Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Halloween-Complete collection.

InläggPostat: lör dec 16, 2006 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
lamberto:
Dom två första är oklippta men trean ska du akta dig för enligt dvdcompare.net:
"R2 Scandinavia - (Scanbox) - Yes, following scenes are missing compared to the Dutch DVD:
10.36: Dialogue between Walter Jones and Challis is missing. When we see the shot of Grimbridge on the stretcher in front of the TV, the lines "Hey, can I leave now?", and "Sure, I don't see why not" are missing, and cuts straight to Challis shaking Walter's hand and saying, "Thanks a lot for bringing him."
13.36: When Harry Grimbridge is murdered, the assassin enters the room and poises his fingers above his head, before using them to kill him. Only a couple of seconds of his death is shown, before it cuts to the mask laying on the floor, 22 sec.
34.34: When Starker is killed, the DVD is missing the second shot of the assassin's face after the fountain of blood sprays from Starker's neck. Furthermore it's missing the scene where Ellie is walking through the parking lot. It cuts straight to Ellie jumping in shock after Marge accidentally hits her car horn, 17 sec.
40.00: When Marge is killed, only a quick shot of her hands covering her face is shown, before it fades out to the next scene, 26 sec.
1.08.09: Halloween montage is shortened: it goes straight from the shot of the Silver Shamrock van in Seattle to the aerial view of Phoenix at the end of the scene. What's missing here is the scene showing the trick-or-treaters in Phoenix, Arizona and 2 children watching TV . The line "It's almost time. Hurry home" is heard as a voiceover at the aerial shot of Phoenix, 21 sec.
1.10.36: The scene when Teddy is killed, is shortened . It cuts out the part at the end where the murder gets up and walks off. It's also missing the time caption 7.30 PM and a shot of the motels in Silver Shamrock, 21 sec."

(Trean finns annars oklippt och billig här:
http://axelmusic.com/productDetails/025192360626)

InläggPostat: lör dec 16, 2006 15:22 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jul 01, 2006 09:32Inlägg: 10
Aj då, där ser man. Jag köpte nämligen del 2,3,4,5,7 och 8 igår. Alla på 3 för 99:- så jag gjorde en chansning när det var så billigt. Får väl ta och göra en beställning från axelmusic då.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 06, 2008 14:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 28, 2007 13:40Inlägg: 78Ort: Haddonfield
Jag har en halloween box som jag inte verkar hitta någonstans, Halloween The Complete Collection 1978/2006 Boxset från Scandisk. Någon annan som har den?

InläggPostat: sön jan 06, 2008 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Den boxen du har är utgiven av Scanbox finland. Men verkar vara utgången nu.

Så här ser den ut för de som undrar:
http://i89.photobucket.com/albums/k225/ ... G_2387.jpg

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 06, 2008 14:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 28, 2007 13:40Inlägg: 78Ort: Haddonfield
Den är det jag har

InläggPostat: sön jan 06, 2008 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Tänkte just det. Den är utgiven 2006-10-01 och har upc 5706137115796.
Den boxen gavs alltså aldrig ut i Sverige, utan som sagt i Finland (ex: http://www.allyouneed.fi/ayn/aime/ostoskeskus/tuote/435)
Om jag inte är helt ute och cyklar så kom den ut i Norge också, en snabb googlesökning ger antydningar på det iaf även om det inte kan bekräftas via tex dvdaficionado.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 06, 2008 20:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Den gick att köpa på cdon ett tag med finskt cover

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 07, 2008 15:29 Svara med citat
Jag köpte min från cdon fast allt är svenkt på min

InläggPostat: mån jan 07, 2008 20:01 Svara med citat
Det var som fan, ett svenskt sleeve? Kan du inte ta några bilder och lägga upp? Är det samma UPC?

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 29, 2008 00:20 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
En fråga: Finns denna box att få tag på någonstans? Antagligen så är den ju extremt OOP eftersom jag inte har lyckats lokalisera den...

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 28, 2011 23:59 Svara med citat
Tänkte posta en ny översikt av mina Halloween utgåvor såhär lagom till Halloween.
Jobbar mycket på den fortfarande men den börjar arta sig!

Vhs:

Alla Helgons Blodiga Natt (Hemvideo Film, gammal hur Vhs)
Halloween (Blockbuster Presents Amerikansk Vhs)
Halloween (Scanbox Vhs med bakom kulisserna från H20)
Halloween (Atlantic Vhs Widescreen Edition)
Halloween (M.I.A. Video Engelsk Vhs)
Alla Helgons Blodiga Natt 2 (Arena Film, gammal hyr Vhs)
Halloween 2 (Atlantic Vhs)
Halloween 2 (Scanbox, annorlunda köp vhs med 3ans design på framsidan) x2
Halloween 3 (Atlantic Vhs)
Halloween 4 (Atlantic Vhs Widescreen Edition)
Halloween 5 (Atlantic Vhs Widescreen Edition)
Halloween 5 (Polygram Video Engelsk Vhs)
Halloween 6 (Scanbox Köp Vhs)
Halloween 6 (Scanbox Hyr Vhs)
Halloween 6 (1995 Scanbox Hyr Vhs)
Halloween H20 (Scanbox Vhs)
Halloween Ressurection (Scanbox Hyr Vhs)

Dvd:

Halloween (Anchor Bay Lentacular 1 Disc 1999)
Halloween (Anchor Bay Lentacular 2 Disc 2001)
Halloween (Anchor Bay 25th Anniversary Edition)
Halloween (Atlantic)
Halloween (Atlantic Widescreen Edition)
Halloween (Anchor Bay Horror Classics)
Halloween 2 (Sanctuary Engelsk Dvd)
Halloween 2 (Global Video)
Halloween 2 (XT Video Lentacular Steelbook)
Halloween 3 (Global Video)
Halloween 3 (M.I.A. Video)
Halloween 4 (Atlantic Widescreen Edition)
Halloween 4 (Atlantic)
Halloween 5 (Atlantic Widescreen Edition)
Halloween 5 (Atlantic)
Halloween 6 (Scanbox)
Halloween 6 (Hollywood Pictures Home Video Engelsk Dvd)
Halloween H20 (Scanbox)
Halloween Resurrection (Midnight Movie Madness)

Rob Zombie's Halloween (Nordisk Film)
Rob Zombie's Halloween (TFI Video Fransk Dvd)
Rob Zombie's Halloween 2 (Future Film)

Laserdisc:

Halloween (The Criterion Collection)
Halloween (Image Entertainment)
Halloween 2 (Video Disc Japansk Laserdisc)
Halloween 4 (Cbs Fox Video)
Halloween 6 (Letterbox)

CED:

Halloween 2 (Mca Home Video)
Halloween 3 (Mca Home Video)

Boxar/ Special utgåvor:

Vhs:
Halloween (Scanbox inkl. H20 t-shirt och poster)

Dvd:
Halloween 30th Anniversary Commemorative Set (Anchor Bay nr 6226 / 20 000)
Halloween 25th Anniversary Edition Perfect Collection (Marketing Film nr 2675 / 6000)
Halloween Die Nacht Des Grauens (Marketing Film Limited Edition nr 4269 / 5000)
Halloween The Complete Collection (Scanbox Finsk Box)
Halloween Ultimate Collection (Anchor Bay Engelsk Dvd Box)

Har även några utgåvor som är på gång!
Tror att jag fick med alla.

Happy Halloween!

InläggPostat: lör okt 29, 2011 01:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Mycket fin samling! Halloween är ju en film man inte kan ha för många utgåvor av, topp 3-bästa någonsin! :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 29, 2011 10:54 Svara med citat
Man tackar! Nej absolut inte, min nummer ett! :D

InläggPostat: lör okt 29, 2011 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Skön samling. 8)

Det som slår mig med de svenska utgåvorna är att nästan alla är dåliga. Med i princip noll extras. De enda svenska dvd-utgåvorna som är värda att ha egentligen (om man ska vara KRÄSEN) är Halloween 2 och Halloween 8 (H: Resurrection), som av en tillfällighet regisserades dessutom bägge dessa av samme man.
;)

Apropå en annan som regisserat två stycken Halloween,
Rob Zombie och hans H9 och H2.
Utgåvorna som finns av dessa i Sverige innehåller enbart en version av filmerna och är helt bonus-barskrapade.
Vilken utgåva av "H9" (Rob Zombies första) är allra bäst?

InläggPostat: lör okt 29, 2011 19:37 Svara med citat
Man tackar!

Håller med dig om de svenska utgåvorna, alldeles för lite energi läggs ner på dessa!

Vill du ha Extras på Rob Zombie H9 skall du absolut införskaffa dig "skolåda" versionen eller så finns det en 3 - disc utgåva som du kan hitta på darkdiscs nya sida (den ligger även uppe på deras tradera! Finns dock billigare på axelmusic!

Gällande skolådan rekommenderar jag dtm.at där finns också tvåan som "skolåda"! Lagersaldot är osäkert ibland dock. Annars brukar de ligga uppe på diverse ebay sidor men då får man lägga till en slant!

Hoppas svaret gör så att du hittar den version du vill ha!

Den franska versionen av H9 som jag har i min samling har även en del extras men inte lika mycket som dom jag rekommenderar!
Grymt snygg sleave på den franska dock.

Hade gött!

InläggPostat: tis nov 08, 2011 11:42 Svara med citat
Kan nu lägga till Halloween Limited Xt Video nr. 250/250! Tomten kom tidigt i år:D

InläggPostat: sön dec 18, 2011 23:49 Svara med citat

InläggPostat: mån mar 30, 2015 20:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
Ok. Nu startade jag denna tråden 2004 gällande en dvd box, men nu så här 11 år senare har jag frågor gällande den fina blu-ray boxen Halloween: The complete collection Delux Edition 15-disc. Vågar inte köpa den då jag hört att det är fel på bild eller ljudformatet på någon av filmerna. Så någon som vet hur det ligger till och om problemet är fixat?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 16, 2015 21:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Istället för att starta en ny tråd så skriver jag det här:

Enligt Bloody Disgusting får nu Producer's Cut av Halloween 6 för första gången en officiell release (utöver den som redan finns i den "ultimata" bluray-boxen som släpptes förra året). Lionsgate släpper den i mitten av september. Den släpps dessutom på bluray!

Den går att förhandsboka på amazon för $9.99!

InläggPostat: tor aug 13, 2015 14:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 250Ort: Västerås
dechristianize skrev:
Istället för att starta en ny tråd så skriver jag det här:

Enligt Bloody Disgusting får nu Producer's Cut av Halloween 6 för första gången en officiell release (utöver den som redan finns i den "ultimata" bluray-boxen som släpptes förra året). Lionsgate släpper den i mitten av september. Den släpps dessutom på bluray!

Den går att förhandsboka på amazon för $9.99!

Gött! Har inte skaffat boxen än, och det vore kul att se den i vettig kvalitet.

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://pike.bandcamp.com
http://www.facebook.com/PikeSweden
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 12, 2015 23:33 Svara med citat
Long time no see

InläggPostat: fre nov 13, 2015 10:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
Nu trillade du in i fel film Michael :D Är Fredagen den 13:e idag :jason:

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
72 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd