Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Toolbox Murders! (Remake)

InläggPostat: ons jun 09, 2004 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
det splatter som skulle kunna vara är väl i stil med remaken på texas chainsaw massacre, Vilket jag tyckte var snygga.
Kan bli en toppen film

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 23, 2004 01:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Hahaha, vilken underbar rulle! Såg den ikväll/natt på filmfestivalen. En hel del splatter, och vilka mord! Känns som Tobe verkligen gått in för att mörda dem på härligast möjliga sätt.

Det enda som saknas i den här filmen för att göra den till en riktig härlig 80-talsliknande slasher är nakenhet. I övrigt finns allt. En dålig story, en massa slakt, och man lyckas även se mikrofonen. Klockrent.

Mördaren slaktar folk genom att såga av dem huvudet, klipper sönder ryggraden, spikar upp dem i taket, borrar dem i bakhuvudet och mycket mer!

InläggPostat: tis nov 23, 2004 02:08 Svara med citat
david skrev:
Hahaha, vilken underbar rulle! Såg den ikväll/natt på filmfestivalen. En hel del splatter, och vilka mord! Känns som Tobe verkligen gått in för att mörda dem på härligast möjliga sätt.

Det enda som saknas i den här filmen för att göra den till en riktig härlig 80-talsliknande slasher är nakenhet. I övrigt finns allt. En dålig story, en massa slakt, och man lyckas även se mikrofonen. Klockrent.

Mördaren slaktar folk genom att såga av dem huvudet, klipper sönder ryggraden, spikar upp dem i taket, borrar dem i bakhuvudet och mycket mer!

Såg du den på bio? Att mikrofonen syntes berodde nog mer på biografpersonalen än själva filmen. Det handlar om maskningen för biografbruk. Jag är 99 % säker på att micken inte syns på dvd-utgåvan. Sånt slarv är ytterst ovanligt idag. Möjligtvis en reflektion.

Såg Sjätte sinnet på bio och då såg man hela mick-killen - publiken skrattade och trodde det var filmarna som var klåpare när det faktiskt var maskinisten/biopersonalen som inte hade förberett sig ordentligt.

InläggPostat: tis nov 23, 2004 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Så då är det bara o köpa filemn alltså? :D

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 26, 2004 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Ja, det tycker jag, den är värd ett inköp. Vänta dig ingen superfilm, men en hel del coola mord :)

InläggPostat: lör nov 27, 2004 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
fredzilla skrev:
david skrev:

Såg du den på bio? Att mikrofonen syntes berodde nog mer på biografpersonalen än själva filmen. Det handlar om maskningen för biografbruk. Jag är 99 % säker på att micken inte syns på dvd-utgåvan. Sånt slarv är ytterst ovanligt idag. Möjligtvis en reflektion.

Såg Sjätte sinnet på bio och då såg man hela mick-killen - publiken skrattade och trodde det var filmarna som var klåpare när det faktiskt var maskinisten/biopersonalen som inte hade förberett sig ordentligt.

hahahahaha. :D

InläggPostat: lör nov 27, 2004 14:53 Svara med citat
david skrev:
Ja, det tycker jag, den är värd ett inköp. Vänta dig ingen superfilm, men en hel del coola mord :)

Får då bli ett köp. den är ju ganska billig

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 12, 2005 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jan 12, 2005 20:57Inlägg: 29
Jag måste säga att denna remake är en av de bättre skräckfilmerna från de senaste åren. Sen har den inte ett skit med originalet att göra, men vem sörjer det när originalet var uselt?

InläggPostat: tor jan 20, 2005 23:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Filmen blev underhållande mot slutet men allt innan skriker amatör!!!

Filmen utspelar sig i ett hyreshus som håller på att renoveras.
Vår hjältinna och hennes kille flyttar in.
Hon börjar höra saker (granntjejen mördas), när polisen kommer dit finns inga spår av mord så de och de övriga i huset börjar tro att hon hör i syne, eller är knäpp helt enkelt.
Detta för att ingen ska tro henne när fler mysko saker händer.....(gäsp)

I huset jobbar en ung man som ser mysko ut (är han mördaren?) som glider omkring och fixar saker med alla sina TOOLS i ett bälte.
Mycket energi har lagts ner på att misstänkligöra honom..... (gäsp)

Sen när man gäspat färdigt kommer filmen igång, hjältinnan börjar undersöka huset då ett visst rumsnummer saknas på varje våning (105, 205, 305 osv om jag inte minns helt fel). Hon får tag på ritningar och ja hittar till slut mördarens lilla gömma.

Det verkar som om Tobe och hans gelikar rökt på och försökt komma på bisarra mord och sen skrivit historian under en fet bakfylla.
Att Tobe gjort ett av filmhistoriens mästerverk finns det inget spår av här.

Köp inte den här filmen, vänta tills den går att hyra.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 21, 2005 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor dec 16, 2004 17:38Inlägg: 142
Jag blev lite nyfiken på denna - någon som snappat upp ett releasedatum för R1, eller är det för tidigt?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 16, 2005 20:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Toppenfilm! :)
Hade alls inga stora förhoppningar på Toolbox Murders, främst för att den regisserad av Tobe Hooper, som är något av en onehit wonder inom skräck genren.
Blev väldigt glad när det visar sig vara en riktigt bra film!
En av de bästa slasher rullar jag sett på länge.
Ser nu fram mot att se Tobe Hoopers Mortuary och Zombies.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 16, 2005 21:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Tyckte filmen var ganska amatörmässigt gjord och var absolut inte så bra som jag hade trott.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 17, 2005 14:46 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Funderar på att köpa den rakt av utan att ha sett den. Har sett orginalet men den här verkar ju skilja sig lite trots allt. gillade inte orginalet något vidare och jag har inte något direkt över till Tobe Hooper, men jag har lite extra cash så jag tänkte bara chansa på denna.

Jag har dock en liten fråga, är filmens längd runt 95 minuter eller finns det någon version som är helt oklippt. Läste att Tobe var tvungen att klippa ner en del scener för att censuren skrek borta i staterna. Den versionen är runt 95 minuter.

Är det samma som ni här har sett eller finns det någon annan version som är helt oklippt?

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 18, 2005 02:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jun 28, 2004 13:24Inlägg: 450
Såg den här igår och måste i stort sett hålla med Krug till fullo. Det är en hel del "gäsp" i den och som sagt mycket energi har lagts ner på att misstänkliggöra den unge fastighetsskötaren, vilket man ändå direkt fattar att det inte är som är mördaren och vilket gör det hela ganska tjatigt en lång bit igenom filmen. Själva huset/fastigheten i sig ser dck ganska cool ut inuti, nersliten och lite halvmörk och passar bra in. Blir en del mord på slutet men inget spektakulärt. Skulle definitivt också råda folk att hyra den istället för att köpa den, är en film som man troligen inte ser mer än en gång (ser verkligen ingen anledning till varför man skulle vilja se den igen), så bättre att spara sina slantar då kanske. Är också j**ligt trött på dessa amerikanska skräckfilmer som alltid har samma stuk av skådisar, inte ruggigt dåliga men inte speciellt bra heller, och sen hela grejen i sig, förutsägbart och lämnar inget efter sig när filmen är slut. The Toolbox Murders remaken är dock smått underhållande men verkligen inget att "hänga i granen". 4/10

InläggPostat: tor maj 26, 2005 23:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån apr 19, 2004 10:42Inlägg: 265Ort: Stockholm
Denna film här premiär på SF bio (i a f i Sthlm) den 17/6 (dvs samma dag som Eternal) och samma dag har även Dead Meat premiär, alla under namnet Skräcksommar 2005

Bild

http://www.sf.se/clayton/index?url=/content/cycubewrapper/index.jsp&cubetarget=page&cubecommand=GetUpcomingFilmsPage&tab=film_pa_bio&mode=200506

Senast redigerad av Maureen tor maj 26, 2005 23:46, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tor maj 26, 2005 23:44 Svara med citat
Tror mer och mer på den här, speciellt eftersom folk alltid dissar skicklige Tobe Hooper. Jag har alltid älskat hans produktioner (jepp, även dom senare filmerna), så jag lär nog gilla den här också :)

InläggPostat: fre maj 27, 2005 05:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jun 28, 2004 13:24Inlägg: 450
fredzilla skrev:
Tror mer och mer på den här, speciellt eftersom folk alltid dissar skicklige Tobe Hooper. Jag har alltid älskat hans produktioner (jepp, även dom senare filmerna), så jag lär nog gilla den här också :)

Tror också du kommer att gilla den. Du verkar ju gilla allt so why not.

InläggPostat: fre maj 27, 2005 13:14 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis maj 24, 2005 00:15Inlägg: 89
Har inte ansett den här filmen vara särskilt
intressant på något vis. Remakes brukar aldrig
vara bra, då spelar det mindre roll om Tobe Hooper
är involverad. Ska däremot köpa ORIGINALET på DVD
snart. :D

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
SLL skrev:
Funderar på att köpa den rakt av utan att ha sett den. Har sett orginalet men den här verkar ju skilja sig lite trots allt. gillade inte orginalet något vidare och jag har inte något direkt över till Tobe Hooper, men jag har lite extra cash så jag tänkte bara chansa på denna.

Jag har dock en liten fråga, är filmens längd runt 95 minuter eller finns det någon version som är helt oklippt. Läste att Tobe var tvungen att klippa ner en del scener för att censuren skrek borta i staterna. Den versionen är runt 95 minuter.

Är det samma som ni här har sett eller finns det någon annan version som är helt oklippt?

I Sverige kommer inte Hoopers version att släppas, bolaget säger att filmen skulle smutsa ner deras rykte, den är alltså portad. Den kommer antagligen inte heller visas på "Skräcksommar" denna månaden då Noble Entertainment som skall/skulle visa den har tagit bort den ur sitt sortiment.

Detta är skandalöst!!! Jag skall åka till Fredrikshamn i helgen där den blev portad från biograferna och har nu släppts på DVD i vårt kära grannland. Skall köpa den i Danmark med svensk text :?

Dom flesta internetbutiker har tagit bort den svenska och amerikanska utgåvan då det fortfarande ligger en tvist om den skall släppas eller inte, men som sagt, jag drar till Danmark i helgen! :wink:

Den oklippta versionen *mums*

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 14:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
läs inte om du inte redan har sett filmen!

är det nån som fattar alla dessa tecken?som mördaren inte tål?

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 14:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
olle skrev:

Har du sett den olle? Jag har sett den men skall ha den oxå =)

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 06, 2006 00:15 Svara med citat
Snygg som tusan, bra regi av Hooper, men svag pgr av manuset (som har massor av bra idéer, men aldrig spännande) samt väldigt ografiska mord :(

InläggPostat: fre jan 06, 2006 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
Skrik skrev:
olle skrev:

Har du sett den olle? Jag har sett den men skall ha den oxå =)
jag har sett den,ska sen nån gång köpa filmen om det kommer en bra utgåva med den

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 06, 2006 13:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 20, 2005 00:14Inlägg: 107Ort: Buffalo Springfield
Jag brukar ofta klaga på nyare filmer och nya Toolbox sågar de flesta jag känner. Men jag tycker faktiskt att filmen är riktigt bra. Tycker om stämningen i filmen och den är ganska grym.

InläggPostat: fre jan 06, 2006 13:47 Svara med citat
Tyckte bara att den var så mesig i våldsekvenserna. Blev aldrig...brutalt :/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
74 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori