Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Dead & Buried

InläggPostat: sön sep 12, 2004 01:58 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Hittade ingen topic om denna film.
Vet att BU släppt denna men hur är svenska budget-utgåvan av denna film? Oklippt, bra bild?
Är filmen bra?

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 08:41 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Svenska utgåvan!

1. Oklippt= Japp
2. Bra bild= Nej (värdelös)
3. Filmen bra= Helt suverän faktiskt.

InläggPostat: sön sep 12, 2004 09:32 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
Har precis beställt den svenska utgåvan. Hoppas mycket på den här filmen.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 10:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
köpte på willys i sundsvall denna film för 35 kr och tyckte den inte var så bra :cry:

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 11:13 Svara med citat
vincent skrev:
Svenska utgåvan!

1. Oklippt= Japp
2. Bra bild= Nej (värdelös)
3. Filmen bra= Helt suverän faktiskt.

Hmm... Nu blev det svårt. Är den bättre än VHS-bild iaf så skulle jag nog tycka att den var värd 40 spänn. Är den sämre då vete tusan...

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 11:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Om ni vill se lite bilder på 2-discutgåvan så kolla HÄR.

InläggPostat: sön sep 12, 2004 11:31 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Ja visst är den värd 40kr. Jag köpte först den svenske och i ochmed att jag gillade filmen så mkt köpte jag sedan BU´s utgåva.

InläggPostat: sön sep 12, 2004 11:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Gillar också filmen (gjorde iallafall) men har inte köpt nån dvd än. BU versionen har fått en hel del kritik, hur är den? Jag har BU's Shock Waves (som jag inte sett någon kritik av alls, kanske missat) och den var förvånansvärt dålig. Inbillar mig att dessa två filmer har samma "dignitet" storleksmässigt sett och borde rimligtvis fått bättre presentationer. Men som sagt, har inte sett Dead & Buried discen.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 11:51 Svara med citat
vincent skrev:
Ja visst är den värd 40kr. Jag köpte först den svenske och i ochmed att jag gillade filmen så mkt köpte jag sedan BU´s utgåva.

Ok, det får nog bli ett köp av den svenska discen.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 12:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Dead & buried är väldigt bra. Finns tydligen utgiven av Anchor Bay UK också, men den utgåvan saknar monoljud.

InläggPostat: sön sep 12, 2004 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Priset på den svenska utgåvan är iaf mycket bra.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 15:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Hans Ohnemänner skrev:
Gillar också filmen (gjorde iallafall) men har inte köpt nån dvd än. BU versionen har fått en hel del kritik, hur är den? Jag har BU's Shock Waves (som jag inte sett någon kritik av alls, kanske missat) och den var förvånansvärt dålig. Inbillar mig att dessa två filmer har samma "dignitet" storleksmässigt sett och borde rimligtvis fått bättre presentationer. Men som sagt, har inte sett Dead & Buried discen.

Det handlar väl om att den är väldigt grynig. Problemet ligger ju i att negativet är i det skicket, och jag väljer hellre grynig bild än softad bild.
Har BU dvd'n men har inte hunnit sett den än.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
NIN skrev:
Det handlar väl om att den är väldigt grynig. Problemet ligger ju i att negativet är i det skicket, och jag väljer hellre grynig bild än softad bild.
Har BU dvd'n men har inte hunnit sett den än.

Hade räknat med att man skulle kunna gräva fram bättre källmaterial, det är ju filmer som borde vara lättåtkomliga i och med att de är amerikanska produktioner och (Shock Waves i alla fall) haft en viss framgång på bio. Men det är ju bara spekulationer från min sida, att man hafsar ut lite halvkända titlar som gemene man känner igen, och gör ett kanon jobb på mer obskyra titlar. Svårare att kränga en taskig Sadomania än en dålig Shock Waves ungefär.
Men lämna gärna ett omdöme om D&B när du sett den, jag avvaktar med ett köp.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
NIN skrev:
och jag väljer hellre grynig bild än softad bild.

Finns det ett samband mellan grynig och soft bild?

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 16:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Har alltid undrat om denna film är bra..

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 17:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Den är okej! Har Dragons utgåva och kommer nog inte att uppgradera till BU:s.

InläggPostat: sön sep 12, 2004 17:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Jag har ju BUs och tycker den är helt ok, men så är det den enda jag. Stör mig själv inte på att bilden är grynig för jag tycker det ger filmen en viss stämning, precis som med ABs COTLD... Men det skulle vara intressant om det fanns nån sajt som jämförde de olika versionerna med screenshots.

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 21:51 Svara med citat
Nu har jag sett den svenska utgåvan av Dead & Buried. Bilden är ingen höjdare. Ok, den är iofs skarp och har bra färger i dag-scener med normalt ljus men det är som om det ligger en hinna/filter över hela bilden som gör den konstigt grynig. Detta blir extra tydligt i vissa scener och då är bilden riktigt dålig. (Transfer från VHS-källa?) För 40 kr kan man dock inte kräva så mycket. :wink:

Själva filmen tycker inte var något speciellt - medelmåttig. Jag har dock en tendens att bli besviken på amerikansk skräck från tidigt 80-tal som andra älskar (Friday The 13th och The Prowler är två andra exempel).
Kommer inte uppgradera min utgåva med AB- eller BU-släppet.

Senast redigerad av ola sön sep 12, 2004 21:53, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 21:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag som inte sett filmen, men är skitsugen, Då är det ett gjutet köp och köpa den svenska för kanske för 40 spänn och se vad jag tycker om den, Sedan kanske jag kan uppdatera med BUs! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 12, 2004 21:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
Den utgaven de har på www.cdon.com er ikke så verst. Det er den jeg har for øyeblikket,bilde er litt dårlig,men det funker.

KJEMPE BRA film med det samme. :)

InläggPostat: sön sep 12, 2004 23:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Nja, man kan ju vid överföringen använda olika filter för att få bort grynigheten. Det som då blir är en mjukare bild som saknar fina detaljer som försvinner med grynigheten och man kan även få olika artifacts.

Hans Ohnemänner, Det gör jag. Kan bli redan ikväll.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 13, 2004 07:23 Svara med citat
NIN skrev:
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Nja, man kan ju vid överföringen använda olika filter för att få bort grynigheten. Det som då blir är en mjukare bild som saknar fina detaljer som försvinner med grynigheten och man kan även få olika artifacts.

Ok, med tanke på att TENEBRAE är "soft", kunde den då ha varit grynig på dvd istället...?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 13, 2004 07:24 Svara med citat
NIN skrev:
mamoulian skrev:
NIN skrev:

Ok, med tanke på att TENEBRAE är "soft", kunde den då ha varit grynig på dvd istället...?

[Faen oxå, datorn var så långsam så jag råkade trycka två gånger, pinsamt... :oops: ]

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 13, 2004 12:28 Svara med citat
Hans Ohnemänner, Såg om den igår natt och filmen är fortfarande väldigt bra, bättre än vad jag kom ihåg den. Bilden är bra men i vissa scener är det ganska grynigt, främst i början av filmen. Annars så tycker jag BU har lyckats verkligen med utgåvan. Det är en hel extra disk med bonus matrial för den som är intresserad av sånt. Så personligen tycker jag det är värt att offra en pizza och öl för att få BU version istället.

mamoulian, Kan mkt väl stämma.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 13, 2004 21:54 Svara med citat
Ok, då blir det ett köp framöver, den svenska utgåvan verkar ju inte allt för häftig.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
32 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori