Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Society

InläggPostat: ons jun 09, 2004 14:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
Det som är det sköna med Soceity är att första halvan av filmen känns som ett avsnitt av Beverly Hills, sedan blir det en massa tok på gränsen till komedi, jag är förtjust i tanken att alla rika har en sekt där dom suger ut arbetarklassen.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 14:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Borkabrygga skrev:
Det som är det sköna med Soceity är att första halvan av filmen känns som ett avsnitt av Beverly Hills, sedan blir det en massa tok på gränsen till komedi, jag är förtjust i tanken att alla rika har en sekt där dom suger ut arbetarklassen.

Lät ju otroligt lustig?

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Tycker filmen börjar rätt segt men lyfter och har en härlig twist på slutet!

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Screaming Mad George (Blygsamt namn) och omättliga mängder latex, en livsfarlig kombination! :wink:

Visst finns det ett par ljuspunkter i filmen men för det mesta så är den rätt så trist! Måste nog ta en repris på den för att se om den är lika seg som jag kommer ihåg!

Finns den på någon billig utgåva tro???

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Jag gillade den väldigt mkt när den kom men nu när jag såg om den så var den väl sådär. Idén är ju dock skön..

InläggPostat: tor jun 10, 2004 08:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
De Rossi skrev:
Screaming Mad George (Blygsamt namn) och omättliga mängder latex, en livsfarlig kombination! :wink:

Visst finns det ett par ljuspunkter i filmen men för det mesta så är den rätt så trist! Måste nog ta en repris på den för att se om den är lika seg som jag kommer ihåg!

Finns den på någon billig utgåva tro???

Filmen är bilig på http://www.dvdpacific.com

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 19, 2004 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Jag gillar Society väldigt mkt. För en gångs skull så har vi en skräck/splatter film som har iaf lite annorlunda story och vändningar. Effekterna av Screaming mad george är kalas, Billy Warlock spelar bra och filmen ger ett skumt känsla av att det är en helt annan värld dom är i.
7 av 10

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 24, 2004 15:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån maj 17, 2004 19:06Inlägg: 92
Citera:
För en gångs skull så har vi en skräck/splatter film som har iaf lite annorlunda story och vändningar

Jo du, nog är den lite annorlunda. :lol: Har den på ett slitet vhs-band som jag om jag inte minns helt fel köpte på gamla Melodyline i GB för x-antal år sedan. Kultfilm, men egentligen inte särskilt bra...

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 24, 2004 16:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Jag har kvar min svenska hyr VHS.
Konstigt att alla har slitna VHS'er, mina VHS är dom flesta i nyskick. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 24, 2004 19:00 Svara med citat
NIN skrev:

Ja, vhs är ju ett sämre format. Och efter åratal av uthyrning så blir dom naturligt slitna eftersom den vanliga konsumenten inte vet hur man tar hand om kassetterna. Så konstigt är det ju knappast.

InläggPostat: tor jun 24, 2004 23:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
fredzilla skrev:
Och efter åratal av uthyrning så blir dom naturligt slitna eftersom den vanliga konsumenten inte vet hur man tar hand om kassetterna.

Det är väl så att en hyrfilm blir uppspelade många fler gånger än en flm som står i en privat filmhylla.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 24, 2004 23:44 Svara med citat
Fredrik skrev:
fredzilla skrev:
Och efter åratal av uthyrning så blir dom naturligt slitna eftersom den vanliga konsumenten inte vet hur man tar hand om kassetterna.

Det är väl så att en hyrfilm blir uppspelade många fler gånger än en flm som står i en privat filmhylla.

Exakt :)

InläggPostat: tor jun 24, 2004 23:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Det jag ville påpeka är att man behöver knappst ta hand om en vhs kasset. Det är ju bara uppspelningen som sliter. Annars är ju en vhs jävligt slitstark.

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 25, 2004 00:57 Svara med citat
fredzilla skrev:
NIN skrev:

Ja, vhs är ju ett sämre format. Och efter åratal av uthyrning så blir dom naturligt slitna eftersom den vanliga konsumenten inte vet hur man tar hand om kassetterna. Så konstigt är det ju knappast.

Sant, men dom flesta hyrkassetter jag har är av otroligt fin kvalite. Men, det är väl så att "Bell of Hell" inte hyrdes ut så mkt, plus att dom äldre banden är av bättre kvalite.

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 25, 2004 10:14 Svara med citat
NIN skrev:
fredzilla skrev:
NIN skrev:

Sant, men dom flesta hyrkassetter jag har är av otroligt fin kvalite. Men, det är väl så att "Bell of Hell" inte hyrdes ut så mkt, plus att dom äldre banden är av bättre kvalite.

absolut! det var bättre kvalité på gamla vhs-band än dom som finns nu för tiden. väldigt synd faktiskt, men å andra sidan är det många gamla rullar som blivit bevarade på det sättet.

InläggPostat: lör jun 26, 2004 00:25 Svara med citat
Varför blev kvaliten sämre på senare år?

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 26, 2004 10:29 Svara med citat
Fredrik skrev:

För att själva filmerna blev dåligare

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 26, 2004 12:25 Svara med citat
Fredrik skrev:

Man försökte spara in på allt, och det gav att man använde sämre kassetthus och sämre tape. Det var så även att i början av 90-talet så släpptes flera hyr kassetter med utusel bild p g a dålig och billig överföring.
Ta t ex en Redemption kassett eller någon annan nyare, och håll en pre-83 kassett i andra handen. Den pre-83 väger minst dubbelt så mkt.

Men, dom flesta intressanta filmer som inte finns på DVD släppes ju mellan 79-85, så då är dom flesta på bra kassetter.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 18, 2005 17:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
För att återgå till filmen... Är det det vanliga "open matte" förfarandet på denna? Har funderat på att skaffa den på dvd, men det kanske är bättre att försöka få tag på den i 4:3 -- åtminstone när det gäller söta lillasyster (även om bilden blir sämre...)

Anchor Bay
Bild

Mad Movies
Bild

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 19, 2005 20:31 Svara med citat
Ja, som sagt, open-matt KAN vara att föredra för att få med extra snusk. Det vet jag flera collegefilmer som kommit på DVD där folk anser man ska behålla VHS'erna för man missa massa naket med mattningen. 8) :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 19, 2005 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Snusk vet jag inte... Snarare en vacker ung kvinnan som blivit orättmätigt beskuren :wink: Vet inte om "Bad Movies" var på vhs eller dvd, men det står inget om den iaf...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 11:11 Svara med citat
NIN skrev:
Ja, som sagt, open-matt KAN vara att föredra för att få med extra snusk. Det vet jag flera collegefilmer som kommit på DVD där folk anser man ska behålla VHS'erna för man missa massa naket med mattningen. 8) :lol:

Apropå open-matte... Beställde nån dvd av Society på Amazon.fr -- det var, enligt beskrivning, en fransk R2 och enligt vissa källor ska den vara Openings 4:3-utgåva... Hmm, spännande få se vad det blir i slutändan :cool:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 14:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Society suger! Såg den för längesen på hyr-VHS. Om den var oklippt vet jag ej, men våld kan inte uppväga faktumet att filmen är så otroligt tråkig. Ingenting händer förän på slutet.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 15:44 Svara med citat
Svenska VHS'n är oklippt. Jag gillar filmen helt klart.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
:idea:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
70 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori