Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Pumpkinhead

InläggPostat: tis nov 25, 2003 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Pumpkinhead filmerna är dom nåt att ha?
Och vilka utgåvor är bäst?

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 25, 2003 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
inte säker på om jag sett 1:an, men minns det lite suddigt sådär. ifall det är den film jag tänker på så är den bara tråkig, dålig och var en total besvikelse.

InläggPostat: tis nov 25, 2003 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Ettan är iaf en skön film. Mycket stämning och bra monstereffekter.

Vette tusan om jag sett någon uppföljare...? Utgåvan av ettan som finns ute är Open Matte om jag inte missminner mig.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 25, 2003 16:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Kan ngn gå igenom storyn lite så jag kan minnas om det är den jag skådat på VHS för några år sedan? minns bara ngt monster, en stuga i skogen och att det på omslaget stod att någon var inblandad, ni vet, ett sånt där namn man ska minnas. dessutom från vad jag minns kan det ju vara nästan vilken tuff film som helst. :wink:

InläggPostat: tis nov 25, 2003 20:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Vad jag har hört så ska den handla om pojke som blir mördad av ett mc-gäng. Pojkens pappa blir då förtvivlad och tillkallar demonen Pumpkinhead för att utkräva hämnd.
Jag tycker att storyn verkar bra.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 26, 2003 00:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ettan är som Daniel sa en bra rulle. Tvåan är desto sämre.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 30, 2003 16:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis dec 30, 2003 14:19Inlägg: 87Ort: Ørnes. Norway
Del 2 er en meget dårlig film, hvis jeg ikke tar helt feil var vell dette en tv-produksjon.
Den første er en av mine favoritter fra barndommen og den holder fremdeles mål.
Lance Henriksen gjør som vanlig en fin jobb.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 14, 2005 00:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Pumpkinhead finns även som actionfigure!
Bild
Önskar att det hade funnits så här häftiga leksaker när jag var liten!
http://www.spawn.com/toys/product.aspx?product=1935

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 14, 2005 17:29 Svara med citat
jag vidhåller att filmen är en tråkig affär där Lance Henriksen är ganska bortkastad, han är visserligen aldrig märkvärdig men han har en skönt "grå" karisma eller något som jag uppskattar i vissa filmer.
dessutom verkar han ha en preferens att åka motorcykel i filmer, men det är en annan femma. :D

InläggPostat: tis feb 15, 2005 08:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jul 26, 2004 09:13Inlägg: 167
Liker godt den første "Pumpkinhead", mye takke være den skummelt undervurderte Lance Henriksen.

"Pumpkinhead II: Blood Wings" har jeg forøvrig nettopp bestilt, og det blir spennende å se om den er noe.

InläggPostat: lör okt 14, 2006 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Lite info om Pumpkinhead 3: Ashes To Ashes regisserad av Jake West (Evil Aliens etc.):
http://fangoria.com/news_article.php?id=2942

InläggPostat: lör okt 14, 2006 11:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
cozzi skrev:
Lite info om Pumpkinhead 3: Ashes To Ashes regisserad av Jake West (Evil Aliens etc.):
http://fangoria.com/news_article.php?id=2942

Riktigt nice! Kan bli riktigt kladdigt! 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 15, 2006 00:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Pumpkinhead (Vengeance the demon) regisserades faktiskt av Stan Winston och är en kalasbra film med bra stämmning och häftiga effekter.
Finns på region 1 DVD men har för mig att den är pan&scan
Köp Uk DVDn som åtminstone är widescreen (har även bättre bild)

Blood wings Pumpkinhead 2 gjordes av Jeff (Stepfather 2)Burr och har Andy (Dirty Harry, Hellraiser) och Amy Dolenz (witchboard 2) i huvudrollerna och är en riktigt billig och tråkig historia som har Kane Hodder, R.A Mihailoff, Linnea Quigley och Bill Clintons skönsjungande bror i cameoroller.
3an lär komma nu i vinter på sci-fi channel för att senare släppas på DVD och fyran som spelats in backtoback med trean släpps nästa år...

Ge den första en chans om du gillar monsterfilmer, men se bara tvåan om du verkligen gillade ettan.

InläggPostat: sön okt 15, 2006 03:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Bra skrivet. Dock tror jag att ettan är open matt. Var värsta kär i Ami när jag var liten hehe

InläggPostat: fre okt 24, 2008 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Beställde precis den nya specialutgåvan av denna gmla sköna rulle. Mycket extramaterial.... :)

InläggPostat: fre okt 24, 2008 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Störtskön film med underbar stämning! S.E ska införskaffas nästa beställning 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2008 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
Den första Pumpkinhead filmen är riktigt bra. Jag har den engelska utgåvan som har väldigt bra bild och ljud.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 20, 2009 23:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Måste man se 1&2 innan man ser 3:an?

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 20, 2009 23:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Har bara sett första o den har jag liggande i en låda bland många andra DVD-skräckisar.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 21, 2009 07:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Bollyn: Det funkar utan men trean är långt i från samma klass som de två första. Fyran är den sämsta, vilken skitfilm.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 21, 2009 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Tycker att tvåan är den bästa. Synd att den inte finns i widescreen!

InläggPostat: mån maj 25, 2009 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag gillar dessa filmer, inga kanonfilmer att springa benen av men härliga små cresturefilmer, nu minns jag inte riktigt om det är 3an eller 4:an som är blodigast, men någon av dem är rätt blodiga faktiskt. 1an är riktigt bra, tvåan betydligt sämre men även det är en gedigen rulle.

InläggPostat: fre apr 06, 2012 14:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
omtitt av första & andra för ett par veckor sedan, och nu åker tredje i spelaren.

Första är som sagt tidigare kalas bra! Atmosfär & mörka toner, underbara creature effekter! :)
Tvåan är halv dan, men är underhållande & rätt mörk på sina ställen även den.
Tredje minns jag inte så mycket av, därav omtitt av den också. Minns den som rätt slafsig iaf.

Fjärde har jag inte sett än öht.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 14, 2020 21:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 916
Ettan är bra, tvåan inte så bra.

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 16, 2020 20:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 916
Trean o fyran o är nog inspelade (rygg-mot-rygg)
i Rumänien o är därför rediga lågbudgetrullar..

Ja, vågar man se dom? :lol: Bild

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
25 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: