Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Nightbreed (1990)

InläggPostat: fre jun 15, 2012 23:12 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre jul 22, 2011 23:50Inlägg: 13
Hitta en Petition man kan signa om man vill att den längre versionen(2h35min) ska ges ut på DVD/bluray.

http://www.ipetitions.com/petition/nightbreed/

Och ett twitter från Clive Barker (2012-06-12):

Morgan Creek has given us permission to show the cut around the world and to raise money to prepare the cut for a release on Blu Ray...

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 17, 2012 15:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Yaaay! Fint initiativ. Visste inte om det här men skrev självklart på insamlingen :)

InläggPostat: ons jun 20, 2012 14:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Gå även med i Facebook-gruppen Occupy Midian, som ligger bakom den petition som det länkades till.
Hade gjort vad som helst för att få se the Cabal-cut!
Läste om Cabal nu på semestern också, och fan va den är bra!

http://www.facebook.com/groups/occupymidian/

http://www.occupymidian.com/

InläggPostat: ons jun 20, 2012 17:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1404Ort: Enköping
Det lönar sig att tjata ibland :lol:

"Well great news. After an extensive online campaign by @OccupyMidian and multiple sold out screenings of the 2hr 35 min ‘Cabal Cut’ (a composite edit based on two VHS work print’s of the film) rights owner Morgan Creek have agreed to release Barker’s directors cut of the film on DVD/Blu-Ray.

Needless to say Barker is ecstatic.

“This could not, would not have happened without your voices. We have all been heard. The Morgan Creek team have my thanks and my respect.” Writes Barker on Twitter today, “ Vey seldom does anyone in the movie business pay attention as they have, understanding perhaps that the message of the movie as I shot it is one that dramatises a different ending to the age old story of how a war between Humankind and something other draws to a close”

No release date has been confirmed but Geek Syndicate will update you when we know more.
"

Detta bekräftas även på Clive Barkers egen website. Nu är det alltså bara att vänta på släppet

InläggPostat: ons jun 20, 2012 18:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
\:D/ :ymparty: :jason: :twisted: :D \m/
Är så glad!!!

InläggPostat: ons jun 20, 2012 20:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ska bli spännande. Var länge sedan jag såg den och äger den inte, men när den här versionen släpps får det bli ändring på det :)

InläggPostat: tor jun 21, 2012 07:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8423Ort: Borås, Sweden
Verkligen underbara nyheter!! :D Detta släppet ser jag verkligen fram emot.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 21, 2012 12:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Underbara nyheter! :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 21, 2012 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
tänkte se om den som finns på dvd nu men det skiter jag i nu och väntar på denna version :jason:

InläggPostat: tor jun 21, 2012 20:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Vad skoj! :D

InläggPostat: ons apr 10, 2013 22:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Nån som hört något nytt om Cabal-cut? Har den kommit ut eller på väg? Kan inte sova innan jag sett den, grmbl grmbl.

InläggPostat: ons apr 10, 2013 22:22 Svara med citat
Inget datum satt än så länge vad jag har sett.
Håll koll här: http://www.facebook.com/groups/occupymidian/

InläggPostat: tor apr 11, 2013 08:42 Svara med citat
Jag är inte ett fan av facebook [-x Men tack ivf :mrgreen:

InläggPostat: lör jul 20, 2013 14:00 Svara med citat

InläggPostat: lör jul 20, 2013 16:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8423Ort: Borås, Sweden
Som jag har väntat. Hoppas nu bara att de skyndar på lite! :)

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 20, 2013 17:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Ytterligare ett bevis på att Scream Factory är bäst.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 22, 2013 01:02 Svara med citat
Hurra!!! Kan fan inte bli mycket trevligare än såhär. Goda nyheter.

InläggPostat: tis jul 30, 2013 16:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Tokdiggar verkligen bolaget SCREAM/SHOUT FACTORY men trots det hoppas jag på ett region B-vänligt släpp, då de ju envisas med att låsa sina. Misstänker isåfall att det blir brittiska Arrow Video, som jag tycker slirar efter SHOUT! F-släppen i kvalitet.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 01, 2013 11:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1404Ort: Enköping
Inga nyheter om eventuellt releasedatum för blu ray med 'cabal cut' ?
Har någon av er sett den versionen?

InläggPostat: lör jul 18, 2020 20:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 925
Bryr mig inte om den som kom ut för nå't år se'n (OBS! Jag har skottsäker väst på mig! Bild), Barkers vision, eftersom jag inte gillar att det är mer fantasy (av det jag läst), så jag har följande DVD (reg 1) i hyllan, med bioversionen som jag är fullt nöjd med:

Bild

Cronenberg är kylig i den här. Bild

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
45 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter: