Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  EVILSPEAK

InläggPostat: tor sep 09, 2004 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Är denna EVILSPEAK nåt å ha? Har hört att den ska vara lite larvig... men, men... Den ska finnas från AB och ABuk (längre uk-version och kortare us-version)...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 09, 2004 21:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Inget vidare, men det är inte riktigt min sorts film om man säger så! (Inte en zombie i sikte och inga svarta handskar heller för den delen! Vad jag kommer ihåg iaf, var massor med år sedan jag såg den...) :wink:

InläggPostat: tor sep 09, 2004 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Jag tycker nog att den är hyfsad, med en del gore om jag inte missminner mig!

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 00:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
En sak är säker, det är MKT MKT gore i filmen, och jävligt bra gjord. Själv tycker jag den är mycket bra, speciellt den korta versionen. Så DVD'n är självklar för min del. 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 07:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
NIN skrev:
En sak är säker, det är MKT MKT gore i filmen, och jävligt bra gjord. Själv tycker jag den är mycket bra, speciellt den korta versionen. Så DVD'n är självklar för min del. 8)

Du rekommenderar alltså den kortare amerikanska versionen (med allt gore intakt men med mindre tjafs :wink: )?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 09:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Du rekommenderar alltså den kortare amerikanska versionen (med allt gore intakt men med mindre tjafs :wink: )?

Vart finner jag dvdn??

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 09:20 Svara med citat
Schnaas skrev:
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Vart finner jag dvdn??

Den finns både som R1 och R2 från AB -- den amerikanska är kortad i dialogen och den engelska har båda versionerna på två diskar ... å så har de väl dts och 5.1-ljud på en av dem... Både den engelska och amerikanska utgåvan lär väl finnas lite överallt; släppet är ganska nytt...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 09:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Tar jag hellre den engslka, så man har både versionera!

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 09:27 Svara med citat
Schnaas skrev:

Det är nog ett klokt val. :)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 11:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör nov 08, 2003 19:02Inlägg: 378Ort: karlskrona
Schnaas skrev:
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Vart finner jag dvdn??

du kan köpa den på www.filmchock.se

InläggPostat: fre sep 10, 2004 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
R 1 finns HÄR för 96:- plus frakt. (Med den snabbare frakten ca 150:-) Den kostar 299:- plus frakt på Filmchock!!! :shock:

Reg 2 finns att köpa för 209:- från Discshop.
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... =&id=40427[/url]

InläggPostat: fre sep 10, 2004 11:52 Svara med citat
pewp skrev:
Schnaas skrev:
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Vart finner jag dvdn??

du kan köpa den på www.filmchock.se

Satan vad dyrt.. :|

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 10, 2004 11:55 Svara med citat
Tja, och så undrar folk varför man beställer film från U.S.A!?
Även om man åker på tull så tjänar man en hundring eller två... Bara frakten från Filmchock får en att få yrsel (Iofs inte deras fel utan vårt kära postverk).

Men 299:- plus frakt är fan i mig vansinnigt dyrt! :x

InläggPostat: fre sep 10, 2004 12:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör nov 08, 2003 19:02Inlägg: 378Ort: karlskrona
Jag köpte Salo från Videodrome och fick betala 301:- SEK, höll på att smälla av, men som sagt allt är inte deras fel utan det är att dom får betala moms, porto och annat skit. och sen ska dom juh tjäna en slant på det också

InläggPostat: fre sep 10, 2004 12:08 Svara med citat
pewp skrev:
Jag köpte Salo från Videodrome och fick betala 301:- SEK, höll på att smälla av, men som sagt allt är inte deras fel utan det är att dom får betala moms, porto och annat skit. och sen ska dom juh tjäna en slant på det också

Javisst, det stämmer att det blir väldigt mkt pålägg på importfilmer... Men jag importerar helre själv istället för att betala 200:- mer från Svensk butik. Har tyvärr inte en miljon på kontot! :(

InläggPostat: fre sep 10, 2004 13:53 Svara med citat
De Rossi skrev:
pewp skrev:

Javisst, det stämmer att det blir väldigt mkt pålägg på importfilmer... Men jag importerar helre själv istället för att betala 200:- mer från Svensk butik. Har tyvärr inte en miljon på kontot! :(

Har själv börjat köpa mer och mer på egen hand istället för genom svenska butiker. När det gäller vissa "eurohorror" och andra som inte säljs för mindre än 250 kr utomlands kan jag iofs köpa dem här hemma för 300 kr. Skiljer det annars närmare hälften i pris köper jag naturligtvis där det är billigare...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 11, 2004 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Schnaas skrev:

Gör det!

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 10, 2005 15:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Övertyga mig med några rader nu då.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 10, 2005 16:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Almost Human skrev:
Tja, och så undrar folk varför man beställer film från U.S.A!?
Även om man åker på tull så tjänar man en hundring eller två... Bara frakten från Filmchock får en att få yrsel (Iofs inte deras fel utan vårt kära postverk).

Men 299:- plus frakt är fan i mig vansinnigt dyrt! :x

Kanske ska sägas att nu kostar den 179 och ingen frakt kostnad
om man inte väljer postförskott, då blir det en femtiolapp extra.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 10, 2005 16:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Den är apbillig på Discshop, men jag är lite skeptisk... Inte till utgåvan utan till filmen.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 10, 2005 17:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Play tar £7 = 95kr inkl. frakt.

InläggPostat: lör feb 11, 2006 12:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Har sett filmen nu!
Köpte anchor bay uk´s 2 discare på discshop för ynka 99kr. Hade inte sett denna filmen innan, såg den långa versionen igårkväll, uppfattade den som lite långtråkig ibland, dessutom så var vissa bortklippta dialogscener i vhskvalite typ, ala anchor bay´s Army of darkness, typiskt slarv från anchor bay :evil:
Såg den långa versionen för jag trodde att den hade mer gorescener. Tror jag ändrar min åsikt om långtråkighet i filmen när jag ser den korta versionen!, vad jag läste här så står det att allt gore är intakt i den korta versionen + att den säkert har bättre bild!.
Hur som helst så var Evilspeak mycket bra!

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 13:13 Svara med citat
Precis som jag sa så är den korta versionen att föredra, då den är inte så seg.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Jag har en VHS-utgåva av denna. Säljes om någon är intresserad

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 12, 2006 23:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Jag kan sälja eller byta min 2disc Uk utgåva...tycker inte filmen var något vidare bra alls...sedd en gång och i perfekt skick
pm a mig om intresse finns

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
45 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori