Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Prom Night filmerna!

InläggPostat: lör jul 09, 2005 16:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
Jag såg att det fanns en tråd om att det ska göras en remake men jag hittade ingen tråd om originalet. Det är kanske inte en av de bästa slasher-rullarna men den förtjänar ändå en egen tråd.
Jag såg också att uppföljarna Prom night 2-4 ska komma in i lager på discshop snart. Är dom någonting att hänga i julgranen? Jag är ganska så säker på att jag kommer att köpa dom iaf, slasherfan som jag är :twisted:

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 09, 2005 17:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Har sett dom på teve för några år sedan. Det är väl inga mästerverk, men i allafall trean är rätt blodig. Rätt mycket komik. Rektorn i skolan ska inviga något. När han ska skära av repet så skär han av sig tummen oxå... Sedan var det någon sekvens med en handmixer har jag för mej.
Rolig underhållinga för stunden. jag har förbokat del 2-4 redan.

InläggPostat: lör jul 09, 2005 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Prom Night är inte alls lika bra som ettan, den är dock värd att se på grund av att Michael Ironside är med.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 11, 2005 05:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
Giallo skrev:
Har sett dom på teve för några år sedan. Det är väl inga mästerverk, men i allafall trean är rätt blodig. Rätt mycket komik. Rektorn i skolan ska inviga något. När han ska skära av repet så skär han av sig tummen oxå... Sedan var det någon sekvens med en handmixer har jag för mej.
Rolig underhållinga för stunden. jag har förbokat del 2-4 redan.

Jag får nog också ta och boka dom. Man vill ju ha en komplett samling.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2009 20:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Fy vad usel Hello Mary Lou: Prom Night 2 var :ymsick:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2009 21:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Nee! Gillar den. Mkt bättre än 1an iaf... :wink:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2009 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Första filmen tycker jag är helt OK.
Idag en av slasherklassikerna från
den gyllene perioden.

Tvåan är helt OK. Den vältar sig i rubber reality,
en trend som första Freddyfilmen sparkade igång.
Trean är ett skämt (här har vi mer av rubber reality-grejen) :lol: .
Fyran (som skakat av sig rubber reality-stuket) vet jag inte riktigt
vad jag ska säga o tycka om..äsch, vi säger att den inte är nå't speciellt. :D

PS.
The Club, som jag kan svära på är en femte PN-rulle,
suger. :lol:

Remaken av första har jag var't för mallig för o se. :))

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2009 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Den första filmen var bättre än tvåan och remaken var kass på egna ben. Men tvåan var så usel så till och med hunden somnade och den sover fortfarande! Men ettan är rätt sur i sig med själv. De andra har jag inte sett och kommer inte göra det heller. Den saken är säker :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 04, 2009 15:35 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 22, 2006 20:05Inlägg: 178Ort: Östersund
Happy Hamster skrev:
Prom Night är inte alls lika bra som ettan, den är dock värd att se på grund av att Michael Ironside är med.

Michael Ironside är med i Prom Night II: Hello Mary Lou, inte i Prom Night 2008 vilket jag antar att du syftade på.

Tycker för övrigt att 2:an är det bäst tillskottet i serien. Jävulskt underhållande.
Prom night 1 avfärdar jag somn en "snooze fest", 3:an och 4 är lite för tramsiga och Prom Night 2008 är från 2008.

Bye, Bye !
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 04, 2009 17:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
CampCrystalLeif *nickar medhållande* :ymparty:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 07, 2009 05:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Japp, det är Prom Night II: Hello Mary Lou som jag menar.
Blev lite fel. :oops:

InläggPostat: lör mar 07, 2009 08:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Ketcham skrev:
The Club, som jag kan svära på är en femte PN-rulle,
suger. :lol:

Måste jag kolla upp, vad heter regissoren? :wink:

Helt ärligt är jag grymt sugen att se den här serien... utom del 1 faktiskt, den verkar astråkig!

InläggPostat: lör mar 07, 2009 08:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Vilken utgåva och vilket omslag av Prom Night är bäst, om man ändå skulle anstränga sig för att ha en komplett samling? Eller vilken box är bäst att köpa? Problemet är att den bästa utgåvan av del 2 bara finns som "standalone". Och det är ju den filmen som är viktigast.

InläggPostat: lör mar 07, 2009 08:16 Svara med citat
CampCrystalLeif skrev:
Happy Hamster skrev:

Michael Ironside är med i Prom Night II: Hello Mary Lou, inte i Prom Night 2008 vilket jag antar att du syftade på.

Hehe, inte för att vara den men Happy Hamster skrev sitt inlägg redan 2005. ;) Skönt förresten att både originalet och remaken verkar suga lika hårt! :))

InläggPostat: lör mar 07, 2009 10:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Jag gillar originalet, skön stämning, dröser med underhållande klichëer, coola (!) karaktärer...
Slutet, den sk twisten, är helt klockren, som en grekisk tragedi. 8)

InläggPostat: lör mar 07, 2009 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Orginalet är enligt mig ett rejält sömnpiller och jag är inte heller speciellt förtjust i del 2 o 3 (som känns som samma film fast med ett par ändringar i manus). Dock tycker jag att del 4 är riktigt bra! En riktigt spännande slasher som rekommenderas!

InläggPostat: lör mar 07, 2009 13:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Mutileiphor skrev:
Ketcham skrev:
The Club, som jag kan svära på är en femte PN-rulle, suger. :lol:

www.imdb.com/title/tt0109449/

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 23, 2009 19:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Gillade ettan, har nog igen att göra med att Curtis är med. :D :lol:

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 26, 2009 05:23 Svara med citat
Ketcham skrev:
Mutileiphor skrev:

http://www.imdb.com/title/tt0109449/

Jag kände igen handlingen där, kan ha sett den. Isåfall sög den ordentligt. :lol:

Grymt sugen på att kolla igenom Prom Night-serien nu... särskilt tvåan och remaken!

InläggPostat: tor mar 26, 2009 08:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Se för allt i världen inte remaken. Hemskare film får man leta efter :shock:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 26, 2009 11:18 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Jag tyckte remaken var helt ok, den hade inte så mkt gemensamt med originalet utan gick sin egen väg.
Den är fattig på blodspillan etc men den hade ju en PG13 rating i USA och är därigenom riktad till en yngre publik så man kan inte förvänta sig en slasher a la My Bloody Valentine med flera.
Se filmen som en fristående rulle och inte som en skräckfilm utan som en thriller.

/Daydreamer

InläggPostat: mån mar 30, 2009 10:53 Svara med citat
Bra inlägg, Daydreamer. Kan generellt säga att tonårsfilmer som ingen annan gillar ändå lyckas underhålla mig på nåt plan! Så jag ger den en chans. ;)

InläggPostat: mån mar 30, 2009 11:02 Svara med citat
lizzardking skrev:
De andra har jag inte sett och kommer inte göra det heller.

Om du skulle ångra dig och vill se del 3 och 4, undvik då "double feature"-utgåvan från Artisan. Priset kan locka men filmerna är klippta! :evil:

InläggPostat: mån mar 30, 2009 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Är del 4 klippt med? Vet att del 3 är TV versionen:

"The UK Network and U.S Artisan DVD releases feature the edited TV version which heavily removes shots of gore from murder scenes, all footage of Mary Lou's topless breasts and overdubs to remove swearing. The Australian MRA release is the full uncut version."

http://www.imdb.com/title/tt0098136/alternateversions

InläggPostat: mån mar 30, 2009 17:52 Svara med citat
Oj då, kan ha varit snabb där!

Hade bara hört så mycket skit om utgåvan och när jag kollade på Dvdcompare så stod det att del 4 hade kortare speltid den med. Trots att den är i NTSC - så jag antog att det också var en TV version. :oops:

Blir snart en beställning av PN2 på DVD, PN3 och PN4 på VHS samt "remaken" på DVD eller Bluray. \:D/

Senast redigerad av Mutileiphor tis jun 02, 2009 03:35, redigerad totalt 1 gång.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
32 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori