Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Society

InläggPostat: mån sep 12, 2005 20:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Fick hem den idag, från Frankrike :)

Bild

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 13:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Är det nån som vet om denna utgåven håller måttet?
Alltså, oklippt, bra bild osv...

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 5976&&ref=

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 15:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8423Ort: Borås, Sweden
Ulke666 skrev:
Är det nån som vet om denna utgåven håller måttet?
Alltså, oklippt, bra bild osv...

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 5976&&ref=

Utgåvan är okej, men inte mer. Oklippt, men jag tror widescreen formatet är fel.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Hmm okej, vad är rätt bildfomat på denna?
Anchor Bays utgåva verkar också vara 1.85:1.
Eller menar du att det är felmärkt på den som finns på Discshop?

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Ulke666 skrev:

läs sidan 2 i den här tråden, där finns det teorier om formatet! :wink:

InläggPostat: lör okt 01, 2005 19:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Jag har också den finska utgåvan på discshop, kul att veta att den är oklippt i alla fall!

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 02, 2005 14:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!

InläggPostat: mån okt 03, 2005 18:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ulke666 skrev:

Ja, den är rätt i 1.85:1. Men som man ser på bilden så kan man förlora "viktig" info med maskningen ibland. Sedan att vi borde missa det är en sak, men jag tittar gärna på den 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 09, 2005 11:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Såg den igen för första gången på flera, flera år i förgår o jag gillade den helt klart!

Jag har den finska DVDn släppt av FutureFilm den är 1 tim 35 min, vet inte om det är uncut eller ej...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 09, 2005 13:20 Svara med citat
Jag såg den faktiskt också i förrgår. :) Fast för första gången, men jag gillade den tyvärr inte.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 21, 2009 07:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Såg SOCIETY igen för några dar sen... I en nyköpt utgåva från Videdrome.se (fick den för halva priset, sista exemplaret och skyltex...): Anchor Bays OOP :) Kul att höra kommentarspåret där Yuzna snackar om sin regidebut, hans tolkning och utvidgning av texten den baseras på, svårigheter med ratings och annat...

Intressant var att denna filmen gick bra i Europa och fortfarande verkar fungera här... I England fick väl den sin största framgång, enligt Yuzna själv, medan det tog lång tid innan den uppmärksammades i USA - en av orsakerna skulle ha varit att aristokratin i filmen är mer lik den som alltid funnits i Europa (det är inga nyrika, utan allt sitter i blodet och generna; i USA tror man allt handlar om pengar, för man har ingen historia).

En annan kul grej var hur han betonade några av de äldre huvudpersonerna i filmen var ganska aktade skådisar och hur de ändå, tillsammans med alla andra, kunde hänge sig så hejdlöst till orgien i filmen (den som MPAA ville ha bort helt; "the third reel"?!).

Snacka om att ge järnet i filmerna... Nu gillar jag ju den ännu mer :o :razz:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 21, 2009 16:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Jag gillade den rätt mycket. Den har dessutom en jävligt äcklig scen i slutet. Skådespelet duger iallfall. Jag tyckte den var underhållande och jävligt rolig när man syftet med filmen kommer fram. :lol:

InläggPostat: tis jun 23, 2009 21:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Society - verkar rätt "kul" 8)

Brian Yuzna's filmer brukar gå hem hos mig - har glömt bort den genom åren, men snubblade över titeln idag.

Någon som kikat Tartan Grindhouse utgåvan? Eller finns det någon som sparkar röv med den utgåvan?

Bild

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 23, 2009 21:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8423Ort: Borås, Sweden
Skön film. Vet inget om Tartan utgåvan. Är själv stolt ägare av en finsk dvd utgåva. :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 23, 2009 22:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Hehe :wink:

Kan eg tänka mig vilken utgåva som helst, vill bara se den först o främst. OM jag diggar den - så kan man alltid uppgradera :wink:

Tar gärna emot tips på var den finns för ett vettigt pris, inte som Discshop...219:-.... [-x

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 23, 2009 22:05 Svara med citat
Jag har två svårare utgåvor av denna, kanske bästa Yuzna ... franska Opening open matte och Anchor Bays med kommentarspår... Fast den lättaste att få tag i är väl den där Tartan, synd på kommentarspåret som inte finns mer än på Bays OOP... :(

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 23, 2009 22:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Fasen vad jag diggade denna när den kom. Måste nog skaffa mig den igen av rena nostalgiskäl.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 24, 2009 20:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Jäkligt bra film men jag ligger lågt. Känns som en såpass stor titel kan få ett vettigt återsläpp framöver, kanske även på BD!

InläggPostat: ons jul 15, 2020 11:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 925
Yuzna är kung! Han är en mästare på riktigt geggiga o kladdiga filmer!

Den här har man i hyllan 8) :

Bild

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 24, 2020 15:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Va på semester i London när filmen kom och jag och plolaren tänkte att den här såg bra ut utan att veta ett shit om filmen.

Detta är ju på Bio så det är flera månader, kanske ett år innan filmen kom till Sverige.

Snacka om att vi va mörbultade efteråt, Got Damn vilken jävla käftsmäll till detta va. 8)

Riktigt, riktigt bra bio upplevelse som man inte får många av i sitt liv.

Har också den på ett finfint Arrow släpp, men inte sett den än.

Säkert 10 år sedan jag såg den sist, men den är hur grym som helst. :ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
70 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori