Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Urban Legends: Bloody Mary

InläggPostat: sön feb 27, 2005 13:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Den andra uppföljaren verkar ha gjorts i smyg eller är på väg att göras.
Jag gillade första filmen men tvåan var en typisk dålig uppföljare, som visserligen hade sina "fina" stunder.

Ni kan läsa mer om ni klickar på länken:
http://www.bloody-disgusting.com/index. ... e=newsfull

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 27, 2005 13:26 Svara med citat
krug skrev:
Den andra uppföljaren verkar ha gjorts i smyg eller är på väg att göras.
Jag gillade första filmen men tvåan var en typisk dålig uppföljare, som visserligen hade sina "fina" stunder.

Ni kan läsa mer om ni klickar på länken:
http://www.bloody-disgusting.com/index. ... e=newsfull

Ettan sög riktigt hårt (faktiskt bland det sämsta i den genren jag sett, och älskar mainstream-slashers), men tvåan är en fantastiskt lite pärla! Ska bli intressant att se hur trean blir :)

InläggPostat: sön feb 27, 2005 21:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
ja tycker raka motsatsen måste ja säga, förresten fred, nu image har gjort en film so heter Larva. Även om djuren är parasiter o inte larver så e den ändå ganska bra förvånandsvärt nog. Gav den 3/5, tror du skulle gilla den.

InläggPostat: mån feb 28, 2005 00:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Kan bli rätt intressant. Gillade faktisk både ettan och tvåan. Hoppas trean är riktigt bra...

InläggPostat: mån feb 28, 2005 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Trevligt, man kan aldrig få nog av dåliga mainstreamslashers.
Nu fattas det bara att de gör en Scream 4 oxå, och 5 & 6 osv...

InläggPostat: mån feb 28, 2005 18:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8376Ort: Borås, Sweden
Nattugglan skrev:
Trevligt, man kan aldrig få nog av dåliga mainstreamslashers.
Nu fattas det bara att de gör en Scream 4 oxå, och 5 & 6 osv...

Vet inte om du är ironisk, men jag antar att du är det. Själv anser jag inte att man kan få nog av Mer "mainstreamslashers". Ser fram emot Urban legend 3.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 28, 2005 19:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Scream vill jag inte nå mer filmer av. Gillar både ettan tvåan och trean i den serien. Men tre var nog. Tror säkert att många vill göra en fortsättning, men alla skådisar har skrivit på ett kontrakt att dom inte får medverka i några fler uppföljare. Detta gäller Craven också. KOmmer den en till Scream film så kommer den att suga rejält.

InläggPostat: mån feb 28, 2005 21:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8376Ort: Borås, Sweden
Giallo skrev:
Scream vill jag inte nå mer filmer av. Gillar både ettan tvåan och trean i den serien. Men tre var nog. Tror säkert att många vill göra en fortsättning, men alla skådisar har skrivit på ett kontrakt att dom inte får medverka i några fler uppföljare. Detta gäller Craven också. KOmmer den en till Scream film så kommer den att suga rejält.

Ja Scream triologin får det gärna vara slut på.3 filmer var precis lagom. Men mer mainstreamslasher välkomnar jag gärna. Vet att det är ett gäng på väg också!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2005 01:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Tyckte först att 1an var ganska bra, men sen tröttnade jag en del på den, så nej, vet inte om jag är villig på den här 3an

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 11, 2005 00:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Någon som har sett den än då? Såg att den gick att beställa på Americanlaser..

Gillade också ettan jävligt mycket, så man är ju lite nyfiken på den här.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 11, 2005 07:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
Ja har sett filmen, recenserad på Slasherpool.com såklart =) Gav den 3/5

InläggPostat: mån jul 11, 2005 10:04 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör sep 11, 2004 12:54Inlägg: 65
AnthroFred skrev:
Ja har sett filmen, recenserad på Slasherpool.com såklart =) Gav den 3/5

Innehåller den några fler "urban legends" (aka vandringssägner) mer än Bloody Mary?

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 11, 2005 11:14 Svara med citat
Är sugen på denna film.....

InläggPostat: mån jul 11, 2005 12:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Trailern finns på: http://a.videodetective.com/trailer-pre ... dID=474000

Såg rätt ok ut.
Har de typiska amerikanska karaktärerna och morden/olyckorna såg rätt mkt ut som Final Destination....

Final destination 3 är ju på gång också...

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 11, 2005 12:46 Svara med citat
Nej inga andra moderna myter, bara Bloody Mary.

InläggPostat: mån jul 11, 2005 13:16 Svara med citat
Det är ju som i tvåan då... Då var det ju bara en myt, eller hur???

InläggPostat: mån jul 11, 2005 14:33 Svara med citat
Kommer inte ihåg, dom hade ju den med att vakna upp i ett isbad utan lever iaf.

InläggPostat: mån jul 25, 2005 04:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jun 28, 2004 13:24Inlägg: 450
Kände mig lite kluven efter att ha sett Urban Legends: Bloody Mary, som förmodligen enligt mig den bästa av de tre. Första filmen gick att se och var ok men gjorde verkligen inget större intryck, andra filmen gick rakt förbi och gav dåligt intryck. En anledning för mig att se Bloody Mary var att den är regisserad av Mary Lambert som gjorde Pet Sematary som praktiskt taget skrämde skiten ur mig när jag gick på mellanstadiet då den kom :) Men det var mellanstadiet och det här är nu. Måste erkänna att man fastnar lite i Bloody Mary och vill få reda på vad som faktiskt ska hända, om man sedan får det resultat man är ute efter är ju givetvis individuellt, jag fick det dock inte riktigt. Gillade filmen igenom men själva slutet sabbade en del tyckte jag..är inget stort fan av cgi-effekter. Är annars underhållande i samma mån som många andra teen-horrors, men sticker inte ut speciellt och ger aldrig det där lilla extra man vill ha. Dock okej att se, en del coola mord, men över lag inget speciellt. 6/10

InläggPostat: mån jul 25, 2005 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jun 11, 2005 19:06Inlägg: 358
Men det var som FAN. Trodde aldrig att ni här inne skulle säga att ni gillade moderna slasher-filmer. Sanningen är dock att jag är likadan. Jag gillar både Scream och Urban Legends som ni nämner här. Hoppas trean blir trevlig.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 25, 2005 13:13 Svara med citat
AnthroFred skrev:
Kommer inte ihåg, dom hade ju den med att vakna upp i ett isbad utan lever iaf.

Det var en njure, ingen lever...

InläggPostat: mån jul 25, 2005 14:09 Svara med citat
Profondo Rosso skrev:
Men det var som FAN. Trodde aldrig att ni här inne skulle säga att ni gillade moderna slasher-filmer. Sanningen är dock att jag är likadan. Jag gillar både Scream och Urban Legends som ni nämner här. Hoppas trean blir trevlig.

jag gillar också moderna slasher-rullar. Självklart finns det endel mindre bra/kass, men över lag så gillar jag dem. Det är faktiskt okej att gilla dom nya filmerna fast man är ett riktigt skräckfilms fan som gillar mycket av de gamla filmerna. :)

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 25, 2005 14:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jun 11, 2005 19:06Inlägg: 358
jolli skrev:
Profondo Rosso skrev:

jag gillar också moderna slasher-rullar. Självklart finns det endel mindre bra/kass, men över lag så gillar jag dem. Det är faktiskt okej att gilla dom nya filmerna fast man är ett riktigt skräckfilms fan som gillar mycket av de gamla filmerna. :)

Självklart. Anledningen till att jag skrev så var för att det mest talas om obskyra saker här inne.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 25, 2005 15:50 Svara med citat
Profondo Rosso skrev:
jolli skrev:
Profondo Rosso skrev:

Självklart. Anledningen till att jag skrev så var för att det mest talas om obskyra saker här inne.

Jo, jag förstod att du menade så. :)

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 11, 2005 23:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Tycker inte detta var någon höjdare. Jag gillar ettan, tvåan går väl att se också men detta var sämre. Fula data-effekter som med spindlarna också. :(

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 12, 2005 11:23 Svara med citat
Jag beställde del 3 från discshop precis när den släpptes och det fanns massa i lager. Men jag fick aldrig hem den och nu står den som slut hos leverantör och enligt dom på discshop så har det tydligen blivit någonting fel i saldot. Det som är irriterande är att jag betalade med kort så jag har alltså redan betalat för filmen, så jag får snällt sitta och vänta på att dom ska få in den igen. När jag egentligen skulle kunna gå ner och köpa den på Videomix här i Borås. Riktigt störande!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
33 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: