Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Blood Feast

InläggPostat: mån jun 16, 2008 06:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det är väl inga mästerverk någon av filmerna, men de är förbannat roliga och titta på. Kul med en film från 60-talet där blodet stänker så friskt, del två är oxå väldigt rolig att titta på, en del av effekterna är klockrena medans andra inte är lika bra.

InläggPostat: ons jul 20, 2011 15:10 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Jag har Blood Feast 2 från Shriek Show i R-rated cut som jag har haft ett tag och det är bortklippt ganska exakt 7 min från den jämfört med Shriek Shows andra utgåva. Sett att det finns en som är klippt också(Tartan?). Men R-Rated kan man väl nästan räkna som klippt? Även fast det inte står som det.

Är j'vligt pissed iaf.

Skulle aldrig plastat av den nyss. Fast det lär väl inte vara någon som vill köpa den ändå kanske.

Aja, omlaget är fint iaf :)

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 21, 2011 13:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag har den oklippta utgåvan och det är rätt mycket slask som är bortklippt från den R-rated.
Jag höll på att köpa den utgåvan men upptäkte i sista sekund att det fanns en unrated till samma pris.

InläggPostat: tor jul 21, 2011 16:20 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Jag bara antog att den var oklippt :(

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 29, 2011 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 367Ort: Västra Götaland
Pratar vi om uppföljaren så undrar jag om "Shriek-show" utgåvan är klippt?

Första filmen är vad man idag kan kalla för ren "Gore"och inte en "Splatter" Skillnaderna ser vi i jämförelse av kvalitén i dessa två filmerna.

Första filmen är en blodfylld och allvarlig film= Gore
Medan uppföljaren är en blodfylld komedi= Splatter

Utöver detta tycker jag inte att någon av filmerna är speciellt bra. Uppföljaren är enbart en parodi full av stereotypiska "Scary Movie"-moment med minst lika kassa skådespelare. Vanligtvis älskar jag sådana här filmen, men Hershell får det att kännas som en blodfylld Hollywood-film av något slag! Alldeles för Amerikanskt för min smak.

InläggPostat: mån okt 17, 2011 08:06 Svara med citat
Det är uppföljaren jag menar. Riktigt sjuk och vriden film med en kvinnosyn som är väldigt inkorrekt. Men underhållande som f-n är det... 8)

InläggPostat: sön maj 31, 2020 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 364
En superklassiker, som man naturligtvis har på DVD.
O så har man oxå uppföljaren på ett brittiskt släpp.
Den ska jag fan-i-mig se igen framöver. Äkta HGL-
mangel!

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 02, 2020 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 364
Kände mig bara "tvungen" o posta detta omslag/DVD-släpp av BF 2
(ett ex av det jag har i min ägo)

Bild

+ en scenbild ur filmen, som var HGLs (o är min!) favoritscen :lol: :

Bild

Det roligaste är att när detta stackars offer fått huv'et skinnat, så är det
tyst nå'ra sekunder o se'n ger hen från sig ett skrik. Humor! :))

Har du sett den här, 357? :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
33 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori