Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Candyman

InläggPostat: ons feb 28, 2007 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
För att återknyta till den inledande diskussionen vill jag bara kraftfullt hävda att Candyman är starkt antirasistisk mer än nånting annat. Den skildrar för bövelen vad rasförtryck ger för konsekvenser. Det är väl ändå inte så svårt att se?

Förresten, finns det nån tråd om Shadow: Dead riot?
Jag hittar ingen, och vill skriva om den. Måste jag starta en ny då?

InläggPostat: ons feb 28, 2007 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Vill du skriva om den så får du väl det då :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 28, 2007 15:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
I novellen av Clive Barker, som filmen bygger på, finns det inga som helst tecken på att "Candyman" skulle vara färgad... Och storyn om hans bakgrund och frammandande är helt fabricerad utanför sidorna. Det är faktiskt så att det mesta i filmen är helt annorlunda och man får inte mycket kött gratis ut av novellen. I och med detta fick mycket kreativa, fria händer att röra sig och det leder till att filmen står väldigt bra på egna ben!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 28, 2007 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Jag tycker också att det är helkul att den här "undersökande kvinna intervjuar tonåringar om livsfarliga storstadslegender som visar sig vara sanna och som hon får på halsen"-grejen som filmen börjar med har lyfts rakt av till Ringu.

InläggPostat: ons feb 11, 2009 18:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Eftersom jag såg denna för ett tag sen och blev rätt så impad av detta verk tänkte jag kolla lite med nån kunnig

Citera:
I novellen av Clive Barker, som filmen bygger på, finns det inga som helst tecken på att "Candyman" skulle vara färgad... Och storyn om hans bakgrund och frammandande är helt fabricerad utanför sidorna. Det är faktiskt så att det mesta i filmen är helt annorlunda och man får inte mycket kött gratis ut av novellen. I och med detta fick mycket kreativa, fria händer att röra sig och det leder till att filmen står väldigt bra på egna ben!

Så om man (som jag :wink: ) inte läst novellen går man inte miste om särskilt mycket? Ser jag en film baserad på en bok/novell får jag lätt känslan av att jag enbart ser på nån sorts "kopia" (eller vad man ska säga) och jag missar en hel då jag inte läst originalet.

Hur är det med uppföljarna Farewell to flesh & Day of th dead? De kanske inte står sig mot första filmen, men är det värt att spendera pengar på de? Vilka utgåvor är värda att införskaffa?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 17, 2020 22:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 916
Har samtliga på DVD o jag tycker det är en solid serie.
Tony Todd är alltid bra, dessutom, ofta i skräcksamman-
hang. :ymparty:

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
31 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster
Sök efter: