Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Blood Feast

InläggPostat: sön jun 13, 2004 12:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Verkar kanon bra, och så är man lite sugen på lite Lewis filmer

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 13, 2004 12:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
En av filmerna jag har sett av Lewis, och den var ingenting märkvärdigt! 90 minuter som jag hade kunnat göra något vettigare tyckte jag då, och det var några år sedan!

InläggPostat: sön jun 13, 2004 12:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Snarare 65min. Den var riktigt kul enligt mig, finns inte så många splatterfilmer från 60-talet som är så här så här blodiga.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 13, 2004 12:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Adam Gäfvert skrev:
Snarare 65min. Den var riktigt kul enligt mig, finns inte så många splatterfilmer från 60-talet som är så här så här blodiga.

Oh, 2 olicka svar, vilket ska man lita på?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 13, 2004 13:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Det beror på det, jag gillar den och tycker den är helt klart värd att kolla in för en hundring.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 13, 2004 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Slutet är det vansinnigaste (eller löjligaste) jag har sett i en skräckfilm.. :lol:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 13, 2004 14:23 Svara med citat
gokudo skrev:
Slutet är det vansinnigaste (eller löjligaste) jag har sett i en skräckfilm.. :lol:

Bara det är bärt ett par kronor, Har läst lite recensioner, och den verkar bra

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 13, 2004 14:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Tvåan är bättre! Det enda som är intressant med ettan är väl just att det är en av de första splatterfilmerna. Men bra är den inte.

InläggPostat: sön jun 13, 2004 18:14 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Finns ju ett par prisvärda boxar:

The Herschell Gordon Lewis Collection (The Gore Gore Girls / A Taste of Blood / She-Devils on Wheels / The Gruesome Twosome / The Wizard of Gore / Something Weird)

Blood Trilogy: Blood Feast/ 2000 Maniacs/ Color Me Blood Red (Special Edition)

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 07:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
ola skrev:
Finns ju ett par prisvärda boxar:

The Herschell Gordon Lewis Collection (The Gore Gore Girls / A Taste of Blood / She-Devils on Wheels / The Gruesome Twosome / The Wizard of Gore / Something Weird)

Blood Trilogy: Blood Feast/ 2000 Maniacs/ Color Me Blood Red (Special Edition)

Hur underhållande som helst.

Var hittar man dessa boxar? Har bara sett Blood Feast.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 08:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
Boxen kan du finne på DVDpacific.

Blood Feast er en av mine favorittfilmer, og anbefales så absolutt!

InläggPostat: mån jun 14, 2004 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis dec 30, 2003 14:19Inlägg: 87Ort: Ørnes. Norway
Ja en kanon bra film dette, mye sjarm her.
2`ern er heller ikke å fornekte, ihvertfall ikke hvis man virkelig har sansen for gore :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 20:24 Svara med citat
NerdofHorror skrev:
Boxen kan du finne på DVDpacific.

Blood Feast er en av mine favorittfilmer, og anbefales så absolutt!

Blood feast kommr jag absolut köpa

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 18, 2004 12:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 06, 2004 23:52Inlägg: 110Ort: Uddevalla
Ska erkänna att jag ännu inte fått tummen ur arslet och kollat detta mästerverk. Däremot Har jag specialutgåvan utav 2'an och den filmen är sannerligen en pärla. Humorn är underbar och gore-effekterna är faktiskt rätt bra. Roligt att se bakom kulisserna hur Lewis som vid det här laget ser äldre ut än min morfar stå och regissera brutala gore-scener.

InläggPostat: mån dec 17, 2007 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8320Ort: Borås, Sweden
Såg att det skrevs om Blood Feast 2 i Senast sedan filmen tråden så jag tänkte göra ett tillägg följt av en fråga i denna tråden, för att allt ska vara på sin plats :)

Både den "vanliga" singel disc utgåvan av Blood Feast 2:All U can Eat från Shriek Show och Special Edition 2-disc utgåvan ska vara Uncut. Vad som är skillnaden på deras Directors Cut vet jag inte. Sen är ju deras utgåvor i Anamorphic Widescreen Letterbox 1:85.1 och då till min fråga: Den engelska Arrow Film utgåvan är 4:3 1:33.1 i bildformat. Vilket är det rätta?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 17, 2007 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Tror den ska vara i widescreen men är inte säker. Utgåvan med detta fodral är klippt 20 minuter:
Bild

InläggPostat: mån dec 17, 2007 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8320Ort: Borås, Sweden
Ja det stämmer, den är klippt, men det finns en 1-disc och en 2-disc utgåva med samma framsida, som båda är uncut. Båda finns på tex Axelmusic, men inte någon Dir. Cut.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 17, 2007 20:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Vilken utgåva har du?, jag har den bara bränd men funderar på att köpa Shriek shows Special edition utgåva, har aldrig blivit besviken på dom.

InläggPostat: mån dec 17, 2007 20:29 Svara med citat
Jag har 1-disc utgåvan. Är nöjd med den, men är som sagt osäker på bildformatet.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 14, 2008 01:54 Svara med citat
Blood Feast är riktigt dålig och tråkig. Visst är den blodig men den är då fan inte bra. Det absolut sämsta med filmen är musiken, soundtracket i Blood Feast får en att verkligen vilja kräkas. Gore-effekterna är i för sig väldigt bra och grafiska för sin tid, men resten av filmen är helt usel. Men den borde helt klart finnas i varje skräckfilmssamlares samling eftersom det faktiskt är den första splatterfilmen även om den är jättedålig.

InläggPostat: lör jun 14, 2008 18:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
Den är riktigt dålig, ja. Musiken är så hemsk den bara kan bli(då snackar vi inte läskig utan skrämmande dålig)

InläggPostat: sön jun 15, 2008 08:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Jag håller inte alls med om att Blood Feast skulle vara tråkig!
Tvärtom, det är enligt mig en av HGL's mest underhållande filmer.

InläggPostat: sön jun 15, 2008 08:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Just dessa filmerna så måste betoningen ligga på underhållning och inte kvalité. Trots allt så är de väldigt tidiga.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 15, 2008 09:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Jag visste att någon självklart skulle påpeka att kvalitet och underhållning nödvändigtvis inte behöver vara samma sak :wink:

Men för mig är HGL ett geni som förtjänar epitetet The Godfather of Gore.

InläggPostat: sön jun 15, 2008 10:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
Om man säger som så här då: Den hade då rakt ingen kvalite och var då rakt inte underhållande. Den var så seg som bara en 60-tals film kan vara(undrar varför just 60-tals filmerna var de segaste någonsin och att i princip allt före och efter hade mer drag i sig)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
31 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori