Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  David Cronenberg

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
InläggPostat: tor maj 14, 2009 09:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Rabid, Scanners & The Fly är mian absoluta favoriter fr Herr Cronenberg 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 14, 2009 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Dom första tre filmerna börjar o avslutas så jävla bra.
Först Shivers. Braaaaaa. :ymparty: Se'n Rabid. Kanooooon! \m/ O avslutningsvis
Brood. Fantaaaaaaaaaastisk! ^:)^ Blir bara bättre o bättre o man går från klarhet till klarhet.
Dessa tre rullar skulle kunna ingå i en trilogi.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 02:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Har sett Videodrome, The Fly, ExistenZ, Naked lunch, Scanners och Dead ringers. Jag gillar dem alla väldigt mycket, men Videodrome är nog favoriten, Naked lunch strax därefter. Dead ringers var bra jävla sjuk egentligen, dock aningen seg i jämförelse med de övriga. Ska nog ta och införskaffa mig resten av mannens filmer inom en snar framtid.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 08:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Får hålla med Ketch om att just Shivers, Rabid och Brood är extra speciella... De innehåller en särskild raw power :twisted:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 09:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
1. Dead Ringers.
2. The Brood.
3. Videodrome.
4. Crash.
5. The Fly.
6. Rabid.
7. Shivers.
8. Naked Lunch.
9. The Dead Zone.
10. Spider.

:ar!

InläggPostat: lör maj 16, 2009 10:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Är inte så speciellt förtjust i karlens filmer även om Dead Zone och Fast Company är sköna. Däremot gillar jag honom betydligt mer som skådis.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 10:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Jo, han är väldigt skicklig och karismatisk som skådespelare, diggar hans röst och tonläge i Nightbreed.

InläggPostat: lör maj 16, 2009 11:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Ja, precis, o så blir han dödad av självaste Jason Voorhees i början av Jason X. :))

Men, som auteur är han klart bäst. 8)
Tycker hans filmer, speciellt dom tidigaste , har ett europeiskt stuk.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 11:09 Svara med citat
Det är han, en av de stösta i min bok. 8)

InläggPostat: tor jun 18, 2009 10:03 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jun 17, 2009 08:21Inlägg: 13Ort: Linköping
Jag vill ersätta mina gamla VHS-orginal. Någon som kan upplysa mig om vilka DVD-utgåvor det är som gäller för Shivers, Brood och Rabid? Oklippta (dvs Unrated-versionerna) i OAR. Extramaterial är skitsamma.

Tack på förhand.

InläggPostat: tor jun 18, 2009 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1976

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1454

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1455

Mina dvd-utgåvor är MGM (Brood), Sommerville SE (Rabid) och Image (Shivers) ... Det är lite snårigt med de lite halvtaskiga utgåvor som finns, men så länge det inte kommer något revolutionerande på de här tre behåller jag mina utgåvor, vare sig oar eller inte...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 18, 2009 15:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Jag väntar tills det kommer bra BD släpp på dom istället.

InläggPostat: tor jun 18, 2009 21:00 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jun 17, 2009 08:21Inlägg: 13Ort: Linköping
Mamoulian - Tack så mycket. Det verkar jävligt snårigt. Tycker det är märkligt att så pass gamla och ändå respekterade filmer inte finns i bättre utgåvor.

Nin - Vad står BD för?

InläggPostat: tor jun 18, 2009 22:00 Svara med citat
BD = Blu-ray Disc ... Känns föga troligt att dessa skulle släppas på BD när de inte har någon större marknadsföring bakom sig...

CJ: Om du gärna vill uppgradera till dvd ändå, så tycker jag att de utgåvorna jag har är fullt godkända; de är i ett bra format (Shivers är väl "open matte") och framförallt ska de vara "unrated"... Går de att få tag på är de nog ganska billiga oxå, fast kanske är någon Out Of Print...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 19, 2009 07:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Överlag är de franska utgåvorna bäst av Cronenbergs 70-talsklassiker!

The Brood har konstigt nog inte en enda bra utgåva. MGMs är den enda vettiga om man är noga med unrated, annars så är det hugget som stucket mellan den skandinaviska (finsk har jag för mig), franska och den holländska. Jag skulle köpa den finska om man vill ha svensk text och bra bildkvalité. R-rated och inte ens en ynka trailer, men den fungerar precis som MGMs.
Open matte-utgåvan (Image) av Shivers är inte unrated, den franska är den enda som är det.
Om du inte bryr dig ett jota om extramaterial så tycker jag att du ska köpa den franska utgåvan av Rabid som tydligen finns i doublepack med just Shivers.

Angående textning (vet inte hur mycket du stör dig på sånt) så är de franska utgåvorna genomgående bäst - fast de är TVÅNGSTEXTADE, även extramaterialet.

Lycka till!
:ymparty:

Ang. Bluray:
Jag tror faktiskt att det inom ett par år kommer att komma Bluray-utgåvor av alla dessa filmer (kanske i en samlingsbox) så om du inte är desperat på att köpa filmerna nu och sen uppgradera så är ju det ett tips. Men det beror såklart på rättigheter och efterfrågan. Det sistnämnda tror jag finns.

InläggPostat: fre jun 19, 2009 08:27 Svara med citat
Det är väl det som stör mig mest ... FORCED SUBS -- en enfaldig styggelse som förstör allt; det är som att servera en riktig coq au vin för att slänga med en liten kabel som garnityr... :P

Frågan är vad man skulle vinna på den franska Shivers. Vissa hävdar att det är logo och titles som är längre än motsvarande r2 UK...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 19, 2009 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Mutileiphor skrev:
Ang. Bluray:
Jag tror faktiskt att det inom ett par år kommer att komma Bluray-utgåvor av alla dessa filmer (kanske i en samlingsbox) så om du inte är desperat på att köpa filmerna nu och sen uppgradera så är ju det ett tips. Men det beror såklart på rättigheter och efterfrågan. Det sistnämnda tror jag finns.

Helt klart, Cronenberg är ju en rätt stor regissör så det lär komma.

InläggPostat: lör apr 21, 2012 10:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Trailern för Cosmopolis, och det ser jävligt bra ut :D
http://youtu.be/dS9jc3BnLRc

Citera:
Riding across Manhattan in a stretch limo in order to get a haircut, a 28-year-old billionaire asset manager's day devolves into a odyssey with a cast of characters that start to tear his world apart.

Bild

InläggPostat: lör apr 21, 2012 15:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Yep, ser rätt ballt ut. Ska bli spännande att se Pattinson!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 14, 2020 20:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1156
Aaah, den kanadensiska skräckmästaren! :ymparty:

Jo, vi har ju Shivers, Rabid, The Brood, Videodrome o The Fly på DVD.

Scanners har jag dock inte alls. Har sett den, men av nå'n anledning så är
jag inte så betuttad i den, trots en sjohelsikes o klassisk huvudsprängning.

InläggPostat: lör sep 05, 2020 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1156
Så här ser mina släpp ut :ymparty: :

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 7
171 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster