Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Land of the dead (2005)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Nästa
InläggPostat: fre jul 16, 2004 17:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200

Senast redigerad av Oscar de la rental tis aug 16, 2005 23:09, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 16, 2004 21:26 Svara med citat
Jag hoppas verkligen att Romero får göra filmen nu...det har ju varit så mycket turer hit och dit...jag håller tummarna för gubben och att producenterna ger han någorlunda fria händer för zombie-mayhem och politiska åsikter.

InläggPostat: tis jul 20, 2004 12:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
"VARIETY has announced that George Romero, the director of the original NIGHT OF THE LIVING DEAD, is now at work on a sequel entitled LAND OF THE DEAD. The film will be his fourth in the classic zombie series that spawned countless rip-offs, homages and remakes.

LAND OF THE DEAD’s plot is being described as a zombie ROAD WARRIOR. The film is set in a grim future world overrun by zombies, where wealthy citizens live high up in sealed skyscrapers while the lower classes struggle to exist on the ground. We follow one group of scavengers as they make desperate runs out of their compound for food, ammunition and other supplies. As if their lives aren’t difficult enough, the scavengers discover that zombies seem to be rapidly evolving to become faster and more deadly, and there is also a sinister plot afoot to open the city up for a zombie attack.

The film will be produced by Mark Canton, Peter Grunwald and Bernie Goldmann, and Steve Barnett will serve as executive producer. The budget is reportedly somewhere under $20 million dollars, making it Romero’s highest-budgeted DEAD film so far. The production is slated to begin filming later this year, possibly in Pittsburgh, the site of Romero’s debut zombie film, NIGHT OF THE LIVING DEAD.

”People ask me why I’ve waited so long to do another DEAD film,” Romero told Variety. ”I made one in the ’60s, one in the ’70s and one in the ’80s. The only reason I missed the ’90s is because I wanted to stay faithful to the tradition while coming up with something new.”

Before this, Romero was attached to a zombie rock musical entitled DIAMOND DEAD, which was rumored to feature Marilyn Manson as a dope-smoking Jesus. With LAND OF THE DEAD officially going forward, DIAMOND DEAD has presumably been shelved. ”

Från http://www.darkworlds.com

InläggPostat: tis jul 20, 2004 12:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Allt verkar bra! Det enda jag inte gillar speciellt mycket är:

Citera:
the scavengers discover that zombies seem to be rapidly evolving to become faster and more deadly

Men vem vet, det kanske blir bra ;)

InläggPostat: tis jul 20, 2004 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
Intervju med Romero angående Land of the Dead:

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=17989

Citera:
Capone: I was thinking of Fulci's ZOMBI 2, the one with the zombie versus the shark.

G.R.: I don't know that one.

:shock:

Senast redigerad av NerdofHorror tis jul 20, 2004 14:36, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis jul 20, 2004 14:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
NerdofHorror skrev:
Intervju med Romero:

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=17989

Citera:
Capone: I was thinking of Fulci's ZOMBI 2, the one with the zombie versus the shark.

Hmm :\

InläggPostat: tis jul 20, 2004 16:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Det kan inte vara möjligt...

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 21, 2004 08:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Han är gammal, minnet kanske börjar svika.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 21, 2004 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
En gigantisk intervju med Romero finns att finna här: http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=17989

*Börjar läsa*

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 21, 2004 10:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
Jeg postet det samme intervjuet ovenfor. :)

InläggPostat: ons jul 21, 2004 11:16 Svara med citat
NerdofHorror skrev:
Jeg postet det samme intervjuet ovenfor. :)

Ooops, missade det :oops:

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 22, 2004 13:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
*håller tummarna* :P

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 22, 2004 20:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Romero har ju tyvärr massor av avbruta filmer bakom sig. Så jag är orolig inför Land of the Dead. Vi får väl hoppas att remaken av Dawn har gjort det lättare för gubben att få lös pengar till filmen. Nu är väl allt vi kan hoppas på att zombiesarna är slöa och ett bra manus.

Hoppas filmen går så pass bra att Sam Raimi överväger en fjärde Evil Dead film..

InläggPostat: fre jul 23, 2004 09:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag är lite skeptisk till mer utvecklade zombier. Ju större medvetenhet en zombie har, desto mindre skrämmande blir den, tycker jag. Men jag hoppas verkligen Romero får till det.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Bhoot skrev:
Romero har ju tyvärr massor av avbruta filmer bakom sig. Så jag är orolig inför Land of the Dead. Vi får väl hoppas att remaken av Dawn har gjort det lättare för gubben att få lös pengar till filmen. Nu är väl allt vi kan hoppas på att zombiesarna är slöa och ett bra manus.

Hoppas filmen går så pass bra att Sam Raimi överväger en fjärde Evil Dead film..

En fjärde Evil dead? Var skulle det utspela sig?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 13:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Adam Gäfvert skrev:
Bhoot skrev:

En fjärde Evil dead? Var skulle det utspela sig?

I framtiden så klart!

InläggPostat: fre jul 23, 2004 14:02 Svara med citat
Nja jag tycker ju inte så mycket om Army of darkness så jag skulle tro att nummer fyra i serien skulle vara som en upprepning på army, precis som tvåan var en slags upprepning på ettan.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Käste om den för ett tag sedan, kan bli skittuff

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 30, 2004 10:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
"Shooting locations being chosen, production to begin October 2004" från IMDB.

InläggPostat: fre jul 30, 2004 10:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor jul 22, 2004 12:18Inlägg: 13
Nästa film Romero gör blir diamond dead, läs om den här:
www.diamonddead.com
:wink:

InläggPostat: fre jul 30, 2004 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
fillenboll skrev:
Nästa film Romero gör blir diamond dead, läs om den här:
www.diamonddead.com
:wink:

Verkar riktigt intressant, Hoppas han vågar göra snygga och blodiga effekter

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 30, 2004 16:04 Svara med citat
Klart han vågar, frågan är om han får.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 31, 2004 02:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
NerdofHorror skrev:

Citera:

ja, det här känns ju nästan lite pinsamt.. jag är nästan stum. och kanske lite irriterad på mannen också.
land of the dead däremot låter helt toppen, hoppas att den visar att det finns krut kvar i karln.
diamond dead däremot verkar inte erbjuda alltför mkt att hetsa upp sig över..

InläggPostat: lör jul 31, 2004 08:37 Svara med citat
metmask skrev:
NerdofHorror skrev:

Citera:

ja, det här känns ju nästan lite pinsamt.. jag är nästan stum. och kanske lite irriterad på mannen också.
land of the dead däremot låter helt toppen, hoppas att den visar att det finns krut kvar i karln.
diamond dead däremot verkar inte erbjuda alltför mkt att hetsa upp sig över..

Varför skulle han behöva kunna namnet på en italiensk b-snurra? Antagligen känner han mer den som Zombie Flesh-Eaters än Zombi 2.

InläggPostat: sön aug 01, 2004 12:16 Svara med citat
Ja, precis. Alla skräckskapare behöver inte kunna veta så mycket bara för de just sysslar med just skräckfilm.

www.strangethings.nu
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 19
454 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori