jag fastnade inte heller för den. Dock är det mycket fräna monster i slutet om man gillar sånt. Den har ju funnits på hyrvideo i Sverige så försök och hyra den innan du köper.

Tyvärr måste jag säga att Brian Yuzna inte är mycket till regissör. Han borde hålla sig till att producera.

Jag tycker att han har lyckats med ett par filmer som ROTLD 3 och Silent Night, Deadly Night 4: Initiation.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 08, 2004 22:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
gokudo skrev:
Jag tycker att han har lyckats med ett par filmer som ROTLD 3 och Silent Night, Deadly Night 4: Initiation.

När du säger det och jag kollar in hans meritlista på imdb måste jag delvis ta tillbaka det jag sa. Jag skulle säga att det är ungefär 50-50 mellan bra och mindre bra av de filmer han regisserat och det är en okej ratio.

Såg om ROTLD 3 för ett par veckor sen och den var mkt bättre än jag mindes. Har tyvärr inte sett Silent Night osv 4.

InläggPostat: ons jun 09, 2004 10:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis mar 02, 2004 11:24Inlägg: 218
Society... nja... inte min "kopp av te" direkt... ganska trist men en hel del märkliga effekter/varelser...

InläggPostat: ons jun 09, 2004 10:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
Huvudrollen i Society är ju kass asså.. det är en av nissarna från Baywatch.. Och sen så är filmen ingen höjdare heller.. Ihopsmälta familjer i incestuösa situtioner... great

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 10:47 Svara med citat
Ävens hans; Bride of Re-Animator´och tandläkar filmerna han gjorde tycker jag är kanon! Likaså då självklart ROTLD 3

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 11:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Beyond Re-Animator och Faust ska vara rätt bra har jag hört. Har dock tyvärr inte sett dom ännu. Är rätt spänd på att se hans nya film Rottweiler.

InläggPostat: ons jun 09, 2004 12:26 Svara med citat
Jag tål inte Faust alls. Skrattretande usel.

Ser också fram emot Rottweiler. Mördarhundar är en underskattad genre.

InläggPostat: ons jun 09, 2004 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Mördare hundar är alltid bra.....

InläggPostat: ons jun 09, 2004 12:28 Svara med citat
Bhoot skrev:
Beyond Re-Animator och Faust ska vara rätt bra har jag hört. Har dock tyvärr inte sett dom ännu. Är rätt spänd på att se hans nya film Rottweiler.

Rottwiler låter som att det kan bli en riktigt schyst liten film.... Ngn som hört något?

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Giallo skrev:
Mördare hundar är alltid bra.....

Fanns någon film på VHS. Laser Dog tror jag. Ingen aning vad den kan hetta i original.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag skulle gärna vilja se den... har inte sett nån film förutom Cujo som handlar om jyckar som sliter sönder människor i parti och minut...

InläggPostat: ons jun 09, 2004 13:05 Svara med citat
Giallo skrev:
Jag skulle gärna vilja se den... har inte sett nån film förutom Cujo som handlar om jyckar som sliter sönder människor i parti och minut...

men cujo är väldigt väldigt tam..

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis dec 30, 2003 14:19Inlägg: 87Ort: Ørnes. Norway
Dette er nok en av Yuzna`s svakeste filmer ja, men den inneholder endel fine effekter som kunne vært verd å få med seg.
Hode ut av rassen scenen er jo i alle fall ganske minneverdig :lol:
Hadde nok ikke ville gitt rundt 80kr for denne, men kanskje en 50 lapp...

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 13:27 Svara med citat
Eibon skrev:
Dette er nok en av Yuzna`s svakeste filmer ja, men den inneholder endel fine effekter som kunne vært verd å få med seg.
Hode ut av rassen scenen er jo i alle fall ganske minneverdig :lol:
Hadde nok ikke ville gitt rundt 80kr for denne, men kanskje en 50 lapp...

OKi. Tror iallfall jag köper den.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 13:32 Svara med citat
Giallo skrev:

Sen har du Man's Best Friend. Kan inte komma ihåg att den skulle vara så värst bra.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 13:35 Svara med citat
Mans Best Friend är ju rå-kult!
Älskar scenen då hunden muteras och klättrar i trädet efter katten.. dum underhållning när den är som bäst!

InläggPostat: ons jun 09, 2004 13:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis dec 30, 2003 14:19Inlägg: 87Ort: Ørnes. Norway
SDC skrev:
Giallo skrev:

Sen har du Man's Best Friend. Kan inte komma ihåg att den skulle vara så värst bra.

Er det den med Lance Henriksen ?
Tror ikke denne er så aller værst, men langt i fra noe mesterverk.
Men helt grei underholdning er den nok.
Er en hel del år siden jeg så denne, så kanskje jeg skulle ta en ny titt...

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
70 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori