Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Dante Tomaselli

InläggPostat: tor jun 17, 2004 00:55 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
På IMDb verkar dom inte gilla honom alltför mycket. Är det nån här som sett något av denna snubbe och vill ge en kommentar?

Bild

Bild

Edit: Bland annat trailers till rullarna:
http://horrorthemovie.com/

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 17, 2004 13:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Jag har bara sett Horror, men den tyckte jag om. Inte fantastisk men klart bra. Jag förstår om den inte tilltalar alla då den är väldigt hallucinatorisk och flummig. Mer atmosfär än handling.

Båda filmerna är väldigt billiga (max $10) på dvd för den som är nyfiken.

Ska se Desecration nån dag. Mördarnunnor är aldrig fel :)

InläggPostat: tor jun 17, 2004 14:40 Svara med citat
Trailerna såg klart helt ok ut enligt mig. Dom ser rätt "amatörmässiga" ut men dom verkar ju ändå underhållande och det är det viktigaste. Om man gillar Jean Rollin och surrealism i allmänhet kommer man gilla Tomaselli då?
På trailerna såg dom nästan ut att vara gjorda med DV-kamera, är dom det? Läste nån annanstans något om 16mm, vilket skulle passa betydlig bättre gällande såna här filmer...

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 17, 2004 15:39 Svara med citat
ola skrev:
Trailerna såg klart helt ok ut enligt mig. Dom ser rätt "amatörmässiga" ut men dom verkar ju ändå underhållande och det är det viktigaste. Om man gillar Jean Rollin och surrealism i allmänhet kommer man gilla Tomaselli då?
På trailerna såg dom nästan ut att vara gjorda med DV-kamera, är dom det? Läste nån annanstans något om 16mm, vilket skulle passa betydlig bättre gällande såna här filmer...

Amatörmässig är ju ett lite missbrukat ord, eftersom det inte behöver handla om kvalitetsförsämring. Men om vi ska fortsätta på det sättet så måste jag säga att trailarna såg otroligt professionella ut :)

InläggPostat: tor jun 17, 2004 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
ola skrev:

Det tror jag, men lovar inget :)

ola skrev:

De är gjorda på 16mm. Tyvärr verkar de ha gjort Fel 1A: snålat när de scannat till video för det var ganska mycket "video noise" i bilden.

fredzilla skrev:
Amatörmässig är ju ett lite missbrukat ord, eftersom det inte behöver handla om kvalitetsförsämring.

Håller helt med.

InläggPostat: tor jun 17, 2004 15:56 Svara med citat
Varför visste jag att du skulle hänga upp dig på det ordvalet Fredzilla? :wink:
Det jag skrev om trailerna är positivt så det är inget någon behöver hänga upp sig på. Däremot tycker jag att "looken" på dom ser amatörmässig ut i jämförelse med låt oss säga Argento. Det är min personliga åsikt.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 17, 2004 18:04 Svara med citat
ola skrev:
Det jag skrev om trailerna är positivt så det är inget någon behöver hänga upp sig på. Däremot tycker jag att "looken" på dom ser amatörmässig ut i jämförelse med låt oss säga Argento. Det är min personliga åsikt.

För jag anser att rätt ska vara rätt. Amatör behöver överhuvudtaget inte betyda sämre eller billigare. Det handlar bara om huruvida man lever på det man gör eller inte.

InläggPostat: tor jun 17, 2004 18:33 Svara med citat
fredzilla skrev:
ola skrev:

För jag anser att rätt ska vara rätt. Amatör behöver överhuvudtaget inte betyda sämre eller billigare. Det handlar bara om huruvida man lever på det man gör eller inte.

Ok då, då tycker jag looken på trailerna ser lite billig ut, däremot lockar innehållet i dom.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 17, 2004 18:48 Svara med citat
ola skrev:
fredzilla skrev:
ola skrev:

Ok då, då tycker jag looken på trailerna ser lite billig ut, däremot lockar innehållet i dom.

Se där, nu blev jag nöjd ;)

InläggPostat: fre jun 18, 2004 15:12 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 02, 2004 04:10Inlägg: 346
En mycket skicklig och intressant regissör, föresten visste ni att han är släkt med Alfred Sole som gjorde "Alice, Sweet Alice", det är hans farbror om jag minns rätt.

See alla hans filmer mycket flum och atmosfär som någon redan påpekat, BRAAAAAAA!!!!!!

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 18, 2004 17:19 Svara med citat
Alice, Sweet Alice är ju underbar. Finns den på dvd?

InläggPostat: lör jun 19, 2004 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Juppz, Anchor Bay som släppte den för ett gäng år sedan.

Bild

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 21, 2004 17:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Det har talats om att Dante ska göra en remake av Alice Sweet Alice.
Jag bävar...........

originalet är hur bra som helst och jag hatar Dante´s egna filmer. Som sagt jag hoppas det bara är skitsnack.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 21, 2004 21:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
Fan den där rullen gick ju på en sen kväll på 5:an för något år sedan, tyckte iofs inte att det va så jävla mycket att ha men men..

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 25, 2004 16:42 Svara med citat
Hemsida för Dantes nya rulle Satan's playground.

InläggPostat: lör dec 18, 2004 17:27 Svara med citat
Teaserposter för Tomasellis nästa projekt:

Bild

Citera:
It’s about supernatural riptides terrorizing a coastal community. Expect plenty of drownings, possessions, and spooky haunted house scenarios. I’m writing the script and designing the soundtrack right now. I plan on shooting THE OCEAN in the summer of 2005. Felissa Rose plays a religious woman haunted by the drowning deaths of her husband and son. She inherits a mansion overlooking the crashing surf. It’s a dreamy, disturbing horror film with chills galore.

I would love to have Jessica Harper (SUSPIRIA) play Felissa’s mother in the film and I think I’m going to pursue that. I already have Judith O’Dea (NIGHT OF THE LIVING DEAD) committed for a role. Obviously, I’m the kind of director who’s more impressed with actors like Ellen Sandweiss than Meryl Streep. She was a dream to work with. I want to work with horror movie stars from movies I loved from the 60's, 70's and 80's. So far, all is going according to plan.

InläggPostat: sön dec 19, 2004 14:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
hahaha... sorry men fan va grym bild till "horror"

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2004 14:53 Svara med citat
Såg Desecration inatt. Den var tyvärr i segaste laget även om den hade sina poänger också. Fin atmosfär och väldigt skruvade bilder, vilket alltid är trevligt.

InläggPostat: sön dec 19, 2004 16:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
Alice Sweet Alice är en gammal favorit, tycker att soundtracket är underbart och att filmen e en av de bästa slashers genom tiderna. För att vara ännu en gång kritisk (känns d inte som ja e d väldigt ofta gentemot de filmer som diskuteras här? =/) så tyckte jag att Desecration och Horror var riktiga skitfilmer. Trailerserna tycker jag ser relativt bra ut gämfört med kvalitén av filmerna. Ärligt talat så tycker jag att filmerna ser ut som en snetändning av LSD eller något, känns inte alls som skräck och skådespeleriet är på lägsta möjliga nivå för att inte nämna att Dante använder samma skådisar i alla 3 av hans filmer. Nej några förväntningar på Satans Playground har jag inte. Av Desecration och Horror är Horror defenetivt den bättre tyvärr räcker inte den längre än ett slutbetyg av möjliga 2/10 om ens det. Om man vill se hur d e att få en snetändning av nån typ av hallugen drog så kan jag tänka mej att det är ungefär det är så här det ser ut. Alldeles för ointressanta för mig, originalitet räcker inte allt för långt i mina ögon, faktum att filmen och storyn ska vara bra tycker jag är relativt viktigt även om slashers är min favvorit genre i skräckfilm generellt sett.

InläggPostat: fre dec 24, 2004 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
Litar på anthro fred.

InläggPostat: sön sep 07, 2008 09:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Dantes THE OCEAN är nog den film jag väntar på mest otåligt på just nu... Tyvärr så har han nog inte kunnat börja produktionen på allvar än :(

Gillar alla hans andra tre filmer, varav den första, Descecration, nog är den lite bättre enligt min mening.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 21, 2009 07:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Ingen annan som sett Dante Tomasellis filmer? Väntar fortfarande på THE OCEAN ... men det dröjer ju ibland ganska länge för vissa regissörer med att producera färdigt en film - vi snackar ju inte om microwave oven pizza Hollywood values här inte... :wink:

Har "alla" hans filmer på dvd, varav två med kommentarspår...

DESECRATION, HORROR och SATAN'S PLAYGROUND

... Med tanke på mycket annat som produceras och diskuteras idag så tycker jag hans namn borde nämnas mer på det här forumet, så mycket lort som kör runt här annars, nuförtiden :wink:

Mina små reflektioner kring Dante och Horror: här

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2010 19:08 Svara med citat
Argento Rules skrev:
mamoulian skrev:
Min personliga favorit inom independent är helt klart Dante Tomaselli ...

Detta va ett av de trevligaste överaskningarna här inne på ett bra tag.

Trodde verkligen jag va helt ENSAM om att ha sprungit på dessa pärlor.

Har också fått för mig att jag är den enda på forumet som diggar honom hårt, men kul att även du gör det! :D Han är ju inte en filmskapare som man kan säga är typisk för nån särskild typ av filmer, idependent eller inte... Så udda är han.

Jag stötte på honom för ett antal år sen med hjälp av den här tråden -- klart det började med Horror och sedan fortsatte det med Desecration och sen blev det Playground. Som sagt så har Horror något extra, men de andra två har också sina absoluta fördelar.

Tyvärr har Dante fått lägga sin THE OCEAN på is, antagligen på grund av de vanliga problemen som indie-regissörer råkar ut för... men han har kört igång ett annat projekt under tiden -- TORTURE CHAMBER, om en 13-årig pojke som är besatt...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 06, 2010 08:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Absolut grym regissör den där Tomaselli, inte lik någon annan.

Jag är ju väldigt svag för surrealistiska filmer och Tomaselli's Horror är ju minst sagt det.

Jag va INTE reggad här när jag upptäckte Horror, jag sprang på den för några år sen i en butik i Göteborg och eftersom omslaget till Horror är rätt skruvad så tog jag upp den och kollade på baksidan och insåg DIREKT att det här är något utöver det vanliga. 8)

Sedan likt dig så va jag ju tvungen att köpa på mig allt snubben hade gjort.

Den kortfilmen man får med på en av dvd:erna är helt BRILJANT med tycker jag.

Synd med THE OCEAN, men kul att han gör något annat istället.

Tycker för övrigt det är synd att det ska vara så svårt för en sådan här snubbe att lyckas slå igenom ordentligt.

Hade han varit en independent regissör som gjort Drama så hade han varit STOR redan och garanterat vunnit priser, så jävla briljant är han.

Jag ser ju löjligt mycket independent filmer på diverse film festivaler runt om i Europa pga av mitt jobb och det är löjligt mycket film som uppmärksamas på festivaler som INTE har en chans när det gäller att berätta en historia.

NÄ, hoppas verkligen att Dante Tomaselli en dag får den CREED han förtjänar.

Han behöver ju INTE bli Hollywood stor, men tänk om han fick typ 5-10 miljoner att göra film med, det är löjligt lite pengar i USA när det gäller film.

Idag så kostar nog hans filmer inte många tusenlappar, men SATAN vad han förvaltar dom bra. :)

InläggPostat: lör jul 18, 2020 21:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 861
Har ett exemplar av följande släpp (DVD):

Bild

Men, jag tycker inte att den var så bra som jag hade hoppats.. :?

Italiensk & Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
26 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: 357vigilante och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: