Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Street Trash

InläggPostat: sön nov 23, 2003 01:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
När jag läste i "ditt första möte med eurocult tråden" och melodyline ploppar upp som centralt tema kom jag att tänka på en av de charmigaste filmerna jag inhandlat därifrån: street trash, med den snygga taglinen; the ultimate melt movie.

för er som inte sett den är det en våldsam svartkomedi med svinigt tuffa effekter om uteliggare, en tokig vietnamveteran, en tokig polis och förbjuden sprit som får sina intagare att smälta.. och otroligt underbat och kladdigt är det! jag som älskar när folk smälter på film kan inte annat än älska den här.
den sjuka humorn är oxå den riktigt rolig genom hela filmen.

jag tror den här finns på DVD och om ngn vet vilken utgåva som gäller och hur den är blir jag väldigt glad om ni säger det.

någon annan som sett den och vad tyckte ni? och köpte ni den oxå från melodline? :wink:

InläggPostat: sön nov 23, 2003 10:16 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Det är för närvarande Dragons utgåva som gäller! Den långa versionen är 107 min.

InläggPostat: sön nov 23, 2003 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
metmask skrev:
någon annan som sett den och vad tyckte ni? och köpte ni den oxå från melodline? :wink:

Jo rå, å jag älskar den :wink:
Har doc. blivit av med min VHS film för en del år sen.
Måste nog få ta å köpa Dragons utgåva som vincent rekommenderade nu :D

Gillar nog mest när tjockisen smäller efter att ha druckit viper(?) eller kille står å pissar genom planket på en annan uteliggaren som sliter av han ***** å kör rugby med den med dom andra på bilskrotten :twisted: verkligen underhållande film som sagt :twisted:

Melodin har jag doc inget minne av

Boodymelt har jag blivit rekommenderade också, en Australjensk version av den, men har doc. inte sett den än :cry:

InläggPostat: sön nov 23, 2003 13:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Filmen kommer att släppas som 2 discare från Synapse i USA nästa år.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 23, 2003 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
underbart, har fått intrycket att synapse bara släpper riktiga kalasutgåvor, blir nog till att köpa den nästa år alltså. :D

bodymelt vill jag höra mer om.. och filmer där folk smälter i största allmämhet förstås. :)

InläggPostat: sön nov 23, 2003 18:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
metmask skrev:
bodymelt vill jag höra mer om.. och filmer där folk smälter i största allmämhet förstås. :)

Nja Bodymelt är sådär. Det var en redneckfamilj som var ganska roliga, men som helhet så var väl filmen inte så väldigt underhållande eller bra. Minns att den visades på TV1000 för en cirka 10 år sedan.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 23, 2003 23:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
Appropå smältfilmer så får man ju inte glömma the Incredible Melting Man. Såg den tidigt åttiotal och blev jätterädd. Nu känns den väl inte så otäck längre, men den har snygga och kladdiga effekter.

InläggPostat: mån nov 24, 2003 16:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
vincent, Är den nuvarande R1 versionen (är inte den också Synapse släpp?) den kortare? Om så, har det sagts att det är den länga som kommer nu eller?

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 24, 2003 18:42 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
NIN: Vågar inte uttala mig om den ,vet inget alls om den.

InläggPostat: mån nov 24, 2003 19:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Det finns ingen R1 utgåva.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 24, 2003 19:55 Svara med citat
Jag letade oxå och kunde inte hitta nån!

InläggPostat: mån nov 24, 2003 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Hmm, har för mig att Synapse släppte den för massa år sedan på DVD. Snacket var att den kanske skulle släppas på LD också så det är ett tag sedan. Får återkomma med det.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 25, 2005 11:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Haha !!

Sålde min Dragon-utgåva på denna underbara film och blev sugen på den igen så jag beställde den från discshop :D

Nu ska det tydligen följa med etiketter oxå så det kanske dags att man drar igång kokar´n igen :wink:

Någon annan som har Synapse-utgåvan ?
Vet det ska komma en dubbeldiscad med men det struntar jag i, sugen på att se den nu 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 25, 2005 11:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
jag har synapse utgåvan :)

InläggPostat: sön dec 25, 2005 11:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
ZombieBoy skrev:

Hur är den utgåvan då ??

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 25, 2005 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
ZombieBoy skrev:

Hur är den utgåvan då ??

Finemankeningenung!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 25, 2005 11:47 Svara med citat
mamoulian skrev:
lizzardking skrev:
ZombieBoy skrev:

Hur är den utgåvan då ??

Finemankeningenung!

Det låter bra det :P

Filmen kanske inte är någon höjdare men effekterna är för jävla bra :P
Fast kvinnosynen är väl inte riktigt på topp i den :|

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 25, 2005 12:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
den utgåvan är kanon :)
och filmen är riktigt cool :twisted:

InläggPostat: sön dec 25, 2005 15:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
lizzardking skrev:
Haha !!

Sålde min Dragon-utgåva på denna underbara film och blev sugen på den igen så jag beställde den från discshop :D

Nu ska det tydligen följa med etiketter oxå så det kanske dags att man drar igång kokar´n igen :wink:

Vet det ska komma en dubbeldiscad med men det struntar jag i, sugen på att se den nu 8)

Yepp...och det var jag som köpte den! 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 25, 2005 21:38 Svara med citat
The Shape skrev:
lizzardking skrev:
Haha !!

Och jag hoppas du är lika nöjd med den som jag var, min vän :P

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 25, 2005 23:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Är det nån som vet ett datum på dubbel disken från Synapse

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 26, 2005 03:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 20, 2005 00:14Inlägg: 107Ort: Buffalo Springfield
Mackan666 skrev:
Är det nån som vet ett datum på dubbel disken från Synapse

Antingen nu i slutet av det här året, eller första kvartalet -06. Har tyvärr inget mer exakt datum än så.

InläggPostat: tis dec 27, 2005 00:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
lizzardking skrev:
The Shape skrev:
lizzardking skrev:
Haha !!

Och jag hoppas du är lika nöjd med den som jag var, min vän :P

Lita på det! :)

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 01, 2006 15:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Fantastiskt att en film kan pendla så totalt mellan världsklass och uruselt. Splattereffekterna är underbara, men resten av filmen - allting däremellan - suger verkligen pung.

En halvtimmesversion som koncentrerade sig på Viper-drickan hade vart perfekt. Kanske får ta och klipp ihop en själv :?

InläggPostat: tis jan 31, 2006 09:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Helt klart en tuff film, jag har den på någon oklippt VHS, minns inte vad det är för släpp, får ta och kolla upp det. Kul att den finns på DVD :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
45 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori