Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Dead Pit (1989)

InläggPostat: tor dec 02, 2004 23:52 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön jan 25, 2004 13:04Inlägg: 296
Hittade inte ngn tråd om denna film och måste därför starta en. Detta har varit en film jag länge velat köpa och fått chansen men det har blivit ett njaeee många ggr. Hittade då den för ynka 69spänn och slog till. Fan vad glatt överraskad jag blev den innehåller allt för att bli bra. Konstigt att den är så pass okänd ändå och att den inte finns att hitta på många ställen. Ännu underligare är att det knappt är ngn som talar om denna film på ex olika forum. Det har gjorts många polls om zombiefilmer hit och dit men denna näms aldrig. Därför gör ja detta. KÖP OCH SE DEN!!

Ni kanske undrar vilken jag snackar om?? :twisted:

http://us.imdb.com/title/tt0122037/

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 02, 2004 23:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Jag har den på min att-se-lista.

InläggPostat: fre dec 03, 2004 00:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
The Dead Pit.

Så, nu har jag gjort så att man kan söka efter filmen i framtiden. :wink:

Kommer inte ihåg mycket. Gammalt sjukhus alt mentalsjukhus och sen inte mycket mer.
Ligger uppe på vinden och skräpar. Tror att jag tyckte den var ok.
Släppte inte odox den här i Sverige för ett tag sen?

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2004 06:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Cheryl Lawson springer runt i trosor och tajt linne i hela filmen. En riktig liten retsticka som ändå visar lite av sina behag i en mardrömslik duschscen...*mums* Har funderat på att köpa denna ett tag...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2004 06:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
F ö så verkar Ms Lawson ha en ganska gedigen stuntkarriär bakom sig...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2004 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8421Ort: Borås, Sweden
Har den på sliten vhs någonstans på vinden. Man kanske ska skaffa den på fin dvd!

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2004 08:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det är nästan hundra år sedan jag såg den senast, då tyckte jag inte det var så mycket att hänga i julgranen.
Får ta och leta upp min vhs kopia och titta på den igen en mörk vinter natt. Kanske nu i helgen...

InläggPostat: fre dec 03, 2004 08:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Den gillade jag en hel del när jag såg den för länge sen. Har den på VHS men ska nog införskaffa den på DVD.
Men vart hittar man den för ett bra pris och utgåva?

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2004 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Finns utgiven i england på dvd, men jag vet inget pris eller nåt..

InläggPostat: fre dec 03, 2004 15:37 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön jan 25, 2004 13:04Inlägg: 296
Ok det verkar vara fler än jag som tyckte den var shysst.

För den som vill slå till säljer americanlaser den för 99:-

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2004 18:43 Svara med citat
Det var inte farligt.

InläggPostat: fre dec 03, 2004 19:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Lite trög första halva av filmen, jag hade gärna sett fler zombies. Men OK som helhet.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 13:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag har den på ODOX VHS från den gamla goda tiden, var länge sedan jag såg den nu och vet inte om min utgåva är klippt eller inte.. men senast jag såg den gillade jag den iaf.
lagom lågmäld med bitvis lite skönt våld och tuffa zombies, måste se om den nån gång känner jag.
intressant med science vs religion temat också.. :)

InläggPostat: lör dec 04, 2004 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
:!: LITE SPOILERS :!:

Ärligt talat så är den ju rätt kass (tycker jag). Den mardrömslika duschscenen e ju fin asså.. bara till för att visa brudens lökar.. har inte ett dugg med handlingen att göra, fångvaktaren (väktarinnan?) står o spolar med en slang på bruden i vitt linne.. med såpass högt tryck att linnet till slut slits av.. haha.. my god vilken nightmare!

Sen när de fyller huset med vigvatten så kunde jag fan gjort en verklighetstrognare modell asså!

Jag lär iaf aldrig köpa denna på DVD..

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 15:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Citera:
Jag lär iaf aldrig köpa denna på DVD..

Nej, jag nöjer mig med min gamla VHS. 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 23:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Jag har för mig att filmen var rätt dålig. Effekterna var kassa och det var knappt några zombies med i den. Det är nog vettigare att hellre köpa The Beyond en gång till (ifall eran tin dvd går sönder) än att kasta pengarna på The Dead Pit!

InläggPostat: sön dec 05, 2004 08:49 Svara med citat
Bhoot skrev:
Jag har för mig att filmen var rätt dålig. Effekterna var kassa och det var knappt några zombies med i den. Det är nog vettigare att hellre köpa The Beyond en gång till (ifall eran tin dvd går sönder) än att kasta pengarna på The Dead Pit!

PIT är knappast något mästerverk, det kan vi väl hålla med om. Däremot är jag lite skeptisk till att en "zombiefilm" nödvändigtvis måste ha ett visst antal zombies för att vara "bra". Det är inte mängden zombies utan kvalitén på de och filmen som helhet som avgör, tycker jag :)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 05, 2004 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
mamoulian skrev:
PIT är knappast något mästerverk, det kan vi väl hålla med om. Däremot är jag lite skeptisk till att en "zombiefilm" nödvändigtvis måste ha ett visst antal zombies för att vara "bra". Det är inte mängden zombies utan kvalitén på de och filmen som helhet som avgör, tycker jag :)

Jo visst är det så. Let Sleeping Corpses Lie innehåller inte massor av zombies, men är ändå en av de bästa zombiefilmerna som gjorts! Som sagt så måste filmen hålla en viss kvalité också, något som The Dead Pit inte gör.

InläggPostat: sön dec 05, 2004 10:58 Svara med citat
Bhoot skrev:
mamoulian skrev:

Jo visst är det så. Let Sleeping Corpses Lie innehåller inte massor av zombies, men är ändå en av de bästa zombiefilmerna som gjorts! Som sagt så måste filmen hålla en viss kvalité också, något som The Dead Pit inte gör.

DEAD PIT är ju mer en kul, lite "campy" (kan man säga så?), film...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 05, 2004 14:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Finns den på ngn go och bra dvd?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 05, 2004 14:23 Svara med citat
Finns både DRAGON och MIDNITE MOVIES och är i fullframe...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 05, 2004 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
mamoulian skrev:

Okidoki. tackar :P

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 05, 2004 17:54 Svara med citat
Schnaas skrev:
mamoulian skrev:

Okidoki. tackar :P

Midnites utgåva finns på Americanlaser för 99:- -- för enkelhetens skull...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Jag gillar Dead pit en hel del. Visst, den är inte något mästerverk men roligt campy och har gore och naket med. Vad mer kan man begära? :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 16:50 Svara med citat
NIN skrev:
Jag gillar Dead pit en hel del. Visst, den är inte något mästerverk men roligt campy och har gore och naket med. Vad mer kan man begära? :mrgreen:

Ja...att den är bra, och inte trist som tusan? :?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
42 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori