Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Funhouse

InläggPostat: sön sep 19, 2004 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Hur är denna film av Tobe Hooper? Ska ju vara en slags slasher...

Bild

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 19, 2004 20:24 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
Det undrar jag med har länge tänkt att köpa den nu. Har hört av ett par kompisar att den ska vara bra.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 19, 2004 20:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
lomzus skrev:
Det undrar jag med har länge tänkt att köpa den nu. Har hört av ett par kompisar att den ska vara bra.

Ja visst verkar den, och den är ju billigt också runt 100 kronor, inte farligt alls??!

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 19, 2004 20:29 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
Schnaas skrev:
lomzus skrev:

Ja visst verkar den, och den är ju billigt också runt 100 kronor, inte farligt alls??!

Vart kostar den 100 kr ?

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 19, 2004 20:31 Svara med citat
lomzus skrev:
Schnaas skrev:
lomzus skrev:

Vart kostar den 100 kr ?

Var tom ännu billigare, 67 kronor.

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=594561

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 19, 2004 20:33 Svara med citat
Schnaas skrev:
lomzus skrev:
Schnaas skrev:
lomzus skrev:

Vart kostar den 100 kr ?

Var tom ännu billigare, 67 kronor.

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=594561

Bra pris, tror jag beställer den imorgon.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 19, 2004 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
Har lenge hatt lyst til å se den. Må kjøpe denne snart.

InläggPostat: sön sep 19, 2004 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Har FUNHOUSE på vhs. Tycker att det är en riktigt hyfsad liten film. En av Tobeys bättre efter TCM och Poltergeist och en bra bit före bottennapp som EATEN ALIVE och MANGLER.

Gillar den kanske mest för söta Elizabeth Berridge (senare i Formans AMADEUS) :oops: ... Iallafall får man väl förmoda att denna utgåva är bättre än den första dvdn, så den är kanske lite uppfräschad oxå...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 19, 2004 22:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
Selger du VHS'en din?

InläggPostat: mån sep 20, 2004 16:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
bub skrev:
Selger du VHS'en din?

Tyvärr har den inte farit så bra de åren jag haft den. Den var redan dålig när jag köpte den begagnad. Det är inget jag vågar skicka iväg... sorry :(

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 16:26 Svara med citat
mamoulian skrev:
bub skrev:
Selger du VHS'en din?

Tyvärr har den inte farit så bra de åren jag haft den. Den var redan dålig när jag köpte den begagnad. Det är inget jag vågar skicka iväg... sorry :(

Ok. :)

InläggPostat: mån sep 20, 2004 16:34 Svara med citat
bub skrev:
mamoulian skrev:
bub skrev:
Selger du VHS'en din?

Ok. :)

Vågar dock rekommendera den på den nya dvdn på bild ovan... fast jag inte sett den på dvd än :P

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 17:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Snyggt omlag är det iaf :wink: Får mig att tänka på House of 1000 corpses

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 18:51 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Snyggt omlag är det iaf :wink: Får mig att tänka på House of 1000 corpses

Hehe jo.. kommer köpa funhousé sen

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 21, 2004 11:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
denna film fick väl t o m "nasite" status i england, trots att den inte innehåller något särskilt, varken när det gäller våld eller snusk.
har sett den på teve två ggr (kanske var den klippt då?) men jag kan inte påstå att den är särskilt bra, duger som tidsfördriv och för lite slötittande.
morden kan jag inte minnas vara särskilt grafiska, och inte är de så värst många heller, ett plus är iaf att det är roliga miljöer och att mördaren faktiskt ser ganska häftig ut.
jag klarar mig bra utan att äga den, men sen är ju inte slashern min favorit genre heller.. 8)

InläggPostat: tis sep 21, 2004 13:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Såg den oxå på TV för rätt länge sen. Minns att det var nån brud som flashade tuttarna i duschen i början (man minns det viktiga :wink: ), men inte så mkt mer. Kanske måste se den igen vid tillfälle.

InläggPostat: tis sep 21, 2004 17:43 Svara med citat
verkar vara en roligb och bra film.. ett köp för min del

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 21:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Jävligt effektiv skräckrulle, finurlig regi av Hooper, cool cirkusterrorryslig stämning.

InläggPostat: tis feb 21, 2006 23:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
100 år sedan jag såg denna :D
Nog dags att återskapa magin :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 22, 2006 11:54 Svara med citat
lizzardking skrev:
100 år sedan jag såg denna :D
Nog dags att återskapa magin :lol:

Se så, Broder! Masa sig iväg till tevesoffan nu. Raska på! :razz:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 22, 2006 12:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Längesen jag såg enna pärla, får bli en titt i kväll, minsann! :lol:

InläggPostat: tor feb 23, 2006 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
En bra film med schysst 80-tals känsla! Inte speciellt blodig men ändå ett snyggt monster av Rick Baker!

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 15, 2007 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
För mig var den här bara ännu ett i raden av bevis för att Hooper bara hade tur att råka vara med och göra TCM. Egentligen saknar han själv nästan helt begåvning, och är helt beroende av sin omgivning för att prestera nånting sevärt.
Här blir det bara segt och aldrig spännande, skrämmande eller någon terrorkänsla överhuvudtaget.
Samtidigt måste jag tillägga att Funhouse ändå var något bättre än vad jag hade väntat mig.

Filmen är ett av Universals taskiga försök att casha in på slashergenrens popularitet i början av 80-talet.
Inledningsscenen är en ripoff på Halloween, fast man försöker legitimera den genom en massa tramsiga referenser, dels till Psycho, dels till Universals gamla monsterfilmer. Ungefär som att det skulle vara Universal som uppfann skräckfilmen eller nåt. Men det har inget med filmen i övrigt att göra! :x

Dessutom saknar filmen helt koppling till Stooges klassiska album, vilket annars kanske hade kunnat rädda den...

/Slut på dagens gnäll från rageman

InläggPostat: lör mar 24, 2007 10:34 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör okt 14, 2006 08:23Inlägg: 682
Denna såg jag på bio första gången i början
av 80-talet. En godkänd rulle,helt enkelt.
Monstret ser lite ut som J P Barda(från Army of Lovers)
när han festat hårt och ramlat framstupa rätt ner i grannens
swimmingpool(under renovering).

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 24, 2007 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Den här filmen är otroligt bra och spännande! Jag ångrar verkligen inte att jag köpte den. 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
43 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori