Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Troma

InläggPostat: lör jun 11, 2005 01:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Har någon sett något av Troma? Såg Class of nukem high häromdan och tyckte den var helt ok. Tips?

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 02:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Toxic Avenger är ju en riktigt klassiker, rekommenderas starkt. En till småkul film är Redneck Zombies :)

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 09:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Troma suger...

De enda hyffsade filmerna är Toxic Avenger I, II och III.

Parts of the family, Rabid Grannies, Kabuki Man, Terror Former osv... Dom suger.

InläggPostat: lör jun 11, 2005 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Steppo4u skrev:
Troma suger...

De enda hyffsade filmerna är Toxic Avenger I, II och III.

Parts of the family, Rabid Grannies, Kabuki Man, Terror Former osv... Dom suger.

Terror Firmer är ju rå bra.

Decampitated är en till Troma film som måste ses, riktigt kul :)

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 09:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Toxic Avenger 1 och Class of Nuke'm High är de enda jag finner sevärda.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Troma är äkta fjortissplatter, kan inte säga annat.
Visst har jag skrattat lite åt filmer som Terror Firmer, Toxic Avenger, Rabid Grannies och Wrath of the Wendigo (lite äldre, håller ballare klass med bl.a levande chilligryta) men jag sålde alltsammans och har inga planer på att köpa nån film på nytt.
Troma är dåligt.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jag tar troma för vad det är. skön underhållning...
gillar Terror Firmer och The Toxic Avenger. riktigt roliga.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 16:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
toxic avenger 1-4
class of nuke em high 1-3
terror fimer
decampitated
sgt kabukiman N.Y.P.D.
Redneck zombies
canniball the musical!

är några grymt bra filmer!

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 16:07 Svara med citat
nån som vet nåt bra ställe där man kan beställa Troma filmer på antingen VHS eller DVD?

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
dechristianize skrev:
nån som vet nåt bra ställe där man kan beställa Troma filmer på antingen VHS eller DVD?

Darkdisc har 20% på Redneck zombies Dir Cut, Terror firmer 2-disc Unrated Dir Cut

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 16:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
http://www.troma.se säljer vhs och dvd men det finns inte så många titlar på dvd kvar tror jag.

A nymphoid barbarian in dinosaur hell är jag nog ensam om att gilla här?

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 16:29 Svara med citat
jolli skrev:
dechristianize skrev:

Darkdisc har 20% på Redneck zombies Dir Cut, Terror firmer 2-disc Unrated Dir Cut

har redan Redneck Zombies på VHS och Terror Firmer på nånting annat :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 16:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Redneck Zombies är en sådan dålig film som jag inte klarar av att se rakt igenom, fy, sky som pesten.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!

InläggPostat: lör jun 11, 2005 17:15 Svara med citat
EddieGein skrev:
http://www.troma.se säljer vhs och dvd men det finns inte så många titlar på dvd kvar tror jag.

A nymphoid barbarian in dinosaur hell är jag nog ensam om att gilla här?

99kr för en VHS är väl ganska bra pris, men en DVD för 279kr är överpris som fan. Önskade nästan att jag köpte fler Troma rullar i vintras då det var utförsäljning här i Umeå. Tre stycken troma filmer för 100kr.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 12, 2005 10:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
dechristianize skrev:
video drome hartroma filmer :wink:

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 12, 2005 11:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör jun 04, 2005 13:18Inlägg: 39Ort: Upplands-Väsby
Har sett ett fåtal, många av dem var värdelösa. Speciellt "Surfing nazis must die", fyfan vilken långdragen film det var.
"DEcampitated" var dock rätt kul faktiskt, jag diggar melodin som spelas när mördaren skuttar fram igenom skogen.

InläggPostat: sön jun 12, 2005 18:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons mar 23, 2005 13:30Inlägg: 107
Surt nazis must die är sämst.. Terror Firmer är skit skoj och The toxic avenger 1 och 4 är de bästa i den serien. Redneck zombies är också rolig men skit dåliga effekter. Sgt. Kabukiman rekomenderas också..fast den är inte blodig alls..ren komedi.

Put 'em on my wall
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 12, 2005 19:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Toxic avenger 1-4
Class pf nuke em high
Sgt kabukiman
Decampitated
Terror firmer
Rabid grannies

är bra grejer som Troma gjort och/eller släppt

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 18, 2006 16:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Såg att Troma släpper svenska utgåver nu. :D
Är det nån som vet om Rabid grannies är helt oklippt?
Det är väl bara den holländska som är helt oklippt för övrigt.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 18, 2006 18:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
"Decampitated" har ju i sverige den lätt skönaste taglinen: "När din sovsäck blir din liksäck" :P

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 19, 2006 11:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons mar 23, 2005 13:30Inlägg: 107
Mackan666 skrev:
Såg att Troma släpper svenska utgåver nu. :D
Är det nån som vet om Rabid grannies är helt oklippt?
Det är väl bara den holländska som är helt oklippt för övrigt.

Jag tvivlar på att det är den helt oklippta versionen.
Jag antar att det bara är Tromas klippta version de textat.
Annars så har Darkdisc den holländska oklippta för bara 99 kr.

Put 'em on my wall
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 19, 2006 11:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
jag har den okliptta :D

finns extra scener på extra matrialet oxå :D

InläggPostat: sön nov 19, 2006 16:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
De som jag sett som är värda är Toxic Avenger 1&2, Sgt Kabukiman, Decampitated, Cannibal the Musical och Terror Firmer. Måste nog göra en repris på Class of Nuke em' high. Var jävligt länge sen jag såg den :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 07, 2007 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Min favorit av tromafilmerna är Decampitated, så jävla grym! :D 8) , en klar fempoängare.
Och dom av Lloyd Kaufman äger för det mesta också, speciellt Toxic svenger och Terror firmer. Men troma har förövrigt Kaufman-rullarna, Decampitated och några till bara producerat skit.
Några andra bra tromafilmer:
Mothers day
Rabid grannies
Cannibal the musical
Parts of the family
Unspeakable
Stendhal syndrome

Men sen är det lite rörigt och veta om en film är troma eller inte, tex Argentos Stendhal syndrome är ju producerad av troma i USA, betyder det att Stendhal syndrome är en tromafilm? :? (om det nu är det så är den jävligt seriös för att vara troma och självklart den bästa då också)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
41 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori