Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Candyman

InläggPostat: lör jul 10, 2004 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 30, 2004 19:56Inlägg: 367Ort: Umeå
Jag har just sett den och jag tycker det är en bra film men har en liten fråga.

Innehåller filmen inte lite smygrasism. Området som dom svarta bor i är fruktansvärt överdrivet, överhuvudtaget så är dom svarta i den här filmen väldigt kliche.

InläggPostat: lör jul 10, 2004 21:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Dark_Rhodez skrev:

Innehåller filmen inte lite smygrasism. Området som dom svarta bor i är fruktansvärt överdrivet, överhuvudtaget så är dom svarta i den här filmen väldigt kliche.

kanske.. Har intw tänkt på. Filmen ör jävligt bra iallafall

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 12, 2004 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Ingen aning.. Men filmen är bra i alla fall.... Gillar alla tre candymanfilmer..

InläggPostat: mån jul 12, 2004 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 30, 2004 19:56Inlägg: 367Ort: Umeå
jag visste inte att det fanns en trean. är den sevärd om man jämför med dom andra två ??

InläggPostat: mån jul 12, 2004 21:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Dark_Rhodez skrev:

Tycker jag inte. Det finns MKT värre filmer än det.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 12, 2004 21:26 Svara med citat
Dark_Rhodez skrev:

tyckte faktiskt den var ganska o-kliché...bara för att den utspelar sig i ett ghetto (tro mig, såna finns det många av) och "skurken" är en svart man betyder inte att den ens är smygrastistisk...den är snarare väldigt respektfull mot människorna där och även Candyman själv.

InläggPostat: mån jul 12, 2004 21:45 Svara med citat
NIN

o ja, det finns mycket värre filmer.

fredzilla

Det finns ghetton, helt klart, men så där dåliga är dom inte.

Men du kan ha rätt. jag tycker också att kvinnan med barnet visas som en värdig människa och man sympatiserar med candyman på någon punkt.

Men det är någonting i dialogen mellan städerskorna och Helen som ger mig dåliga vibbar och som sagt själva huset, om det verkligen vore så där slitet varför skulle ägarna ha igång elen.

InläggPostat: tis jul 13, 2004 00:25 Svara med citat
Dark_Rhodez skrev:
Det finns ghetton, helt klart, men så där dåliga är dom inte.

Hahaha...det finns värre än så...

InläggPostat: tis jul 13, 2004 00:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 24, 2004 15:06Inlägg: 400Ort: Lund
på tal om smutsig så den ju inte så jävla vacker ut hos mig nån utav dagarna jag var ensam hemma, e det i 20 min till och då får jag min jack daniels tröja och om jag har lite tur så får jag en flaska också(fick det senast föräldrarna va utomlands)

om någon vill se och kan hjälpa mig, kan jag(ni) lägga upp en bild från mitt kök i lördags

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 00:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Tackar vet jag STREET TRASH. :D

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 00:57 Svara med citat
fredzilla

har du varit där själv ?

InläggPostat: tis jul 13, 2004 10:42 Svara med citat
Dark_Rhodez skrev:
fredzilla

har du varit där själv ?

Nej, men det finns något som heter allmänbildning. Verkligheten är alltid värre än konsten. Jag har befunnit mig i svenska miljöer som nästan är värre än det som skildras i Candyman.

InläggPostat: tis jul 13, 2004 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8421Ort: Borås, Sweden
Jag tycker inte det finns någon smygrasism i Candyman och som fredzilla säger så finns det områden som är mycket värre än så.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 12:14 Svara med citat
fredzilla

Varför jag säger att det inte finns sådana områden är för att jag har pratat med folk i usa som själva har bott i "projects" och visst är det mycket knark och våld men aldrig så farligt att snuten inte vågar ditt. och som jag skrev om myndigheterna tapapr kontrollen i området så stängs all el och vatten av. det finns flera husområden som står tomma.

Citera:
Verkligheten är alltid värre än konsten.

Ytterst sällan stämmer det där, anser jag.

Citera:
Jag har befunnit mig i svenska miljöer som nästan är värre än det som skildras i Candyman.

och var är det då

men det här leder ingen vart, jag tycler att det fins spår av fördomma ri candyman, du tycker inte det, punkt slut.

Senast redigerad av Dark_Rhodez tis jul 13, 2004 12:18, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis jul 13, 2004 12:17 Svara med citat
Citera:
Quote:
Jag har befunnit mig i svenska miljöer som nästan är värre än det som skildras i Candyman.

och var är det då

Och det tror jag har mer med mitt privatliv att göra.

Du får tycka vad du vill om Candyman, men inte många håller med dig. Så enkelt är det.

InläggPostat: tis jul 13, 2004 13:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Tran är helt ok. Rätt så blodig, det sprutar i en hel del scener... Gillar den skarpt! Har reg ettan rated R från artistan. Verkar vara oklippt. Bild och ljud är väldigt bra. Jag vet inte vad OAR är på filmen, men i min version så är det fullscreen...

InläggPostat: tis jul 13, 2004 17:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Jag skulle nog ta Fredzillas parti i den här diskussionen... Det finns bra mycket värre ghetton än det som skildras i "Candyman", oavsett vad dina amerikanska kontakter påstår. Har du hört talas om Brasilien? Där finns det en hel del smuts och misär.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 19:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Alltså, tycker man att det är överdrivet ghetto i Candyman så har man sett för dåligt med filmer, helt klart.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 14, 2004 11:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8421Ort: Borås, Sweden
NIN skrev:
Alltså, tycker man att det är överdrivet ghetto i Candyman så har man sett för dåligt med filmer, helt klart.

Och sett för lite av verkligheten..

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 25, 2004 23:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Trean var bra mkt bättre än jag hade väntat mig. Ovanligt mkt gore för att vara en relativt ny film. Rekommenderas hårt.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 26, 2004 13:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
gillar alla tre filmerna och det kanske ska komma en 4a

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 06, 2007 15:17 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Det verkar existera en workprint på del 1.
Ngn som har den eller vet vart man kan beställa den?

InläggPostat: sön jan 14, 2007 14:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Giallo skrev:
Tran är helt ok. Rätt så blodig, det sprutar i en hel del scener... Gillar den skarpt! Har reg ettan rated R från artistan. Verkar vara oklippt. Bild och ljud är väldigt bra. Jag vet inte vad OAR är på filmen, men i min version så är det fullscreen...

Jag har bara special edition DVDn på ettan och denna är kortad någon scen jämfört med den svenska vhs. (scenen med C och psykdoktorn som förhör Helen)
Serien tappar från del till del, men jag gillar 3an ändå och Donna D´errico med gag i mun är så mmmm :)
Läste en intervju för något år sedan med Tony Todd att men skulle göra en fyra som utspelar sig på en engelsk flickskola eller liknande...vet inte vad som hände sedan...

InläggPostat: sön jan 14, 2007 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Länge sedan ja såg den här filmen faktiskt.
Borde kanske ge den en ny chans.

Vilken utgåva rekommenderas?
Alla utgåvor verkar iaf vara oklippta enligt dvdcompare

InläggPostat: fre jan 19, 2007 00:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Då har verkligen dvdcompare fel, för jag jämförde den senaste Candyman DVDn (region 1) och den är punktklippt om dock bara några sekunder...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
31 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori