Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Land of the dead (2005)

Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Land of the Dead var sådär tycker jag! Gillar inte när Romero försöker väcka zombie-sympatier...känns löjligt! Det funkade till viss del i Day, men det bli för mycket av det goda i Land! Overkill kan man lugnt säga! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Vad är det fär fel på sympatier för zombisarna ?
De är ju den nya kärnfamiljen för det nya århundradet ju 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Jag vill inte se zombiesar som beter sig som en grupp förtryckta invandrare! Jag vill se zombiesar som ett hjärnlöst hot mot mänskligheten, och det var knappast den känslan jag fick i Land! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Okej, ungefär som rapparna då :D
Hjärndött hot mot mänskligheten :P

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
en film som zombiesarna dödar hjärtlöst småbarn och förälderar i så är det Zombie Nosh som gäller....

InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:23 Svara med citat
Ja...eller Big Brother!!!
Skämtåsido...du vet vad jag menar! Jag vill inte se familjen zombie, och dess problem...jag vill se tarmar, slakt och litervis med blod utan zombiesympatier!! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:31 Svara med citat
Jag med, självklart :D

Nu behöver vi inte spänna överarmarna här framför skärmen :D
Det är bara en diskusion, det är bara en diskussion.
Upprepa nu detta 5011:a gånger och skriv ett svar sen :P

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:32 Svara med citat
He he...här spänns inga överarmar i onödan...inte utan webkamera iaf :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:33 Svara med citat
You dirty man :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
lizzardking skrev:
You dirty man :lol:

oh yeah, här hettar det till! :D 8) :lol:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jag trodde att Land skulle bli skitbra och remaken på Dawn jättedålig men det blev tvärt om =)

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:54 Svara med citat
Word!

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:56 Svara med citat
Land är bra men Dawn remaken var ännu bättre :D
Och bäst av alla är jag :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 16:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
EddieGein skrev:
jag trodde att Land skulle bli skitbra och remaken på Dawn jättedålig men det blev tvärt om =)

Nej. Förvånande nog var båda bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 18, 2006 12:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis okt 04, 2005 14:24Inlägg: 85Ort: Lapphelvetet
Såg om Land of the Dead i helgen och scenen med soldaten som håller en handgranat är obetalbar! Alla här väl redan sett den så... en zombie hugger av armen, granaten trillar ner på marken och soldaten faller på sin egen arm och exploderar!

InläggPostat: tis apr 18, 2006 13:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ah, den scenen är helt underbar, Romero i högform! 8)

InläggPostat: tis apr 18, 2006 14:32 Svara med citat
Kul att Romero hittade sin högform åtminstone EN gång i filmen! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 18, 2006 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
The Shape skrev:

Nähä du, högformen sträcker sig faktiskt över hela filmen, så det så! :wink:

InläggPostat: tis apr 18, 2006 18:46 Svara med citat
Haiylund skrev:
The Shape skrev:

Nähä du, högformen sträcker sig faktiskt över hela filmen, så det så! :wink:

Utan tvekan! En klockren Romero! :)

InläggPostat: tis apr 18, 2006 19:35 Svara med citat
The Shape skrev:

Huggorm till frukost i dag :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 18, 2006 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Alla vet ju redan vad jag tycker om den här filmen. (Åtminstone om de går tillbaka några sidor i den här tråden.)
Men jag är lite besviken på att fredzilla bara droppade vår diskusison om zombies som symbol... :(

InläggPostat: tis apr 18, 2006 20:14 Svara med citat
lizzardking skrev:
The Shape skrev:

Huggorm till frukost i dag :lol:

Ja...med saltgurka! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 25, 2006 14:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Finns det någon lista på mer exakt VAD som är längre i unrated versionen? Gärna om det är med tidangivelser. Tänkte Klippa in dom i HD versionen, som är tyvärr r-rated, men klatr bättre bild!

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 25, 2006 16:27 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Här är en scen ialla fall!

The Unrated Director's Cut has a scene missing from the UK cinema release. Just before Cholo visits Kauffman for the final time he intervenes in a disturbance at Kauffman's neighbor's' house where we see that a man has hanged himself and his son tries to cut him down only to be bitten in the neck when his father reanimates as a zombie. Cholo destroys the zombie by bashing its head in while the distraught widow shrieks in the background.

Tror inte det är så mkt mer faktiskt.

InläggPostat: tis jul 25, 2006 16:36 Svara med citat
De flesta zombie-attack-scenerna har saker borta i den vanliga bio-versionen. T ex finns det ett extra klipp när den unga killen blir biten i armen i spritbutiken, väldigt mycket mer när skateboard-killen blir itusliten, scenen där ovan med zombien som får huvudet krossat, blodet är rödare i nästan alla gore-scener, mer när zombierna attackerar i staden (kille som får ansiktet av slitet bland annat, tror inte det var med i bio-versionen). Så det är en del trots allt.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 18 av 19
454 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori